X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
אבו גוש. מסעדה מצליחה
בית המשפט המחוזי דחה את הערעור
נפסלו ספרי מסעדת אבו גוש
המסעדה שבבעלות ג'וודאת איברהים, אשר התפרסם כאשר זכה ב-23 מיליון דולר בלוטו בארה"ב, ניהלה את ספריה בצורה כה לקויה - עד שרואה החשבון שלה קבע שלא ניתן להסתמך עליהם להגשת דוחותיה

מסעדת אבו גוש, בשליטתו של ג'וודאת איברהים, לא ניהלה ספרים בצורה תקינה בשנים 2014-2011 והם נפסלו בצדק - קובע (28.3.22) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אביגדור דורות. איברהים התפרסם כאשר זכה בשנת 1989 ב-23 מיליון דולר בהגרלת הלוטו בארה"ב, ואת כספי הזכייה השקיע בין היתר במסעדה אותה תיאר כמצליחה במיוחד.
בשנת 2016 פסל פקיד שומה ירושלים 1 את ספריה של המסעדה, ובשנת 2017 נערכו בדיקות כלכליות משלימות בטרם הוציא לה שומה על-פי מיטב השפיטה (שפרטיה אינם מצויים בפסק הדין) וחייב אותה בקנס גרעון בסך 1.5 מיליון שקל. דורות דחה את ערעורה של המסעדה על צעדיו של פקיד השומה.
דורות קובע, כי הפסילה הייתה מוצדקת משום שהיו בספריה שורה של ליקויים אשר הביאו לכך שאפילו רואה החשבון של החברה (בעלת המסעדה) קבע שלא ניתן לבסס עליהם את דוחותיה. המסעדה לא תיעדה כדרוש את פרטי העסקות ולא הייתה לה בקרה על קופת המזומנים, קופת השיקים ויתרות ספקים. המסעדה טענה, כי חומרי הגלם מהווים קרוב ל-60% מהוצאותיה - שיעור גבוה בהרבה מן המקובל; בדיקת רשות המיסים מצאה, כי מדובר לכל היותר ב-32%.
דורות מוסיף ואומר כי לא נתן אמון בעדותו של איברהים. הלה טען בין היתר, כי אחד מסגני פקיד השומה, יחזקאל אברהמוף, נותר חייב לו 250,000 שקל ואיים עליו במילים "בלחיצת כפתור אני מחסל אותך". לטענתו, הוא התלונן על אברהמוף (שמאוחר יותר הואשם במרמה והפרת אמונים) ובשל כך נוהל ההליך נגדו. לדברי איברהים, אורחים בפרופיל גבוה מותירים אחריהם חובות שאינם נפרעים, לקוחות קבועים מקבלים הנחות של 30%-40% וגם אורחים אחרים אינם משלמים את מלוא המחיר הנקוב בתפריט. אולם, מציין דורות, איברהים לא הציג ראיות לכל אלו - לא בהליך השומה ולא בבית המשפט - ולכן אין הוא מאמין לו.
דורות גם לא קיבל את עדותו של ד"ר יובל שופר, אשר טען שהוא לקוח קבוע במסעדה מזה שבע שנים ומשלם באופן קבוע 59 שקל לארוחה - אך לא הציג מסמך כלשהו שיוכיח זאת. לבסוף אומר דורות בנוגע לעדויות, כי גווד איברהים, אחיו של ג'וודאת, שהוא מנהל המסעדה, "השתדל לרצות את אחיו בתשובותיו וניסה להתחמק מלתת תשובות אמיתיות". לעומת זאת, אנשי פקיד השומה - ברק מימון ושרית בן-ישי - מסרו עדויות סדורות ואמינות.
שתי החברות שבבעלותן הייתה המסעדה בשנים הרלוונטיות חויבו בתשלום הוצאות בסך 35,000 שקל. את המסעדה ייצגה עו"ד גילה בן-זאב, ואת פקיד השומה - עו"ד ניר סרי.

תאריך:  03/04/2022   |   עודכן:  03/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מעתה רישיונות יינתנו לתקופה של חמש שנים, לעומת היתרים לשנה אחת על-פי תקנות הרוקחים    החוק יקבע כי במדרג ענישה גבוה העונש המרבי יעמוד על שנתיים מאסר או קנס בסך 452,000 שקלים.
מירב ארד
השינוי יבטיח שחובות לא יטפחו בצורה לא מידתית    השלמת השינוי יבוצע בעתיד וזאת על-ידי התקנת תקנות של שר האוצר שיגדרו את אופן החישוב של הריביות ובעצם יקבעו את שיעורי הריביות מכוח החוק.
מירב ארד
חברת הכנסת עידית סילמן תקפה: "חצייה של קו אדום. במשמרת שלי זה לא יהיה"    הוסיפה: "מעבר לכך שזו פגיעה אישית וזלזול בחברים בקואליציה, זה זלזול באחוזים רציניים, כמעט 70% מהציבור בישראל"
איציק וולף
ראש אגף משאבי אנוש במשטרה טוען כי נושא הצפיפות במירון לא עלה בדיונים המוקדמים להילולה הקטלנית בל"ג בעומר    על טענת חבר הוועדה שלמה ינאי שהדין שבתוקף חייב את סגירת ההר כמו ב-2020 השיב גולדברג שהנושא לא עלה בדיון וכי הוא שומע על כך לראשונה
יצחק דנון
ניומרקט תובעת את משרדי הביטחון והבריאות, שהזמינו ממנה 10 מיליון חלוקים חד-פעמיים, בטענה שביטלו את ההזמנה בנימוק חסר בסיס שהחלוקים אינם עומדים בדרישות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il