X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
55% מהקבילות מוצדקות [צילום אילוסרציה: דובר צה"ל]
דוח נציב קבילות החיילים לשנת 2021
חיילים אולצו לעשות את הצרכים בכוס
קצין בכיר קילל: "אם היית חיילת שלי הייתי שובר לך את הרגליים" רס"ר מחנה חיסן חיילים ללא הכשרה מפקד שאמר לחייל שהוא נראה "כמו נאצי" ונגד מטבח שהאכיל חיילים בבשר פג תוקף אלה הם חלק מאלפי התלונות שהתבררו כמוצדקות

חיילים בשירות חובה הושפלו בידי מפקדיהם, שהורו להם לעשות את צרכיהם בכוס על-מנת להוכיח שהם סובלים מקלקול קיבה. בירור קבילה בנושא בנציבות קבילות החיילים העלתה כי מספר רב של חיילים ביחידה התלוננו על כאבי בטן, הקאות ושלשולים, ונוצר חשד כי חלקם מנצלים את המצב כדי לקבל הקלות באימון. מפקד הפלוגה אסף את החיילים, חילק להם כוסות חד-פעמיות והורה להם לעשות את צרכיהם בכוסות ולהניח אותן במרכז הפלוגה כששמותיהם רושמים עליהן. בעקבות הקבילה, מפקדו של החייל הקובל נשפט.
קבילה זו ואחרות מתפרסמות בדוח נציב קבילות החיילים השנתי לשנת 2021, שהגישה הנציבה תא"ל (מיל') רחלי טבת ויזל, לשר הביטחון ולוועדת החוץ והביטחון. לנקח"ל הוגשו 6,222 קבילות, עלייה של 9% ביחס לשנה שקדמה, 55% מהקבילות שטופלו נמצאו מוצדקות - ירידה של 6%).
>
להלן דוגמאות לקבילות נבחרות:
  • מפקד בדרגת סא"ל שהגיע ללשכה בה משרתת חיילת, ראה שהיא יושבת עם רגליים על השולחן, ואמר לה: "אם היית חיילת שלי הייתי שובר לך את הרגליים" ולאחר מכן המשיך וקילל אותה בצורה חריפה. הקצין ננזף על-ידי מפקדו והערת הנציבה בעניינו תויקה בתיקו האישי.
  • קצינה בדרגת סגן, אחזה בכתפה של פקודתה בחוזקה, ניערה אותה ודחפה אותה, זאת לאחר שהחיילת פנתה לבצע משימת שמירה על-אף פטור רפואי, והקצינה ניסתה למנוע זאת ממנה. הנציבה העירה לקצינה על התנהלותה והעתק מההערה תויק בתיקה האישי.
  • מפקד פלוגה השתיק חייל שלו בגסות, דחף אותו בחוזקה לקיר, חנק אותו וחדל ממעשיו רק לאחר שהפרידו ביניהם. לאחר שהתברר כי לא מדובר באירוע אלימות ראשון של המ"פ, הוא הועבר מתפקידו, לא קודם עוד ולאחרונה שוחרר משירות סדיר.
"תירה לעצמך ברגל"
  • נגד לוגיסטיקה יחידתי קרע את חולצתו של אחד החיילים לעיני אחרים, משום שהתרשל בהופעתו. הנגד נשפט על-ידי מפקדו והערת הנציבה תויקה בתיקו האישי.
  • לוחם ביחידה מובחרת הלין על כך שמפקד הצוות שלו משתמש בשפה אלימה, לא מקפיד על מתן שעות שינה, לא מכבד פטורים והקלות רפואיות - התנהלות שיוצרת מצב מוראלי מורכב בצוות. בדיקת הקבילה העלתה כי המפקד טרטר חיילים, הטיל עליהם ענישה קולקטיבית, מנע מהם חופשה שלא כדין, הנחה על ביצוע תרגול חוזר בניגוד לפקודות ונהג בחיילים באופן משפיל ומפלה. הנציבה המליצה למפקד היחידה לקיים בקרה הדוקה אחר התנהלותו של מפקד הצוות ולשקול את התאמתו לפיקוד.
  • סמל מחלקה השפיל חייל, אמר לו "תירה לעצמך ברגל", "תירה לעצמך בראש", וציין בפניו כי הוא "נראה כמו נאצי". הסמל נשפט והתקיימה בקרה צמודה אחר התנהלותו.

