X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יסמין פרידמן, יעקב מרגי, נירה שפק [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
"לא תמיד הפחתת מכסים מגיעה לצרכן"
יו"ר ועדת הכלכלה מבקש מהאוצר לבחון הפניית 1.3 מיליארד השקלים לטובת מענקי עבודה למוחלשים הישיבה הופסקה לזמן קצר לאחר שהתברר שלוועדה לא הוגשה רשימת המוצרים שהמכס עליהם צפוי לרדת האוצר: הרשימה המפורטת תפורסם בקרוב להערות הציבור

ביוזמת היו"ר, ח"כ מיכאל ביטון, המשיכה (יום ב', 28.2.22) ועדת הכלכלה בסדרת הדיונים העוסקים ביוקר המחיה בישראל, ועסקה בריכוזיות בייבוא והשפעת הורדת מכסים שנעשו בעבר על מחירי מוצרי המזון והצריכה. ביטון פתח את הדיון ואמר כי תוכנית הממשלה להורדת יוקר המחיה מצומצמת לטעמו, ורק חלק קטן ממנה מוקצה לשכבות החלשות. הוא התייחס לתוכנית להורדת מכסים ואמר כי מדובר על 1.3 מיליארד שקל שמוקצים לכך, ולא תמיד זה מגיע לצרכן. בתום הדיון קרא היו"ר לשקול להעביר את הסכום שהוקצה להפחתת מכסים לטובת מענקי עבודה למקבלי השכר הנמוך.

[צילום: דוברות הכנסת]

ביטון הציג נתונים ממסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, לפיהם מחירי הדגים הקפואים, שהמכס עליהם הופחת ב-2016, ירדו מעט בתחילה אבל חזרו לאותה רמה שלפני ההפחתה. הוא ביקש להתייחס להורדת המכסים בענף הטונה כמקרה בוחן, ודרש מנציגי האוצר להציג לו את רשימת המוצרים שהמכס עליהם יופחת במסגרת התוכנית הכלכלית לטיפול ביוקר המחיה. נציג האוצר, גלעד קצב, אמר כי מדובר על מוצרי מזון וצריכה רבים, אך ציין כי אין בידיו את הפירוט המלא. בעקבות זאת היו"ר ביטון הודיע על הפסקה של כרבע שעה בדיון וביקש את הנתונים.

[צילום: דוברות הכנסת]

לאחר שהתחדש הדיון אמר קצב כי חלקים מהתוכנית הוצגו במסיבת העיתונאים של ראש הממשלה והשרים, אולם התוכנית הסופית עדיין לא גובשה לפרטיה הקטנים, ולכן כרגע לא ניתן לפרסם רשימה. מנכ"ל מכון יסודות, עמית בן צור, התייחס להפחתת המכסים בענף הטונה ואמר כי התוצאה הייתה מפעלים ישראלים שנסגרו ומחיר לצרכן שעלה, כך שלאיש לא הייתה כוונה להגיע לתוצאות האלה. לדבריו, כשרפורמות נעשות בצורה חד-צדדית של הורדת מכס הצרכן לא מצליח לקבל את מה שמבקשים לתת לו.

[צילום: דוברות הכנסת]

מנכ"ל פילטונה, יעקב כהן, אמר כי לפני הורדת המכס היו בישראל 5 מפעלים לייצור טונה ולאחר מכן נשאר רק אחד. הוא הוסיף כי פילטונה הוא מחולל תחרות מול היבואנים, ובעיקר מול סטארקיסט שמחזיקה ב-40% מהשוק, ואמר כי המחיר לפני ההפחתה לעומת המחיר לאחר מכן לא השתנה. הוא אף הזהיר כי הפחתה נוספת תכניס את המפעל להפסד, המפעל ייסגר והעובדים יפוטרו.
מנגד, הבעלים של חברת וילי פוד, יוסי ויליגר, אמר כי אין תעשיית טונה בארץ, כי היא רק נארזת כאן. לטענתו, הצרכנים ייהנו מ-80-90 מיליון שקל, בהורדת מחיר הטונה, כתוצאה מהורדת המכס. הוא הסביר כי השוק משוכלל ותהיה בו תחרות שתוריד את המחיר לצרכן.

