X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנתבעת גייסה לפי 1.8 מיליארד דולר

תביעה על יהלומים מלאכותיים

א.י אורות נכסים תובעת 15 מיליון שקל מחברת Diamond Foundry, המגדלת יהלומי מעבדה באמצעים טכנולוגיים, בטענה שסיפקה יהלומים באיכות ירודה
▪  ▪  ▪
הסכם לחמש שנים [צילום: וינסנט יו, AP]

חברת א.י אורות נכסים, המייבאת ומעבדת יהלומים גולמיים, תובעת 15 מיליון שקל מחברת Diamond Foundry האמריקנית, המגדלת יהלומי מעבדה באמצעים טכנולוגיים. התובעת טוענת, כי הנתבעת הפרה הסכם לאספקת מלאכותיים במשך חמש שנים.
בתביעה, שהוגשה (27.3.22) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר כי הנתבעת גייסה 300 מיליון דולר לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר ובין המשקיעים בה נמנים מייסד eBay, ג'ף סקול, מייסד טוויטר, אוון וויליאמס, והשחקן לאונרדו דיקפריו. יהלומיה זהים במהותם ובתכונותיהם ליהלומים הטבעיים.
לדברי התובעת, הנתבעת לא הייתה מוכנה להמשיך ולספק לה את היהלומים הגולמיים בעסקות חד-פעמיות, ודרשה לחתום על חוזה אחיד למשך חמש שנים. התובעת הסכימה והעבירה לנתבעת מקדמה בסך 2.5 מיליון דולר לרכישה חודשית של 1,250 קרט במחיר קבוע מראש למשך 60 חודשים.
אולם, כבר במשלוח הראשון סיפקה לה הנתבעת יהלומים באיכות ירודה, וצבעם היה נחות בהרבה מהסטנדרט שנקבע בהסכם; היא התחייבה להחליף אותם. בפועל, פעם אחר פעם משיכה הנתבעת לספק יהלומים באיכות ירודה בניגוד להסכם עם התובעת. לפיכך הודיעה התובעת על ביטול ההסכם, והיא מבקשת לקבל בחזרה את כספה בתוספת פיצוי על נזקיה הנטענים. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד עמית חדד ואביחי יהוסף, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  27/03/2022   |   עודכן:  27/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עמית חדד / Amit Hadad
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בשנה החולפת התקבלו במשרד החינוך רק שתי התראות על מורים שנגדם מתנהל הליך פלילי בגין הסתה    "ברגע שמגיע מידע מהשב"כ למשרד החינוך יש את הכלים החוקיים לפעול כדי להוציא את המורה החשוד מפעילות חינוכית"    "שב"כ לא מעביר מידע"
איציק וולף
המכירות של סנו עלו בשנת 2021 בשיעור של 1.4% ביחס למכירות בשנת 2020 ובשיעור של 15.5% ביחס למכירות בשנת 2019 ועמדו על 1.82 מיליארד שקל    שחיקה מורגשת ברווח התפעולי במגזרי הפעילות המרכזיים
איציק וולף
מטוסי חיל-האוויר הוזנקו לטיסות באזור הנגב לקראת נחיתת מטוסיהם של שרי החוץ של האמירויות, מצרים, בחריין ומרוקו    ראש הממשלה עורר את זעם מצביעי הימין כשכינה את יהודה והשומרון 'הגדה המערבית'
איציק וולף
שלטון הטליבאן באפגניסטן הודיע לחברות התעופה הפועלות במדינה כי לא יתיר עליה למטוסים לנשים שאינן מלוות בגבר    לאחרונה הוחלט שלא ייפתחו בתי ספר תיכוניים לבנות, למרות התחייבות קודמת
איציק וולף
ארנון בר-דוד פנה לשר האוצר בבקשה לקדם הסכם שיסדיר לעובדים תוספת יוקר שתמנע את השחיקה בשכרם בשל האינפלציה הגואה    "השינויים הכלכליים בזירה המקומית והגלובלית משפיעים על רמת המחירים ועל יוקר המחיה בישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il