X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אכיפה בעקבות אסון מירון [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
העליון: להרוס מבנים מסוכנים ובלתי חוקיים בהר מירון
אלרון דחה את בקשת עמותת הכנסת אורחים למנוע הריסת שישה מבנים בלתי חוקיים שהקימה במתחם קבר הרשב"י קובע: האינטרס הציבורי הוא להרוס מבנים היוצרים סיכון בטיחותי ממשי כחלק מהלקחים בעקבות אסון מירון

שישה מבנים בלתי חוקיים שהוקמו במתחם קבר הרשב"י בהר מירון ייהרסו - קובע סופית (יום ב', 28.3.22) שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון. הוא דחה את בקשת עמותת הכנסת אורחים לערער על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בנצרת.
בעקבת אסון מירון החלה פעילות אכיפה נרחבת נגד בנייה בלתי חוקית בהר, הכוללת עשרות מבנים שהוצבו ונבנו במשך שנים רבות. בית משפט השלום בצפת קיבל את בקשת המדינה להרוס שישה מבנים: מבנה תת-קרקעי חצוב ששטחו לא ידוע; מבנה חדר העשוי פאנל מבודד, בשטח של 67 מ"ר; מרפסת מקונסטרוקציות ברזל בשטח של 38 מ"ר; מבנה מקונסטרוקציות ברזל ופאנל מבודד; מבנה עשוי איסכורית ומכולות בשטח כולל של 91 מ"ר; ומבנה עשוי קונסטרוקציות ברזל ואיסכורית בשטח כולל של 37 מ"ר.
בית משפט השלום קיבל את הבקשה באומרו, כי קיים עניין ציבורי מיוחד בהריסת המבנים; תוכנית המתאר של מתחם הקבר שאושרה לאחרונה אינה מאפשרת להכשיר את המבנים. עוד צוין, כי המבנים מסוכנים, קיים ספק רב בדבר יציבותם ובטיחותם, מתבקשת זהירות לקראת ל"ג בעומר הקרוב וחיי אדם גוברים על אינטרסים אחרים.
בית המשפט המחוזי בנצרת דחה את ערעורה של העמותה בקובעו, כי אכן קיים אינטרס ציבורי מיוחד בהריסתם. העמותה לא הוכחה שיש היתכנות תכנונית, הליך הכשרה עלול לארוך זמן בעוד שהסכנה היא מיידית, יש לתת משקל לאופיו המיוחד של האתר ובפרט לאחר האסון וקיים חשש בטיחותי. לדברי בית המשפט המחוזי, "הרושם המתקבל למקבץ כמכלול הוא של בנייה מאולתרת על בסיס טלאי על טלאי. בנסיבות אלה, ומשדובר בבנייה בלתי חוקית, שבוצעה ללא היתרים וללא פיקוח, קיים חשש אינהרנטי ליציבותם ובטיחותם של המבנים".
מניעת ההריסה מנוגדת לאינטרס הציבורי
בבקשתה לערער בפני בית המשפט העליון טענה העמותה, כי קיים עניין ציבורי מיוחד דווקא במניעת ההריסה, שכן מדובר במבני דת וחסד המשמשים מזה שנים את הקהל במתחם הקבר. לדבריה, יש להוכיח את הסכנה הבטיחותית מעבר לכל ספק סביר, וכי מה שהתרחש הוא היפוך נטל הראיה בפלילים.
בדחותו את הבקשה אומר אלרון: "המבקשת התאמצה עד מאוד לדלות מקביעות הערכאות קמא לצרכי בקשתה הלכות חדשניות המקימות צורך בדיון בסוגיות משפטיות עקרוניות, ואולם המעיין בהחלטות לעומקן יגלה כי לא כך הדבר. קביעות הערכאות קמא אינן אלא יישום פרטני של החוק וההלכה שנפסקה זה מכבר בנסיבותיו הקונקרטיות של המקרה. די בכך כדי לדחות את הבקשה". לדברי אלרון, החוק נועד לייעל את הליכי האכיפה כדי לצמצם את האפשרות להותיר על-כנה בנייה בלתי חוקית ושימושים אסורים למשך פרקי זמן ארוכים. "משתכלית זו לנגד עינינו, מתבהר עוד יותר כי אין לקבל את טיעון המבקשת החפצה להותיר את המצב הקיים על-כנו, ללא הצדקה", מוסיף אלרון.
אלרון מוסיף: "המבקשת חוזרת ומדגישה בטיעוניה את האופי הציבורי המיוחד של מתחם הקבר והרגישות שבו. על כך אין חולק. אולם אני סבור כי בקשתה מנוגדת - באופן מובהק - לאינטרס הציבורי. משקבעו הערכאות קמא כי המבנים מקימים 'סיכון בטיחותי ממשי', ובכך איני רואה להתערב, ודאי שלא במסגרת 'גלגול שלישי'; ומשהובהר כי פעילות האכיפה נעשית כחלק מלקחי האסון הנורא שארע, בו קיפחו את חייהם 45 בני אדם; ונוכח האינטרס המובהק בשמירה על הסדר הציבורי במקום, בין היתר לצורך היערכות להילולה העתידה להתקיים בל"ג בעומר הקרוב - קיים בהחלט 'עניין ציבורי מיוחד' במתן הצווים שהתבקשו". את העמותה ייצגו עוה"ד אוהד שלם, יעקב כרם, ליאור דורות ויעלה שחר.

תאריך:  28/03/2022   |   עודכן:  28/03/2022
+לקחי אסון מירון: האדמו״ר מתולדות אהרון לא יגיע להילולת רשב"י
16:43 28/03/22  |  עידן יוסף

לנוכח האסון שהתרחש בשנה שעברה, האדמו״ר מתולדות אהרון הורה לחסידיו שלא לקיים השנה אירוע מאורגן של החסידות במירון בל״ג בעומר. האדמו"ר עצמו גם כן לא צפוי להשתף בהילולה. ממטה ההסברה להילולת רשב"י נמסר כי חסידויות נוספות צפויות אף הן להורות כך.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: להרוס מבנים מסוכנים ובלתי חוקיים בהר מירון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
איתמר לוין
שבתאי יעיד ב-5.4.22 ויישאל במיוחד על החלטתו שלא להטיל מגבלות כלשהן על ההשתתפות בהילולת ל"ג בעומר, למרות הקורונה    חברי הוועדה צפויים להקשות גם על הצפיפות בהילולה ועל אי-אכיפת החוק בהר
עידן יוסף
תזכיר חוק חדש מציע הגבלה של מספר המשתתפים בהילולה בהר מירון בל"ג בעומר    באירוע יתאפשר להדליק מדורה אחת בלבד
עידן יוסף
צו סגירה הוצא ע"י המועצה המקומית בשל ליקויי בטיחות מסכני חיים שנמצאו במקום על-ידי מהנדס וכיבוי אש    החשמל למתחם הופסק ע"י רשות החשמל    השר מתן כהנא: "השנה יתקיים במירון אירוע הדלקה מרכזי אחד בל"ג בעומר, תוגבל הגעת הקהל ותיאסר חלוקת מזון בהילולה"
איתמר לוין, יצחק דנון
אומר שדרעי אכן נושא באחריות לאסון מירון; "דם על הידיים" הוא מטבע לשון בו עשה דרעי עצמו שימוש; התביעה נועדה למנוע דיון ציבורי באחריותו
עידן יוסף
יוזמת החוק, יו"ר הוועדה, אפרת רייטן-מרום: כל פעם מחדש המדינה שלחה את המשפחות לבתי המשפט, אך במוקדם או במאוחר השתתפה בפיצוי האזרחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il