X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סימון דוידסון, יוני קריספיל ושניר זיידל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
הקטל בכבישים
שערורייה: מפקח אחד על 2,100 קציני בטיחות בתעבורה - וגם הוא כבר לא קיים
יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים: לא התרשמנו שהממשלה והרלב"ד פועלות להציל חיים בטיפול נושא המשאיות והאוטובוסים ח"כ טופורובסקי דרש תוכנית פעולה ברורה ולוחות זמנים "שתכלול את כל מה שצריך כדי שאנשים וילדים לא ימותו סתם בגלל נהג עייף או שטח מת"

ועדת המשנה לקידום הבטיחות בדרכים קיימה (יום ב', 21.3.22) דיון המשך בנושא טיפול בגורמי סיכון וכשלי בטיחות של משאיות, אוטובוסים והסעות ילדים, זאת לאחר שבתחילת ינואר נחשפו לא-מעט כשלים בטיפול בנושא. בישיבה הקודמת דרש היו"ר ח"כ בועז טופורובסקי דיווח על הפעולות שצריכות להיעשות ומי לא מבצע אותן, ובשל העובדה כי לא התקבלה תגובת משרד התחבורה, החליט טופורובסקי לכנס שוב את הוועדה בנושא.
בנוסף דנה הוועדה בקידום טכנולוגיות מצילות חיים והטמעתן בסוגי כלי רכב שונים. בפתח הישיבה אמר טופורובסקי: "בישיבה הקודמת עלו מספר כשלים מדאיגים לאור זאת פנינו לרלב"ד ולמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לקבל תשובה בנושאים הללו".
דלית רגב, מנהלת אגף פיקוח ובקרת רכב במשרד התחבורה, התייחסה לבעיות שעלו בדיון הקודם ולתשובות שדרש טופורובסקי, וציינה כי בשנת 2020 נבדקו 2,027 מוניות ואוטובוסים מכל הסוגים (אוטובוס, אוטובוס זעיר ציבורי ואוטובוס פרטי), כאשר 207 מהם (10%) הורדו מהכביש בשל ליקויים. בשנת 2021 נבדקו כ-11,000 רכבי משא מכל הסוגים, מתוכם 2,900 רכבי משא מעל 10 טון - 11% מהמשאיות שנבדקו קיבלו הודעת אי-שימוש בשל ליקויים בטיחותיים. יש לנו 5 ניידות שפועלות בשטח, ובמשאבים הללו אנחנו עושים כמה שיותר".
באשר לשמירה על כשרות הנהגים המקצועיים, עלה כי משרד התחבורה סובל מהעדר משאבי פיקוח בכל התחומים, בתחום קציני הבטיחות למשל יש מפקח אחד על 2,100 קציני בטיחות בתעבורה. מהנתונים עולה, כי בשנת 2021 בוצעו 928 פעולות פיקוח על חברות בהם מועסקים קציני בטיחות, ובינואר-פברואר השנה עוד 134 פעולות פיקוח. מתבצעות פעולות לקידום מפרצי חנייה ותחנות ריענון למשאיות, ומיפוי של 24 נקודות. יותר ממחצית מהמקומות נבדקו בדיקה ראשונית והתברר כי ניתן להתחיל בתכנון והוקצה לכך תקציב. כמו-כן בוצעה עבודת מטה לתיקון התקנה העוסקת בשעות עבודה ומנוחה של הנהגים וכן מקודמים ההליכים להטמעת השימוש בטכוגרף הדיגיטלי. לגבי ריתום מטענים ברכב כבד, נכון להיום עולה כי רק 25% מהנהגים עברו הכשרה (כ-20 אלף נהגים מתוך 80 אלף).