סכנה לבריאות

  • רס"ר מחנה חיסן 8 חיילים בחיסון נגד שפעת ללא הכשרה או סמכות. הרס"ר הבחין בעומס ההמתנה לחיסוני שפעת והציע לחובש סיוע בביצוע החיסונים, תוך שהציג עצמו כבעל הסמכה כחובש. קצין בריאות הצבא האוגדתי שהבחין ברס"ר מחסן את החיילים לא פעל לעצור אותו. בעקבות המקרה, הנגד שוחרר משירות צבאי.
  • חייל ששהה בבסיס הכליאה "נווה צדק" הלין על כך שבארוחת הערב קיבל מזון שמכיל אגוזים, זאת למרות שבעת קליטתו בבסיס ציין כי הוא אלרגי. החייל פונה למרפאה ובהמשך לבית החולים לקבלת מענה רפואי. בעקבות המקרה נכתבו נהלים מפורטים בנושא קליטת חיילים אלרגניים בבסיס הכליאה.
  • נגד במטבח גדודי עשה שימוש בבשר פג תוקף. הנגד טען כי לאחר שיחה שקיים עם גורמי המקצוע בבסיס ההספקה אושר לו השימוש בו, נוכח תקלה באופן הטבעת התאריכים, אך בירור העלה ששיחה זו לא התקיימה ואף יצאה הנחיה שלא לעשות שימוש במוצר זה.

תשתיות ותנאי מחיה

מביקורים ומקבילות עלה לעיתים תכופות כי המזון המוגש למשרתים הוא באיכות נמוכה, כי בחלק מהיחידות יש מגבלת מנת חלבון אחת לכל חייל, וכי לא ניתן מענה שלם לאלרגנים וצליאקים, ואף התגלו בעיות כשרות בחלק מהיחידות. כמו-כן, עלה כי בחלק מהיחידות תשתיות מגורים רעועות.
  • בסיור שערכה נקח"ל בבא"ח כפיר עלתה תמונה מדאיגה בכל הקשור לתנאי המחיה והתנאים התברואתיים במקום. הבסיס, שמאכלס בתקופות מסוימות למעלה מ-2,000 לוחמים, מכיל רק 10 כיתות לימוד, ומשכך מרבית השיעורים מתקיימים באוויר הפתוח. בנוסף, אין במתחם המטווחים תאי שירותים, צליות או ברזיות והוא אינו מואר, במטבח קיימים ליקויים רבים, בהם: מרצפות שבורות, תקרה לא אטומה ותשתיות חשמל ומים חשופות.
  • ב'מחנה רעים' אחד מתאי השירותים היה תקול, התפתחה פטרת על קירות המקלחת ונמצאו מים עומדים.
  • ליקויים בתשתיות המגורים ובחדרי השירותים והמקלחת בבסיס חיל-האוויר, וביניהם רטיבות ונזילה בתקרת המבנה, חוטי חשמל חשופים, דלתות שבורות ואסלות לא שמישות.

תאריך:  02/03/2022   |   עודכן:  02/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיילים אולצו לעשות את הצרכים בכוס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
המערכת תכלול את כלל התעודות הרשמיות המוענקות על-ידי מדינת ישראל והתעודות אשר מפוקחות על ידה ובכללן: תארים אקדמיים, תעודות הנדסאים, תעודות טכנאים, תעודת בגרות, הכשרות מטעם משרד הכלכלה והתעשיה וצה"ל
איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה את הצעת החוק הממשלתית להגבלת כהונת ראש ממשלה, ודחתה את ההצבעה בקריאה שלישית לשבוע הבא לאחר שהאופוזיציה הצמידה להצעה בקשה להגדרתה כהצעת אי-אמון    מהומה התפתחה במהלך תפילת שחרית במתחם הפרסה מאחורי המליאה
איציק וולף
רק אתמול עמד מחיר ברנט על 104.97 דולר לחבית. לפני שנה, במרס 2021 עמד מחירה של חבית ברנט על 69.88 דולר לחבית    עליית המחירים נרשמה למרות הודעת ביידן על שחרור מיליארדי חביות נפט מן המאגרים האסטרטגיים
איציק וולף
צילומי לווין מעידים על תקלה שאירעה על כן השיגור של טיל שהיה אמור לשאת לווין אירני לחלל    בצילום ניתן לראות סימני חריכה ושרידים של פיגומים חרוכים על כן השיגור שאירעו, ככל הנראה, בגלל פיצוץ שהתרחש במקום
איתמר לוין
שמי ארה"ב ייסגרו בפני כל המטוסים הרוסיים    "פוטין חשב שנאט"ו לא תגיב, שיוכל לפלג אותנו בבית ובאירופה. הוא טעה. אנחנו מאוחדים ועומדים מאוחדים"    מחיר הנפט זינק ב-5% לאחר ההודעה ל-111 דולר לחבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il