X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זלנסקי. מאשים את פוטין [צילום: אפרם לוקטיסקי/AP]
המלחמה נמשכת, הפצצה בקייב [צילום: ודים גרידה, AP]
נשיא אוקראינה מאשים את צבא רוסיה בפגיעה מכוונת באוכלוסייה האזרחית מאשים את פוטין בפשעי מלחמה ובפשע נגד האנושות קורא למו"מ מידי, ללא דיחוי, להשבת השלמות הטריטוריאלית והצדק לאוקראינה
▪  ▪  ▪

נשיא אוקראינה ולדמיר זלנסקי קורא לשיחות שלום מקיפות עם רוסיה (ליל שבת), ללא דיחוי. "הגיע הזמן לפגישה, הגיע הזמן לדבר", אמר. לדבריו, יש לפעול, ללא דיחוי, להשבת השלמות הטריטוריאלית והצדק לאוקראינה. שאם לא כן, ועקב הנזקים העצומים לאוקראינה וגם לצבא רוסיה, לרוסיה ייקח כמה דורות להתאושש מהפסדיה במלחמה.
דבריו של זלנסקי נאמרים בשעה שהמלחמה נמשכת במלוא עוזה. צבא רוסיה מכתר את קייב ומפגיז ללא הרף בנייני מגורים ומבנים ציבוריים. אלפים כבר נפגעו. צבא רוסיה סופג גם הוא אבדות כבדות. מספר החיילים שנהרגו נאמד באלפים רבים. גנרלים ברוסיה מאשרים כי צבא רוסיה לא משיג את מטרותיו בזמנים שנקבעו.
זלנסקי קרא למוסקבה לפעול במהירות ולהגביל את הנזקים שהיא גורמת "בגלל הטעויות שלה". הוא האשים את הנשיא ולדימיר פוטין בפשעי מלחמה ובפשעים נגד האנושות, בכך שצבאו מוכוון ונשלח לפגוע באוכלוסייה אזרחית. גם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, האשים את פוטין בפשעי מלחמה.
זלנסקי התריע כי צבא רוסיה גורם נזק כבד לאוכלוסייה האזרחית. הכוחות הרוסיים חוסמים בכוונה אספקה הומניטרית לערים שנפגעו. "זו טקטיקה מכוונת. זה פשע מלחמה והרוסים ייתנו על-כך את הדין, ב-100%". זלנסקי התייחס בדבריו להפצצות במריופול ולפגיעה בתיאטרון בעיר זו, שבו שהו בעת התקיפה כ-1000 אורחים. התקיפה בוצעה ביום רביעי, אמר, ועד כה לא מאפשרים הכוחות הרוסיים לפנות את הנפגעים.
קריאתו של זלנסקי באה לאחר מספר פגישות שהתקיימו בין צוותי שתי המדינות, ללא הועיל. התקדמות ממשית לא אירעה. נסיונות מצד כמה מדינות, ובהן טורקיה וישראל, לארח את פוטין וזלנסקי לפגישה ולמו"מ, לא צלחו.

תאריך:  19/03/2022   |   עודכן:  19/03/2022
+"להקפיא חשבונות האוליגרכים"
21:42 19/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נאם בוידאו בפני אלפים שהפגינו נגד המלחמה באוקראינה: הבנקים שלכם הם המקום שבו מחזיקים האנשים שהפיצו את השקרים על המלחמה הזאת את הכסף שלהם  ▪  חשש למותם של עשרות חיילים אוקראינים בהפצצת בסיס דרומית לקייב

זלנסקי ינאם מחר בזום גם בפני חברי הכנסת [צילום: AP]
+חודרקובסקי מזהיר: פוטין מאמין שהוא במלחמה עם אמריקה, לא עם אוקראינה
18:01 19/03/22  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

חודורקובסקי נמנה עם מתנגדיו החריפים של פוטין  ▪  הוא מעריך: פוטין "יחליט להשתמש בנשק גרעיני רק אם הוא בטוח שאיש לא ישתמש בהם בתגובה אליו"  ▪  מתריע: "בכל יום שבו נאט"ו מסרב לכפות 'אזור אסור לטיסה' בשמי אוקראינה, הביטחון שלו גובר"

פוטין. מלחמה עם אמריקה [צילום: Mikhail Klimentyev, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP, File]
+צבא אוקראינה הפיל מסוק רוסי נוסף מעל קייב
17:44 19/03/22  |  יואב יצחק

צבא אוקראינה הצליח להפיל בשמי קייב מסוק רוסי נוסף ששוגר למשימות תקיפה באזור קייב.