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ יעקב מרגי אמר כי יש כשל שוק וריכוזיות בענף המזון ובו צריך לטפל, ואולי רק 0.3 מיליארד שקל יגיעו לצרכן ועוד מיליארד יגיע לכספי היבואנים. ח"כ אורי מקלב הוסיף כי צריך להתייחס לחלק הערכי של ייצור המזון, ולראות מה קורה כעת באירופה. ח"כ ענבר בזק הצטרפה לדברים ואף סיפרה בדמעות על אביה שהיה דייג ו"במשך 20 שנה קם כל בוקר, נכנס למימי הדן הקפואים ויוצא משם עם משאית לשווק דגים טריים בישראל". לדבריה, הפחתת המכסים האחרונה בענף הורידה את המכס מ-11 שקל לקילו ל-1.8 שקלים, המחיר לצרכן נשאר זהה ומאות משקים נסגרו.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, כינה את התוכנית הכלכלית כ"שגר ושכח" ואמר: "הם יורים ושוכחים, לא בודקים מה הייתה התכלית ולא מסתכלים על ועדות קודמות שקבעו שהורדת מכסים לא מתגלגלת לצרכן". הוא הוסיף כי כוונת הרפורמה בחקלאות להביא ל-50% ייבוא תוצרת. ח"כ ניר ברקת אמר בתגובה כי זה "טרלול". ח"כ ברקת הוסיף כי אנשי האוצר מחפשים רק לחסוך בהוצאות, בעוד שהמדיניות הנכונה היא לראות בחקלאות נכס אסטרטגי.
ביטון הוסיף כי הקפיטליזם החזירי לא צריך להיות בבית ספרנו, ואת אותם חזירים צריך לתפוס ובהם לטפל. הוא שאל את מנכ"ל משרד החקלאות האם הדברים יבדקו והמנכ"ל, נעמה קאופמן פס, השיבה כי המשרד מקשיב כל הזמן והיא עצמה נמצאת עכשיו בשטח לשמוע את חקלאי הערבה.

מגן תלם, אבו שחאדה ופרידמן [נועם מושקוביץ]

רפרנטית תעשיה ומסחר באגף התקציבים באוצר, נועם דן, אמרה כי נעשית עבודה מדוקדקת של רשימת פרטי מכס, שיפורסמו בתקופה הקרובה להערות הציבור. ביטון ביקש להעביר לוועדה את הרשימה. דן הוסיפה כי הטענה שהורדת מכס מעלה מחירים היא משוללת יסוד, אולם היו"ר ביטון התעקש ואמר כי מסמך מרכז המחקר והמידע של הכנסת מראה שהפחתת המכסים ב-2016 הורידה לרגע את מחיר הדגים, אך נכון להיום המחיר הוא ללא שינוי לעומת המחיר לפני ההפחתה.
קצב התייחס לטענות על יעד לייבוא 50% מהייצור החקלאי ואמר כי הוא לא מכיר את זה. עם זאת, הוא ציין כי שיעור היבוא של תוצרת חקלאית בישראל הוא נמוך לעומת העולם. ח"כ ביטון אמר בתגובה כי באירופה יש שלג וכי לא ברור מה רע שאנחנו מספקים לעצמנו את התוצרת. הוא הוסיף כי מוצרים עליהם הופחת המכס ניתן לראות ירידה במחיר לצרכן, וביטון אמר בתגובה כי לא ראה את הנחישות של הממשלה במאבק למען עסקים קטנים ובינוניים.

[צילום: דוברות הכנסת]

