X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התייחס בראיון למגזין אטלנטיק ליחסים המתחממים בין סעודיה לבין ישראל: איננו רואים את ישראל כאויבת, אלא כבת ברית פוטנציאלית עם אינטרסים רבים שביכולתנו לפעול במשותף לטובתם, אך יש לפתור מספר בעיות לפני שנוכל להגיע לכך
▪  ▪  ▪
מוחמד בן סלמאן. "על סעודיה ואירן למצוא דרכים להתקיים זו לצד זו" [צילום: בנדר אלג'אלוד/ארמון המלוכה הסעודי/AP]

יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, הצהיר כי סעודיה רואה בישראל בת ברית אפשרית וכי שתי המדינות חולקות אינטרסים משותפים. עם זאת, ציין כי בטרם תוגדר ישראל כבת ברית של סעודיה, עליה לפתור את הבעיות שיש לה עם הפלשתינים.
"איננו רואים את ישראל כאויבת, אלא כבת ברית פוטנציאלית עם אינטרסים רבים שביכולתנו לפעול במשותף לטובתם, אך יש לפתור מספר בעיות לפני שנוכל להגיע לכך", אמר בראיון למגזין אטלנטיק.
הגרסה הסעודית הרשמית הייתה עד היום שגם אם ישראל תפתור את הסכסוך עם הפלשתינים לא יהיו היחסים שיתפתחו בינה לבין סעודיה יחסים חבריים בהכרח. לא מדובר בשינוי מפתיע, לנוכח הסכמי אברהם שכללו הסכמה של סעודיה למעבר מטוסים ישראלים מעל לשטחה. בין האינטרסים המשותפים לישראל ולסעודיה - החשש מפני התעצמות אירן. בן סלמאן ציין בראיון בהקשר זה כי על סעודיה ועל אירן למצוא דרכים להתקיים זו לצד זו בשלום.
"היו לנו הרבה דיונים, ושמענו הרבה הצהרות ששמחנו לשמוע ממנהיגים אירניים. אני מקווה שנוכל להגיע למצב שמיטיב עם שתי המדינות, ושל עתיד מזהיר לסעודיה ואירן", אמר.

תאריך:  03/03/2022   |   עודכן:  03/03/2022
+שב"כ הגיע להבנות שיאפשרו לחברות ישראליות לטוס לדובאי
09:51 04/03/22  |  עידן יוסף

במסגרת המאמצים להגיע לפתרון המחלוקות סביב סוגיית אבטחת התעופה הישראלית בדובאי, התקיים (ה') סבב פגישות של ראש אגף האבטחה בשב"כ עם עמיתיו האמירתים וזאת בהמשך לסבב פגישות של ראש השב"כ רונן בר עם עמיתיו בשבוע שעבר.
כתוצאה מפגישות אלו הושגו הבנות, סוכמו עקרונות עבודה משותפים וסידורי אבטחה אשר יאפשרו לחברות התעופה הישראליות לשוב ולטוס לדובאי באופן סדיר ושוטף.
שרת התחבורה מרב מיכאלי מסרה: "‏בעבודה מאומצת מאחורי הקלעים, הצלחנו להביא לפתרון משבר התעופה עם דובאי, והטיסות הישראליות ימשכו. היחסים של ישראל ואיחוד האמירויות קריטיים וחשובים לביטחון הלאומי של מדינת ישראל. אני מברכת על כך שמאמצי השב"כ ובני השיח האמירתים שחתרו ללא לאות להסכמות, שמרו את הקשר התעופתי בין המדינות".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בן סלמאן: ישראל היא בת ברית אפשרית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
ירון פרידמן
ההשלכות של הפלישה הרוסית לאוקראינה כבר מורגשות במזרח התיכון. מדוע דווקא סוריה, יותר מכל מדינה אחרת במזרח התיכון, תושפע מהתנודות במלחמה? מהן ההשפעות המידיות על סוריה? האם המשבר עלול ליצור איום על ישראל מהגבול הסורי?
יוני בן-מנחם
השיח' ראיד צלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית שוחרר מהכלא וחידש את הפעילות הפוליטית-דתית שלו במגזר הערבי ובערים המעורבות    גורמי הביטחון רואים בו גורם מסוכן הנאבק נגד השלטון הישראלי ביחד עם גורמים איסלאמיים קיצוניים, נאסר עליו לצאת מן הארץ וההערכה כי מעצרו מחדש הוא רק עניין של זמן
חדירת הטיסן של חיזבאללה למרחב האווירי של ישראל מאיצה את תהליך הקמתה של ברית הגנה אזורית של ארה"ב, ישראל ומדינות ערביות נגד המל"טים האירנים. ישראל צריכה להיערך בהקדם להתמודד עם סכנת המל"טים בגבולה הצפוני והדרומי, חיזבאללה וחמאס יעשו במל"טים שימוש נרחב במלחמה הבאה
עידן יוסף
כלי הטיס הבלתי מאויש שחדר לישראל שייך ככל הנראה לחיזבאללה    צה"ל מסר למועצות שניתן להמשיך את הפעילות כשגרה    מטוסי קרב ומסוקי קרב הוזנקו בעקבות החדירה
עידן יוסף
מרכז התקשורת הלאומי של בחריין חתם על הסכם שיתוף פעולה היסטורי עם ערוץ החדשות הישראלי    מזכר ההבנות יאפשר שיתוף הפעולה בין ה-NCC ו-i24NEWS בהחלפת תוכן חדשותי ואקטואלי, וכן בטכנולוגיה והפקת שידורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il