X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
קבוצת רבנים - בהם רבה של ירושלים, רבה של חברת תנובה ויו"ר רבני צהר - קובעים בנייר עמדה כי בשר המיוצר במעבדה על בסיס תאים שאינם בשריים הוא פרווה וניתן לאוכלו עם מוצרי חלב רוב הרבנים, חוץ מהרב אריה שטרן, טוענים כי אין לחשוש למראית עין ולכן ניתן גם לבשלו עם מוצרי חלב
▪  ▪  ▪
הכשרות תלויה בתא המקורי שממנו ייצרו את הבשר [צילום: סבוריט, מתוך מצגת החברה]
איציק וולף
רובוט-שף ידפיס המבורגרים מהצומח ברשת BBB

6 דקות ל-3 המבורגרים מודפסים
איציק וולף
חברת סבוריט סיימה מוקדם מן הצפוי את פעילות החשיפה של הרובוט-שף שלה להדפסת המבורגרים מן הצומח לאחר שנגמרו חומרי הגלם שהוקצו לפעילות החשיפה * מעל ל-500 המבורגרים הודפסו במסעדת BBB בהרצליה וזכו לציון גבוה במדד שביעות הרצון של הסועדים
לרשימה המלאה

קבוצת רבנים קובעת כי בשר המיוצר במעבדה לאחר שנלקח מתא של טרום-עובר אינו בשרי על-פי הגדרים ההלכתיים, אלא פרווה. בנייר עמדה שפרסמו (יום ו', 11.3.22) קבעו כי בשל כך, יש להתיר לאכול את תחליפי הבשר הסינתטיים יחד עם מוצרי חלב.
הרבנים החתומים על נייר העמדה הם רב העיר ירושלים הרב אריה שטרן, יו"ר רבני צהר הרב דוד סתיו, הרב זאב וייטמן המכהן כרב של חברת תנובה, הרב יובל שרלו, הרב ברוך גיגי, הרב אהרן כ"ץ, הרב משה ביגל, הרב נריה גוטל, הרב אורן דובדבני והרב יעקב ורהפטיג.
על-פי עמדתם של רוב הרבנים החתומים על נייר העמדה - יש להתיר גם בישול של מוצרי הבשר המיוצר במעבדה לאחר שנלקחו מתאי טרום-עובר של ביצה מופרית או של פרה יחד עם מוצרי חלב, ואין לחשוש מפני 'מראית עין' של בישול בשר בחלב שאסור על-פי ההלכה. רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, חולק על שאר הרבנים וטוען כי אין לבשל את הבשר המיוצר במעבדה בשל החשש של מראית עין.
בדברי ההסבר לפסק ההלכה כתבו הרבנים כי השיטות החדשות של ייצור בשר במעבדה מאפשרות ייצור בשר מתאים שאינם בשריים. זאת, בניגוד לשיטות שהיו נהוגות בעבר שלפיהן התבסס תהליך הייצור הסינתטי של בשר על בסיס תאים שנלקחו מבעלי חיים בחייהם. באחת מן השיטות החדשות נלקחים התאים מתוך טרום-עובר הנמצא בביצה מופרית, ובשיטות אחרות נלקחים התאים מתוך טרום עובר הנלקח מפרה.
קבוצת הרבנים הדגישה כי היא אינה מכריעה בשאלת הכשרות והסטטוס ההלכתי - בשרי או פרווה - של בשר המיוצר במעבדה על בסיס תאים הנלקחים מבעלי חיים בחייהם.
"בהלכה נקבע כי מעמדה של ביצת תרנגולת מופרית הוא 'כשר פרווה' ונראה שהוא הדין לטרום-עובר הנלקח מן הפרה. משום כך - מוצרים המתבססים על תאים אלו וגדלים על מצע צמחי מעמדם הוא 'כשר פרווה', גם אם מדובר בתאים זהים בהרכבם ובתכונותיהם לתאי שומן או שריר הגדלים בטבע", כתבו.
לדבריהם, על-אף הדמיון החיצוני המסוים של המוצר הסופי למוצרים בשריים, הוא אינו שונה מהותית מתחליפי בשר צמחיים הקיימים בשוק. "לכן, יש להתיר לבשלו ולאוכלו עם מוצרי חלב, ואין בכך משום מראית עין", לשון נייר העמדה.

תאריך:  11/03/2022   |   עודכן:  11/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשר מתורבת על בסיס טרום-עובר - פרווה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כשרפורמים חתומים על זה
חשדנית  |  11/03/22 20:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איציק וולף
החברה הישראלית החלה בהכנות להתאמת מערכת הרובוט-שף למאפייני השוק האמריקני    בכוונת החברה לייצר בשלב הראשון מספר מכונות 'רובוט-שף' מטיפוס 1.1 וכמו-כן להתקין ולהשלים תהליך רגולציה בארה"ב לאישור הפעלתן באתרים מוגדרים עוד במהלך שנת 2022
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il