X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
בנות סמינר ממלאות את עזרת הנשים ומונעות בגופן את הכניסה
אירוע ראש חודש של הרפורמים והקונסרבטיבים התקיים לקול מחאת אלפי מתפללים דתיים, כשכוחות משטרה גדולים חצצו בין הצדדים השבוע הבטיח בנט לנציגי התנועות לממש רק חלק ממתווה הכותל, בעקבות חשש ממהומות ברחבי הארץ
▪  ▪  ▪
גלעד קריב ופעילים רפורמים וקונסרבטיביים ברחבה העליונה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אלפי בנות סמינרים קידמו הבוקר (יום ו', 4.3.22) את פניהם של מאות פעילי תנועות הרפורמים והקונסרבטיבים מארצות הברית ומהארץ שהגיעו לאירוע ראש חודש אדר ב' ברחבת הכותל המערבי.
בנות הסמינרים הגיעו לכותל בהוראת מנהיגי הציבור החרדי-ליטאי, הרבנים חיים קניבסקי וגרשון אדלשטיין, למחות. הן מילאו את רחבת הכותל באופן שלא איפשר כניסה לאחרים, והפעילים נאלצו להסתפק ברחבה העליונה המקוחקת מן הקיר. כוחות משטרה גדולים חצצו בין הצדדים.

"סביבת בנט מתחנפת לחרדים"
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בניגוד להתחייבותו לנשיא המדינה, הגיע למקום ח"כ גלעד קריב (העבודה) כשהוא אוחז ספר תורה שאותו הביא. "הגיע הזמן שבסביבתו של ראש הממשלה יפסיקו להתחנף למפלגות החרדיות, ויישמו את רוח השינוי הפיוס והסובלנות שסביבה הוקמה הממשלה הנוכחית", אמר קריב. "אני קורא לראש הממשלה לעמוד בהתחייבותו ולקדם את הקמת רחבת התפילה השוויונית בכותל המערבי לאלתר".

"להשאיר את המקום קדוש ומאחד"
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מהקרן למורשת הכותל נמסר: "ח"כ גלעד קריב הכניס ספרי תורה וניצל את חסינותו, בניגוד לעמדת משרד המשפטים ולנהלים ברחבת הכותל. קוראים להסיר את המחלוקות וההפגנות מעל רחבת הכותל המערבי ולהשאיר את המקום קדוש ומאחד". בתגובה מסרה יוכי רפפורט, מנכ״ל ארגון נשות הכותל: ״הקרן למורשת הכותל שוב השפילה מיליוני יהודים ויהודיות ברחבי העולם כאשר מנעה מראשי התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות מלהיכנס ולהתפלל עם ספרי תורה בכותל המערבי, ולאחר מכן הוסיפה חטא על פשע ודחקה את מאות המתפללים אל ירכתי הכותל, ללא אפשרות אפילו לראות את הכותל מרחוק. אנחנו מצפות ממקבלי ההחלטות לעשות מעשה וליישם את מתווה הכותל מיד, כפי שהתחייבו, ולהעניק לכל יהודייה ויהודי מקום של כבוד בכותל. מתווה הכותל הוא צעד של פשרה עבור נשות הכותל, אך כזה שיביא לשלום במקום הקדוש, וביום שייושם במלואו, נסכים לעבור ולהתפלל בעזרת ישראל״.
מנכ"ל מרכז ליב"ה אורן הניג אמר: "בלתי נתפס שמיעוט שהגיע מארצות הברית יכתיב סדר יום בישראל וימנע מאלפי מתפללים להגיע לכותל המערבי. הגיע הזמן לצאת לרחובות, חילונים, דתיים וחרדים, ולבלום את הריסת הצביון היהודי של המדינה".