היו"ר ביטון סיכם את הדיון וקרא לממשלה שלא להפחית מכסים ב-1.3 מיליארד שקל לפני שהוועדה הבין משרדית לבחינת פערי התיווך תסיים את עבודתה, וביקש להתייחס לטונה כאל מקרה בוחן ואמר: "האם תהיה זו דיפלומט שתרוויח מכך? יש סיכוי גבוה שכן".
עוד אמר כי הוועדה מבקשת לקבל, מיד עם הפרסום לציבור, את רשימת הורדת המכסים, כדי לבדוק אם נעשתה מחשבה מדוקדקת על כל מוצר. הוא הוסיף כי הוועדה "מבקשת מרשות התחרות לבחון את המלצותיה לאוצר, האם חלק מהפחתת מכסים תחזק שחקנים בעלי נתח שוק גדול? ולהתערב במהלך הזה שעלול לפגוע בתחרות. הוועדה מבקשת מהאוצר לבחון הפניית 1.3 מיליארד שקל למענקי עבודה, שישולמו למקבלי שכר נמוך באותו חודש שישולמו הפחתות המס למקבלי שכר גבוה, ולהגדיל בעוד מיליארד שקל את ההטבות למוחלשים".
הוא הוסיף כי הוועדה תעסוק גם בסוגיית הביטחון התזונתי, אולי בשיתוף ועדת החוץ והביטחון, וביקש שיוצגו בפניה מסקנות הוועדה הבין משרדית לפערי התיווך. "כדאי שבשבועות הקרובים הוועדה הזו תסיים את עבודתה", אמר.

תאריך:  01/03/2022   |   עודכן:  01/03/2022
+מיכלי המיחזור נלקחו, אך לא הוצבו במקומם מכונות בקבוקים
17:15 01/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אושרה חלקית הצעת התקציב לכספים המתנהלים לפי חוק הפיקדון על מכלי המשקה  ▪  יו"ר ועדת הכלכלה: בכל מקום שבו היה מוצב מיכל מחזור היו צריכים להציב במקומו מכונה אוטומטית; מוטרד מכך שכמעט חצי מהסכום הוקצה לניהול הפרויקט  ▪  ח"כ מרגי: אם אתם מעוניינים בתקציב לנושאים אחרים לכו לאוצר

זנדברג ממחזרת במרכול בת"א [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+58% מהגמלאים - לא מקבלים פנסיה
15:40 01/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מתוך 831 אלף גמלאים, רק 42% בלבד מקבלים פנסיה של 6,451 ש"ח בממוצע  ▪  רוב חסרי הפנסיה - עולים שלא צברו בארץ די שנות עבודה לוותק  ▪  אלינה ברדץ'-יאלוב: ישראל ביתנו נאבקה להעלאת קצבת הבטחת ההכנסה של אזרחים ותיקים

[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+הנחה בתשלומי ארנונה לאזרחים ותיקים תחודש אוטומטית
01:27 01/03/22  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק האזרחים הוותיקים (תיקון מס' 17), התשפ"ב-2022. מדובר בהצעה ממשלתית אליה הוצמדו הצעות של חברי הכנסת ינון אזולאי וסמי אבו שחאדה.
אזרח ותיק שניתנה לו הנחה בארנונה על דירה המשמשת אותו למגוריו תמשיך להינתן לו באופן אוטומטי מבלי שיידרש להגיש בקשה או הצהרה נוספת לרשויות המקומיות אולם לגבי אזרח ותיק שטרם מלאו לו 75 שנים החידוש האוטומטי יוגבל למשך שלוש שנים שלאחריהן יידרש להגיש הצהרה לצורך חידוש ההנחה.
אזרח ותיק יהיה חייב להודיע אם חדל להתקיים לגביו אחד מתנאי הזכאות להנחה בארנונה. כמו-כן, רשות מקומית שנודע לה כי חדל להתקיים אחד מהתנאים להנחה בארנונה, תוכל לבטל את ההנחה בארנונה לאחר שנתנה לאזרח הוותיק זכות טיעון בעניין זה.

+בקריאה ראשונה: החמרת הענישה בעבירות אלימות נגד קטין או חסר ישע ע"י האחראי עליו
01:25 01/03/22  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין (תיקון מס' 144 והוראת שעה) (החמרת הענישה בעבירות אלימות נגד קטין או חסר ישע), התשפ"ב-2021, אליה הוצמדה הצעה של ח"כ מירב בן ארי. שתי הצעות החוק אושרו פה אחד, כאשר בהצעת החוק הממשלתית תמכו 11 חברי כנסת, ובהצעת החוק הפרטית תמכו 9 חברי כנסת.
מוצע בה להחמיר את הענישה בעבירות אלימות נגד קטינים או חסרי ישע בשני אופנים: האחד, לקבוע נסיבה מחמירה לעבירת התקיפה כך שהעונש על תקיפת קטין או חסר ישע על-ידי האחראי עליו שאינו בן משפחתו יעמוד על ארבע שנות מאסר. השני, לקבוע כהוראת שעה עונש מזערי של מאסר שיוטל על אחראי על קטין או חסר ישע במסגרת חינוכית או טיפולית שאינו הורהו או בן משפחה אחר שלו והורשע בתקיפת הקטין או שהורשע בהתעללות גופנית בקטין.