+ארה"ב תשגר פלוגת חי"ר ממוכן לבולגריה
13:27 19/03/22  |  יואב יצחק

ארה"ב תשגר פלוגת חי"ר לבולגריה. כך הודיע ראש ממשלת הונגריה, קיריל פטקוב, במסיבת עיתונאים שערך יחד עם שר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין. ההחלטה התקבלה במסגרת היערכות ארה"ב ומדינות ברית נאט"ו, למקרה של תקיפה מצד רוסיה. "זהו איתות משמעותי לבעלות הברית שלנו בנאט"ו", אמר פטקוב.

+צבא אוקראינה: הרגנו גנרל רוסי נוסף
11:26 19/03/22  |  יואב יצחק

הכוחות המזוינים של אוקראינה הרגו את הגנרל הרוסי אנדריי מורדביצ'ב. כך דיווח המטה הכללי של צבא אוקראינה. הגנרל פיקד על הארמייה הצבאית השמינית של הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית, שנשלחו לפעול באוקראינה.

אנדריי מורדביצ'ב, גנרל רוסי. נהרג [צילום: צבא אוקראינה]
+צבא רוסיה ממשיך להפציץ אוכלוסייה אזרחית, כולל בצ'רניהיב
11:14 19/03/22  |  יואב יצחק

צבא רוסיה, שנוחל מפלות קשות בשדה הקרב, ממשיך להפציץ אוכלוסייה אזרחית ותשתיות חיוניות. כך גם בעיר צ'רניהיב, שחלקים ממנה הוחרבו בהפצצות הרבות. משרד ההגנה האוקראיני דיווח, כי צבא רוסיה פותח במבצע לגיוס חיילים נוספים מרחבי רוסיה.

+אינטרפקס: צבא רוסיה השמיד באמצעות טילים על-קוליים מחסני טילים ותחמושת במערב אוקראינה
10:55 19/03/22  |  יואב יצחק

סוכנות אינטרפקס הרוסית דיווחה, כי צבא רוסיה השמיד באמצעות טילים על-קוליים מחסני טילים ותחמושת במחוז איוונו פרנקיבסק, במערב אוקראינה. סוכנות הידיעות מסתמכת על מידע שמסר משרד ההגנה של רוסיה. בכך מאשרת רוסיה כי נעשה לראשונה שימוש מבצעי בטילים על-קוליים במלחמה נגד אוקראינה. הטילים שוגרו ממטוסי מיג 31 ויש להם טווח של עד 2,000 ק"מ. מהירותם גבוהה פי 10 ממהירות הקול. משרד ההגנה של רוסיה מסר כי לא ניתן ליירט טילים מסוג אלה והם מסוגלים לחדור את כל מערכות ההגנה האוויריות בעולם. אינטרפקס דיווחה במקביל, על תקיפה בטילים אלה שבוצעו נגד מרכזים צבאיים בדרום-אודסה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זלנסקי קורא לשיחות שלום מקיפות ללא דיחוי עם רוסיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שטיפת מוח עולמית
אמונחטאפ III  |  19/03/22 11:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איתמר לוין
400 חברות כבר הודיעו על יציאה מלאה או חלקית מרוסיה, אך אחרות נשארות - במיוחד אלו שהשוק הרוסי מהווה נתח משמעותי מפעילותן, כגון רשתות מרכולים גרמניות    אקונומיסט צופה שגם חברות אלו יגלו בקרוב שהפגיעה במוניטין שלהן גבוהה מכדי להתעלם ממנה
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מנתח את הסיכוי להסכם שיביא לסיום המלחמה: רוסיה תעמוד על הימנעות מהצטרפות אוקראינה לנאט"ו, וזו מצידה תדרוש ערבויות מערביות ואולי הצטרפות לאיחוד האירופי    הבעיה המרכזית: האם פוטין יתפוס שאין לו סיכוי לנצח בשדה הקרב
עידן יוסף
שר החוץ הרוסי הכריז כי מעתה מוסקבה לא תסתמך על המערב    זלנסקי שוחח עם נשיאת הנציבות האירופית על ההצטרפות לאיחוד ואמר כי הם "מתקדמים לעבר מטרתם האסטרטגית המשותפת"
עידן יוסף
נושאת מטוסים סינית חצתה את מיצרי טייוואן    באזור נמצאת בימים אלה משחתת אמריקנית    מקור אמריקני כינה את המעשה - התגרות    משרד החוץ הסיני: "מכבדים ריבונות ושלמות טריטוריאלית של כל המדינות"
עידן יוסף
זלנסקי בפנייה לעם הרוסי: "מי שמצטרף לצבא עושה את ההחלטה הגרועה בחייו"    מזכיר המדינה האמריקני בלינקן אישר כי אזרח אמריקני נהרג בצ'רנוב, בעת שהמתין בתור ללחם    רק כ-4,000 עולים מאוקראינה הגיעו לארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il