X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רב ניצב קובי שבתאי [צילום: דוברות המשטרה]
המפכ"ל: סיכלנו עשרות פיגועים מתחילת השנה
אומר כי רוב הפיגועים שסוכלו בתוך פחות משלושה חודשים כלל לא הובאו לידיעת הציבור הודיע בעקבות התקרית אתמול שבכוונת המשטרה למסד נוהל לטיפול "מהיר, רגיש ואפקטיבי" באזרחים שחיסלו מחבלים

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי מגלה (יום ד', 23.3.22) כי מתחילת שנת 2022, בתוך פחות משלושה חודשים, סיכלה המשטרה עשרות פיגועי טרור. לדבריו, "חלקם סוכלו מבעוד מועד, ולרוב ללא ידיעת הציבור, וחלקם סוכלו בעימות חזיתי מול מחבלים שלעיתים אף הצליחו לפגוע בשוטרים".
הוא אמר את הדברים באירוע סיכום שנת העבודה של חטיבת התביעות של המשטרה במכללה הלאומית לשוטרים במעמד השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, פרקליט המדינה, עורך הדין עמית אייסמן, המשנים ליועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, ספ"כ המשטרה ושוטרי חטיבת התביעות.
שבתאי התייחס לסירוב המשטרה להחזיר לאזרח שחיסל את המחבל בפיגוע בבאר שבע לאחר האירוע, ואמר: "בכל מה שקשור להתנהלות לאחר האירוע, אנו נבחן אותה במטרה למסד במשטרה נוהל לטיפול מהיר, רגיש ואפקטיבי באזרחים שסיכנו את חייהם וסיכלו טרור.
"אירוע כפי שחווינו אתמול חייב להיות זה שמזכיר לנו עד כמה חשובה הרעות והסולידריות החברתית. אסור לנו לתת לטרור את מבוקשו, אסור לנו לתת לו את היכולת להפחיד אותנו, לפלג אותנו ולתקוף זה את זה".

משטרה קטנה מול משימות גדולות

באשר לביקורת על העיכוב בהגרת המשטרה לזירת הפיגוע, שנמשך 8 דקות, אמר רב-ניצב שבתאי: "מבדיקת האירוע עולה שמרגע שהתקבל הדיווח במשטרה, לקח לשוטרים כארבע דקות להגיע לזירה, ומיד אחריהם הגיעו כוחות נוספים. ארבע דקות הגעה מרגע קבלת הדיווח במוקד המשטרתי, זהו זמן תגובה מהיר. אלו הן ארבע דקות של נסיעה מהירה בכבישים העמוסים, אך אלו הן גם ארבע דקות באירוע טרור שבו כל שניה היא קריטית וחשובה.
"לצערי הרב המציאות המבצעית של משטרת ישראל לא מאפשרת הצבה של שוטר בכל פינת רחוב, או בכל כניסה של חנות, או מרכז קניות. הפריסה שלנו משתנה בהתאם לאיומים ולהתרעות, בהתאם למשימות הבלתי נגמרות, ובהתאם לצרכים הציבוריים שגדלים במקביל להרחבת הערים והיישובים. משטרת ישראל קטנה אל מול משימות שהולכות וגדלות. את זה אנו זועקים למעלה משנה בתקווה שיותר משאבים וכוח אדם יעמדו לרשותנו בעתיד הקרוב".
המפכ"ל שיבח את שני האזרחים האמיצים, כלשונו, שזיהו את המתרחש וחתרו למגע: "אני מבקש בהזדמנות הזו לחזק אותם ולהודות להם על הפעילות הנחושה מול המחבל הנתעב. בפעילותם הצילו חיי אדם".

תאריך:  23/03/2022   |   עודכן:  23/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפכ"ל: סיכלנו עשרות פיגועים מתחילת השנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סחבה פוליטית ללא התאמה לתפקיד
אזרח ותיק למדי  |  23/03/22 16:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
הפרקליטות: שלו סבן מסר לאנשי הארגון מידע על חיפושים ומעצרים צפויים בקריית גת ואשקלון, כולל תמונות של בלשים ומכונותיהם; הודה בחקירתו בעבירות המיוחסות לו
עידן יוסף
כיהנה במספר תפקידים בכירים בחשב הכללי, ביניהם חשבת הביטוח הלאומי, חשבת משרד השיכון, חשבת רשות המים, חשבת משרד עליה וקליטה
איציק וולף
רב-ניצב יעקב שבתאי התייחס לדוח צוות מררי וטען כי משטרת ישראל לא פעלה ולא פועלת בניגוד לחוק בכל הנוגע לשימוש ברוגלות לפריצה לטלפונים סלולריים של אזרחים    "אני מתחייב שכך זה ימשיך להיות"
איתמר לוין
מירה כרסנטי ניסתה להשתלט במרמה על עזבונה של ערירית, התקבלה למכללת תל חי על בסיס קורות חיים כוזבים ושיבשה חקירת תאונה בה הייתה מעורבת בתה
עידן יוסף
בן-גביר לחברי הכנסת: "היום זה אני, מחר זה כל אחד מכם"    טיבי: יכול להיות שצריך להפוך הגבלה של ח"כ לעבירה פלילית    רוטמן: זו עבירת תקיפה    שטרית: הבן שלי החליט להוציא רישיון לנשק כי המשטרה לא מגינה עלינו    מירב בן ארי: המשטרה לא עושה מספיק מאמץ להגן על חברי הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il