פעם בחודש בודקים הסעות ילדים
בועז טופורובסקי [נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

היו"ר טופורובסקי שאל את נציגי משרד התחבורה, באיזה תדירות הם בודקים הסעות ילדים? "יכול להיות שאנחנו לא בודקים מספיק בצפון בדרום וביו"ש?", ח"כ אורית סטרוק הצטרפה אף היא לשאלת היו"ר ואמרה: "אני מבינה מתוך הדברים כי 90% מהאוטובוסים שלא נבדקו, אנחנו לא יודעים מה מצבם. מה קורה במועצות האזוריות ובאיו"ש שם יש צורך רב יותר בהסעות מאשר בערים".
ראש תחום ניידות הבטיחות במשרד התחבורה, יוסי שנלר, התייחס לשאלות ואמר כי פעם בחודש עושים בדיקות של הסעים לבתי ספר ובודקים את תקינותם בכל הארץ אך מתרכזים יותר במרכז. בנוסף, יש 50-40 חברות שאנחנו מזמנים לבדיקה יזומה בחודש ספטמבר מכל רחבי הארץ מניח שחלק מהאוטובוסים נבדקו במסגרת בדיקות אילו.
יו"ר איגוד מועצת המובילים בישראל, גבי בן הרוש, אמר כי צריך לעשות בדק-בית בנושא הליקויים באוטובוסים ומשאיות מפני שקציני הבטיחות בחברות אמורים לחתום כל חודש על תקינות הרכבים, לכן לא ברור למה יש נתונים כפי שציין משרד התחבורה. גם בנושא מדריכים להכשרות יש מחסור גדול וכדאי שמשרד התחבורה ייתן מענה דחוף לכך.

הד"ר משה בקר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה הקשה ושאל את נציגי משרד התחבורה האם מטילים עיצומים על קציני בטיחות שלא פועלים כראוי? דלית רגב, נציגת משרד התחבורה: "יש לנו כלים להטלת עיצומים. לצערי, כרגע גם המפקח היחיד שהיה כבר לא קיים ויש מחסור בכוח אדם בתחום הזה. אנו נמצאים בהליכי איוש של 3 תקנים מתוך 8 קיימים ומבקשים תקנים נוספים". מנהל אגף הנדסה ותקינה במשרד, דורון קוגמן, אמר כי בנושא הטכוגרף הדיגיטלי, ברבעון הבא יופץ מכרז ולאחר שנה יאושרו כרטיסים חכמים כאשר ברבעון הראשון בשנת 2024 יוטמעו הכרטיסים ברכבים.
מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד), שניר זיידל, אמר: "מוקם צוות אכיפה בימים אלה בשיתוף כל הגורמים הרלוונטיים. אנחנו הגשנו למשרד התחבורה מסמך סטטוס בנושא פתרונות לגורמי הסיכון הללו". הוא ציין כי יש צורך דחוף לטפל במחסור של 3,000 נהגים ברכב כבד ו-3,000 נהגים בתחבורה הציבורית, ואמר כי הנושא הזה לא התקדם מאז 2014, לצערו. "אין ספק שצריך לשפר את מעמד המקצוע ולהעלות את הרמה והתנאים המוצעים. אנחנו לוקחים את זה כנושא, אבל כרגע אין תוכנית מסודרת אנחנו עובדים על כך, כל למשל רעיון אחד הוא לתת למאות נהגים משתחררים שהוכשרו בצבא להשתלב בתחום", אמר זיידל.
יו"ר ועד 'אפיקים' ונהג אוטובוס, יוני קריספיל, סיפר מניסיונו על תנאי ההעסקה של הנהגים:" אני בקושי נח בין נסיעה לנסיעה, שלא לדבר על שעות שינה. אני צריך לשתות XL (משקה אנרגיה) ואוכל שוקולדים כדי להישאר ערני. שלא לדבר על הפסקה לשירותים, זה לא כמו נהגי משאיות שעוצרים בתחנות דלק. אני עוצר את האוטובוס, משתין בבקבוק או מרים מכסה מנוע כדי להתפנות, אילו תנאים לא הגיוניים".
ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי התחבורה הציבורית, אמר בדיון כי "יש היום מאות אלפי נהגים בכביש, והנהגים צריכים לדעת דברים ברורים על-פי התקנה שהיא כבר בת 50 שנה, שקובעת סעיפים לתנאים בהם הנהגים צריכים לנהוג, אבל היא לא מתוקנת ולא מתאימה להיום ולכן יש דחיפות למאסדר לטפל בזה. צריך להבין שהתקנה הזו צריכה גם לעשות הפרדה בין נהגי אוטובוס, להם יש צרכים שונים מנהגי משאיות".
טופורובסקי סיכם את הדיון: "אני חייב לומר שזו הישיבה השלישית בנושא הזה. הוועדה לא התרשמה שהממשלה והרלב"ד פועלות להציל חיי אדם וילדים בנושא זה של רכבי משא כבד ואוטובוסים. אין לוחות זמנים ברורים לפתרונות ואין תוכנית מסודרת. הממשלה לא מתייחסת ברצינות לנושא הזה. אני מבקש לקבל מסגרת של תוכנית עם לוחות זמנים ודרכי פעולה ברורים שתכלול את כל הדרישות למפקחים, תוספת תקנים וכל מה שצריך ובכל הארץ על-מנת שאנשים וילדים לא ימותו סתם בגלל איזה נהג עייף או שטח מת, זה פשוט מכעיס ולא מתקבל על הדעת. הוועדה מצפה כי משרד התחבורה והמשטרה והרלב"ד יתייחסו ברצינות לנושא הזה ויעדכנו את הוועדה בנושא בתוך שבועיים".
בנושא הטמעת טכנולוגיות מצילות חיים בכלי רכב, אמר יו"ר הוועדה, כי יכול להיות פתרון לכל הנושאים עלים דיברנו והיא השימוש בטכנולוגיה שהוכיחה את עצמה בשנים האחרונות כמצילת חיים. כיצד המדינה יכולה לתת תמריצים גם לרכבים ישנים יותר שבהם אפשר להטמיע אותם ולא רק לרכבים יקרים וחדשים. הוועדה רואה בקידום כל טכנולוגיה מצילת חיים לכל סוגי כלי הרכב מקטן ועד גדול וקוראת למשרד התחבורה ולרלב"ד לחפש ולרדוף כדי לאשר ולאמץ טכנולוגיות ומערכות נוספות כאלה ולתמרץ מערכות נוספות בדרך של הקלות במיסוי, בביטוח, באגרת הרישוי ובאופנים נוספים. בנוסף, על הרלב"ד להוציא קמפיין לעידוד התקנת מערכות כאלה גם ברכבים ישנים על-מנת שנוכל להציל כמה שיותר חיי אדם.