+בקריאה ראשונה: הארכת תקופת ההתיישנות על התעללות בקטין, עד הגיע הנפגע לגיל 35
01:24 01/03/22  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק ההתיישנות (תיקון מס' 8) (תביעה בשל אחריות לתקיפה מינית או התעללות בקטין), התשפ"ב-2022, של חברות הכנסת מיכל רוזין ועאידה תומא סלימאן. הצעת החוק אושרה פה אחד, בתמיכת 10 חברי כנסת.
מוצע בה לקבוע כי תקופת ההתיישנות של תביעה אזרחית שמגיש נפגע עבירת מין או התעללות בקטין תוארך, ככלל, עד הגיע הנפגע לגיל 35. עם זאת, מוצע לקבוע כי לא יתאפשר להעביר את נטל הראיה מהתובע לנתבע בטענת "הדבר מעיד על עצמו" אם מדובר בתביעת רשלנות כנגד צד שלישי שהוגשה לאחר שמלאו לנפגע 28 שנים והנתבע אינו הפוגע, בן משפחתו של הנפגע או אדם שהיה אחראי עליו.

+בקריאה ראשונה: הגדלת נקודות זיכוי ממס להורים לילדים בני 12-6
01:23 01/03/22  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה והגדלת מענק עבודה (הוראת שעה), התשפ"ב-2022. הצעת החוק אושרה בתמיכת 6 חברי כנסת, בעוד 3 חברי כנסת נמנעו.
מוצע בה לקבוע כי בשנת המס 2022 יוגדלו נקודות הזיכוי הניתנות להורים בעד ילדיהם שאינם פעוטות (מעל גיל 6) אך טרם מלאו להם 13 שנים בשנת 2022, בנקודת זיכוי אחת נוספת. בנוסף, מוצע להגדיל ב-20% את גובה מענק העבודה הניתן לעובדים ולעצמאים הזכאים למענק, וזאת בעד כל חודש בשנת המס 2022 שבעדו היו זכאים. כמו-כן מוצע לקבוע כי מי שהיה זכאי למענק עבודה בשנת 2021, ישולם לו סכום בגובה 10% מסכום המענק שלו היה זכאי בשנת 2021, זאת כמקדמה על חשבון המענק שהוא יהיה זכאי לו בשנת 2022.

+בקריאה ראשונה: הסדרי עבודה גמישים להורה עצמאי
01:18 01/03/22  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק עבודת נשים (תיקון מס' 63) (הסדרי עבודה גמישים להורה עצמאי), התשפ"ב-2022 של חברת הכנסת אימאן ח'טיב יאסין וקבוצת חברי כנסת. הצעת החוק אושרה פה אחד, בתמיכת 13 חברי כנסת.
מוצע לקבוע כי איש או אישה שהם הורה עצמאי לילד עד גיל 12 יוכלו להודיע כי אינם מסכימים לעבוד בפרק הזמן בין השעה 24.00 לשעה 07.30, ומעסיק לא יוכל לסרב לקבלם לעבודה רק בשל כך, וכמו-כן בהיותם עובדים הם יוכלו לסרב לדרישה חדשה לעבוד בשעות אלה.

