שר התיירות, יואל רזבוזוב, יפתח את יריד התיירות הבינלאומי IMTM שיתקיים השנה בסימן "מחזירים את התיירות לישראל". היריד ייפתח מחר (יום ג', 29.3.22) ויימשך יומיים (29-30 במרס) באקספו ת"א. כ-20 מדינות יקימו ביתנים ביריד. ביתן משרד התיירות, הממוקם בכניסה, כולל בחלקו העיקרי את הצגת הנגב כמוצר תיירותי, המחולק ל-6 אזורים, המקבלים התייחסות ויזואלית ותוכנית מותאמת לכל אזור. כמו-כן, יוצג מותג הגליל מזוויות שונות, ביניהן: חיי ישו, היסטוריה ומורשת, רב תרבותיות, רוחניות וניו איי'ג. בנוסף, יוצגו שני הקמפיינים העכשוויים של תיירות פנים: סיורים חינם עם מורי הדרך והקמפיין להורדת מחירי החופשות בישראל.
בביתן הוקמה אטרקציה, שמזמינה את המבקרים להצטלם על-רקע מסך ירוק, שניתן לדמות עליו, באופן וירטואלי, מורה דרך המדריך סיור.
רזבוזוב ייפגש ביריד עם עמיתיו, שנענו להזמנתו להגיע לארץ: שרי התיירות והכלכלה מבחריין ומליטא, וכן שרי תיירות מיוון, מאיטליה, מאזרבייג'ן. כמו-כן הגיעו ליריד גם סגנית שר התיירות של בולגריה ומנכ"לים של משרדי התיירות של מרוקו, פורטוגל, גאורגיה.
ברקע פתיחת ישראל לתיירים החל מהחודש, תוכנית פעילות משרד התיירות ביריד תתייחס לחזרה לשגרת תיירות לאחר הקורונה. במסגרת היריד יערכו פאנלים בנושאים רלוונטיים, בהובלתם של בכירי המשרד והתעשיה בארץ ובעולם. בין הנושאים שידונו:
- משרד התיירות בא אליך - קידום השקעות במיזמי תיירות בישראל - כיצד ניתן להיעזר במשרד, ואיך מקדמים פיתוח תיירותי בר קיימא
- פאנל - לבקר את ישראל בפעם הראשונה - מה אומרים עלינו בלוגרים מהעולם?
ההגבלות והסגרים בעקבות הקורונה אילצו בלוגרים להמציא את עצמם מחדש. מה השינויים שיחולו עכשיו כשהעולם נפתח? כיצד רואים בלוגרים בינלאומיים מובילים את ישראל כיום? 6 בלוגרים, שטיילו בישראל לראשונה בשבוע האחרון, בהזמנת משרד התיירות - יספרו על חוויותיהם.
- הדרכת תיירות וירטואלית בעידן פוסט-קורונה - כיצד תשפיע התיירות הווירטואלית על תעשיית התיירות העולמית - מדריכים, אתרי תיירות ובעלי עניין אחרים עיצבו שפה חדשה - תיירות וירטואלית. כיצד מדריכים וירטואלית? מי הקהל לטיולים ווירטואליים? כיצד ניתן להשתמש בתיירות וירטואלית כדי למשוך יותר מטיילים או לקדם יעד תיירותי? איזה תפקיד יהיה לתיירות הווירטואלית בהתאוששות תעשיית התיירות העולמית?
- מיתוג, מרחב ומה שביניהם - ריבוי יעדי התיירות והתחרות הגוברת מחייבים חשיבה מותגית, היוצרת זהות מבודלת וייחודית למרחב התיירותי. תיבדק הטענה, שהגורם המרכזי בהצלחת מיתוג המרחב, הוא היכולת ליצור זהות ותדמית שתשרת את כלל בעלי העניין, שתצמח מתוך הסכמה ושתוביל לשיתופי פעולה שמתחזקים ומחזקים את המותג.
- חידושים בתיירות נגישה - במהלך תקופת הקורונה המשיך המשרד להנגיש אתרים לבעלי מוגבלויות באמצעות פתרונות הנגשה דיגיטליים ותשתיתיים. במושב יוצגו החידושים בתחום וייחשפו פרויקטים חדשים שכבר בהקמה וכן פרויקטים שהסתיימו ונפתחו לציבור.