תאריך:  21/03/2022   |   עודכן:  21/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לי זיתוני  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרק פטריק  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שחר גרינשפן  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמואל אבואב / Shemuel Aboubab  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שערורייה: מפקח אחד על 2,100 קציני בטיחות בתעבורה - וגם הוא כבר לא קיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
עידן יוסף
יו"ר הרלב"ד הנכנס הגיע משורות ארגון אור ירוק    "הדרך לא תהיה קלה ולא קצרה אולם בסופה ישראל תצטרף לרשימה המרשימה של המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים"
איתמר לוין
עמית: אין מקום לדיון מחודש בהלכה משנת 2012, גם כאשר מדובר בבת שלוש שאינה יכולה לצאת מהרכב בעצמה; המקרים טראגיים, אך חוק הפיצוי לנפגעים אינו המענה להם
איתמר לוין
וילנר מאמצת את הנחייתו של המפקח על התעבורה, לפיה חברות ההשכרה חייבות לרכוש ביטוח צד ג' או לכסות בעצמן את הנזקים בתאונות דרכים    "חברת השכרת הרכב היא מונעת הנזק הזולה והיעילה", במיוחד כאשר השוכר אינו ישראלי
עידן יוסף
כך אמרה ח"כ אורית סטרוק בדיון בוועדת הכלכלה שחשף כי מחסור בשוטרים וניידות שמוביל את המשטרה להסתייע בחיילים ולוותר על אכיפה בלילות    היו"ר ביטון הודיע כי יזמן את שרת התחבורה והשר לביטחון הפנים לישיבת מעקב
איתמר לוין
עמית: הקיצבה הנוספת שמשלם הביטוח הלאומי לנכי עבודה קשים מיועדת לצרכים ספציפיים, ועם מותו של הנכה - נפסקת הזכות לקבל אותה, וממילא אין היא הכנסה שאבדה ליורשיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il