"חובשי הכיפה המזויפת שותפים בחילול הכותל"
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מפלגת שס מסרה: "פרצופה של התנועה הרפורמית הוא פרצופו של הח״כ שלהם בכנסת, שכל עיסוקו הוא חרחור ריב ומדון בתוך העם היהודי, חילול וביזוי התורה והפיכת רחבת הכותל הקדושה לזירת לחימה. הפרובוקטור הלז הוא חבר כבוד בממשלת בנט, כהנא, אלקין, אורבך ושאר חובשי הכיפה המזויפת אשר שותפים מלאים בשערוריית חילול הכותל המערבי ובמתן כרטיס VIP לרפורמים לנעוץ את טלפיהם במקום הקדוש לעם היהודי. לדראון עולם. אנו גאים בלמעלה מרבבת בנות ישראל שהגיעו הבוקר לתפילת ראש חודש ברחבת הכותל, קידשו שם שמיים וייצגו בכבוד את היהדות המסורתית הנאמנה. וכמו ששאר מעוותי היהדות התנדפו לאורך ההיסטוריה, גם הרפורמים הכושלים יעלמו בהתבוללות שלהם, ועם הנצח ימשיך בגאון".

"מקווה שהנשיא מבין עם מי יש לנו עסק"

גם בציונות הדתית הגיבו. ח"כ שמחה רוטמן כתב בטוויטר: "בתמונה, איש שמתנגד לנוכחות ישראל בשטחים הכבושים ומתנגד להשבת העבודה בבית המקדש, עומד בשטח כבוש ששכונת המגורים הערבית שעמדה עליו, שוטחה בין לילה, ליד קיר התמך של בית המקדש, כדי להכניס אצבע בעין למיליוני יהודים בעולם. או בשלוש מילים: 'מיעוט קיצוני ואלים'". ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב: "מול אלפי בנות ישראל שהתפללו בכותל בדבקות ובסדר מופתי הגיע גלעד קריב כדי להתגרות תוך שהוא מפר התחייבות לנשיא המדינה במסגרת סיכום שהוביל הנשיא בחודשים האחרונים ולפיו חברי הכנסת לא יגיעו לכותל בר"ח כדי למנוע עימותים. אני מקווה שעכשיו גם הנשיא מבין עם מי יש לנו עסק".
ראש הממשלה נפתלי בנט העניק לארגונים הרפורמיים והקונסרבטיביים התחייבות לממש חלק מסוים ממתווה הכותל. בנט הצהיר בפניהם שיבנה מחדש את הרחבה השוויונית בכותל שמיועדת בין היתר גם עבור אירועים שלא כהלכה. בפגישה שנערכה השבוע בנט הבטיח שהרחבה תשודרג ותונגש, אך סירב להבטיח לאשר את כל מתווה הכותל במתכונתו המקורית. בכירים בקואליציה ששוחחו עם ראש הממשלה ועם אנשיו מספרים שבנט חושש שאישור מלא של המתווה עשוי להוציא מאות אלפי מפגינים, בעיקר חרדים, לרחובות.

תאריך:  04/03/2022   |   עודכן:  04/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפורמים וקונסרבטיבים הגיעו לכותל; אלפי חרדיות מנעו התקרבותם לקיר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ברון: אינה רשאית לבצע בדיקות ראייה בידי מתמחים באופטומטריה - משום שאין תקנות לכללי ההתמחות    מותחת ביקורת על העדר תקנות 31 שנים לאחר החקיקה
עידן יוסף
הרוסים השתלטו על תחנת הכוח המספקת 20% מהחשמל באוקראינה    ‏נשיא אוקראינה זלנסקי: איימו עלינו ב'אפר רדיואקטיבי' - עכשיו זה הפך למציאות    מנהל התחנה הרגיע: הקרינה ברמה תקינה
איציק וולף
פרסם שמותיהם של אוליגרכים רוסים ושל בני המשפחה שלהם שנכסיהם יוקפאו    מחלקת המדינה תבטל את אשרות הכניסה לארצות הברית עבור המקורבים לפוטין    "מאפשרים לממשלת רוסיה להפיץ מידע מוטעה ולהשפיע על תפיסות המציאות בדעת הקהל הציבורית, כחלק מן הפלישה הרוסית לאוקראינה"
איציק וולף
בין הגורמים לירידה במכירות של גאפ - המשך שיבוש הפעילות של השווקים בשל העיכובים בשרשרות האספקה של חומרי הגלם. לדברי מנכ"ל גאפ, סוניה סינגל, הבעיות שעמם נתקלה הרשת במהלך הרבעון הרביעי "השתיקו", כלשונה, את הביצועים שנרשמו במהלך השנה
איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il