X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההורים היו חלוקים בשאלה האם יש לכלול גם את שמה הלועזי או רק את שמה העברי השופטת הילה מלר-שלו קיבלה את עמדת האם וקבעה שעל המצבה ייכתבו שני השמות
▪  ▪  ▪
הקונפליקט הועצם לאחר הפטירה [צילום אילוסטרציה: הדס פרוש, פלאש 90]

שופטת בית המשפט למשפחה בפתח תקוה, הילה מלר-שלו, נאלצה להכריע במחלוקת בין הורים בנוגע לכיתוב המצבה של בתם שנפטרה בגיל שנתיים וחצי לאחר חיים מלאי סבל. ההורים מצויים מזה ארבע שנים בעימות קשה, וכך הוא הגיע עד כדי שאלה טרגית זו.
"נסיבות חייה הקצרים של הקטינה ז"ל קשות עד כדי טראגיות", מציינת (25.2.22) מלר-שלו. "היא נולדה מספר חודשים טרם מועד הלידה ואובחנה עם מוגבלות שכלית התפתחותית, לצד צרכים רפואיים מורכבים וכל אלו הכתיבו לה מראשית חייה את ההכרח שבקבלת טיפולים רפואיים ובשהייה בבתי חולים לסירוגין, עד למועד פטירתה". האם ביקשה לכתוב על המצבה הן את השם העברי והן את השם הלועזי של הילדה, בעוד האב דרש להסתפק בשם העברי.
האם טענה, כי בית המשפט כבר פסק שהילדה תיקרא בשני השמות - בהסכמת האב - ואין מקום לסטות מהחלטה זו. האב טען, כי הסכמתו הייתה בדיעבד, לאחר שהאם ביצעה מחטף והוסיפה את השם הלועזי ומתוך התחשבות במצב הרפואי הקשה של הילדה. עוד טען, כי הוא נשא ברוב הנטל בחודשי חייה האחרונים של הילדה, בעוד האם הגיעה לבקר אותה רק כמה פעמים, ואף לא טיפלה בסידורי הלוויה ורכישת המצבה.
מלר-שלו פותחת באומרה: "מותו של ילד קודם להוריו אינו כדרך הטבע; זהו אובדן שהלב והדעת מסרבים לקבל או להכיל; קל וחומר כאשר מדובר בילד מקטני קטינים.
ברם, משמובאות לפתחו של בית המשפט סוגיות כאובות מעין אלו בהן נדרש הוא להכריע, ואין מנוס מבחינתן הנורמטיבית, בהתאם לשיקולים והעקרונות שהותוו בפסיקה". היא סוקרת את הפסיקה בנוגע לכיבוד כבודו של המת, כולל כאשר מדובר בילדים, ואת הצורך באיזון בין האינטרסים של החיים לבין אלו של הנפטר.
לא משקללים את הנשיאה בנטל
מלר-שלו דוחה את עמדתו הבסיסית של האב, לפיה "יש לשקלל נטל טיפול הורי בקטין במהלך חייו וליתן זכות עודפת למי מהוריו אשר נשא במרבית הנטל, במסגרת זכותו של בן משפחה לכבוד המת לאחר פטירת הקטין". היא אומרת: "בכל הכבוד, ובפרט תחת נסיבותיו של מקרה זה, ומבלי שיהא בכך כדי לשפוט אדם בצערו הכבד או להטיל ספק בטיפולו המסור של האב שהיה לנגד עיני, אין בידי לקבל את טענותיו במישור זה; בנסיבותינו, התרשמתי ממסירות שני ההורים כלפי הקטינה תחת מציאות חיים לא פשוטה, ועל כן אין מקום לפתיחת פתח ולו צר במסגרת מכלול השיקולים שמכוחו תוקנה למי מההורים זכות בעל משקל עודף, היוצרת מדרג אנכי, במסגרת שקלול זכותו של מי מהם לכבוד ילדם המת".
מלר-שלו קיבלה את עמדת האם באומרה, כי כזכור האב הסכים עוד בחייה של הילדה להוספת השם הלועזי (שם סבתה של האם) - ופסק הדין בנושא אף קבע, כי היא תשא את שמות המשפחה של שני הוריה. הילדה עצמה לא הייתה מסוגלת לבטא את רצונה, אך סביבתה השתמשה בשני השמות ולעיתים רק בשם הלועזי, "כך שכיתוב על מצבתה באופן שמאזכר את שני השמות עולה בקנה אחד עם האופן שבו הוכרה וכונתה הקטינה".
לסיום אומרת מלר-שלו: "אין לי אלא להצטער שעוצמת הקונפליקט ההורי לא רק שלא שכחה, לאחר פטירת הקטינה בטרם עת, אלא דומה שאף הועצמה; כל זאת שעה שלצדדים ילד משותף נוסף, אף הוא מקטני קטינים [בן 3.5]. תקוותי היא, כי כשיקומו הצדדים מאבלם יתגייסו ויפעלו להפחתת הקונפליקט ביניהם, כשטובתו של בנם, לרבות כאח שכול, תעמוד לנגד עיניהם".

תאריך:  01/03/2022   |   עודכן:  01/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש נאלץ להכריע: מה ייכתב במצבת בת שנתיים וחצי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
איציק וולף
איציק וולף
ספקית שירותי הוידאו המקוונים, שזינקה בשנתיים האחרונות במהלך סגרי הקורונה, ממשיכה לצמוח    בשנת 2021 עמדו הכנסותיה על כ-4 מיליארד דולר    ברבעון הרביעי לבדו הכניסה כמיליארד דולר
איציק וולף
אתרי מעקב אחרי תנועות כלי שיט מדווחים על תנועה של יאכטות ענק של אוליגרכים רוסים לעבר האיים המלדיביים    מלח אוקראיני ניסה להטביע יאכטה בבעלות רוסית בנמל בספרד    יאכטת הפאר של פוטין הועברה מגרמניה לרוסיה לפני כשבועיים
איציק וולף
צילומי לווין עדכניים מעידים על תנועת כלי רכב משוריינים רוסיים רבים מאוד לעבר בירת אוקראינה, קייב, בשיירה באורך 64 קילומטרים    בארצות הברית צופים שעם הגעת הכוחות לקייב תתפתח במקום לוחמה עירונית קשה ומדגישים - "לא נציב חיילים באוקראינה כי זה עלול להוביל למלחמה שלנו עם רוסיה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il