+בקריאה ראשונה: העלאת שכר המינימום
01:18 01/03/22  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון דיני העבודה (העלאת שכר המינימום, הוספת יום חופשה והסדר להשלמת שעות חסרות), התשפ"ב-2022. 51 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק למול 49 שהתנגדו.
מוצע להעלות את שכר המינימום לחודש באופן הדרגתי, כך שלאחר 5 שנים הוא יעמוד על 6,000 שקל או על 47.5% מהשכר הממוצע, לפי הגבוה מביניהם. עוד מוצע לקבע את "הסכום הבסיסי" - המשמש לחישוב רכיב של תוספת שכר המובא בחשבון בשכר המינימום, במדרגות במשך תקופה של חמש שנים, שלאחריה יחזור להיות מוגדר כסכום שכר המינימום אשר עובד היה זכאי לו אלמלא הוראת השעה.
נוסף על כך, מוצע להגדיל ביום נוסף את ימי החופשה השנתית שלה זכאים עובדים בחמש השנים הראשונות מ-16 ל-17. מוצע עוד לאפשר למעסיק להחיל, בהודעה לעובד, הסדר של השלמת שעות חסרות, שלפיו הוא ישלם לעובד שכר רגיל בעד השעה הנוספת הראשונה או השנייה שבהן עבד העובד, כהשלמה של שעה חסרה באותו חודש עבודה בתנאים מסוימים המפורטים בחוק. שעות השלמה כאלו ייחשבו כשעות עבודה לעניין כל הזכויות של העובד, וימשיכו להיחשב כשעות נוספות לעניין חישוב מגבלת השעות הנוספות המותרות ולעניין חישוב התשלום המגיע לעניין השעות הנוספות שמעבר להן.
השלמת שעות נוספות כאמור עבור עובד שחל לגביו הסדר תשלום שעות נוספות גלובלי תהיה אפשרית רק בשעות נוספות שהן מעבר למכסת השעות הנוספות עבורן משולם התגמול הגלובלי. מוצע שהממונה על זרוע העבודה יבחן במשך 3 שנים את השלכות יישום ההסדר להשלמת שעות חסרות על עובדים ומעסיקים ויגיש המלצותיו לוועדת העבודה והרווחה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא תמיד הפחתת מכסים מגיעה לצרכן"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
איציק וולף
57 חברי כנסת הצביעו בעד החוק שאמור להכשיר בדיעבד את הפרשות הרמטכ"ל הלא חוקיות שניתנו במשך שנים, ו-56 חברי כנסת התנגדו    הסכמות בקואליציה על שינויים שיוכנסו בחוק לקראת ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית
עידן יוסף
ראש האופוזיציה נתניהו: "כולם מבינים היום מה שוות ערבויות בינלאומיות או הסכמים בינלאומיים"    ראש הממשלה בנט: "מרגע הקמת הממשלה הובלנו שינוי מהותי ביחס ובתעדוף הלאומי והממשלתי לסוגיית המשילות בנגב, במשמרת שלנו לא תימשך ההזנחה"
עידן יוסף
סקירת שרת הפנים בפני ועדת הפנים: "סיימנו את השנה עם 108 אלף יחידות דיור, מתוך זה 34 אלף יחידות דיור לחברה הערבית. השאיפה שלנו זה לתכנן 125 אלף יחידות דיור בכל שנה    יו"ר הוועדה: "לתכנון יש השלכות דרמטיות על החברה על כל חלקיה. מצב התכנון בחברה הערבית מעיד על בעיה. העדר ייצוג החברה הערבית במנהלת התכנון ובוועדת המחוזיות בוודאי תורם לבעיה ולא לפתרונה. מתכננים לנו. מישהו החליט שהוא יודע מה טוב לנו"
מירב ארד
כך הודיע שר התפוצות נחמן שי בדיון בוועדת חוקה    ציין: "נגדיל את הסכומים בהמשך. הראינו שהממשלה מובילה ולא מחכה"    השרה פנינה תמנו שטה: "כ-10,000 פניות לסוכנות היהודית - 70% מתחילת המתקפות, כשליש מעוניינים בעלייה"
מירב ארד
ברשות המיסים ביקשו לקבוע את הצו כהוראת קבע, אך הוועדה סברה כי נוכח תנודתיות שוק הרכב יש להמשיך לנקוט בהוראת שעה בנושא    יו"ר הוועדה, ח"כ קושניר: "השינויים הטכנולוגים בשוק הרכב מאוד תדירים, יכול להיות מאוד ששוב יכנס פיתוח לשוק שיהיה יקר מאוד בתחילה בדומה לרכב החשמלי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il