X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית עלמין תת קרקעי בגבעת שאול [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
בקרוב: תעריף אחיד לדמי קבורה
הכסף שמשלם הביטוח הלאומי נועד לכיסוי הוצאות יום הקבורה, ביום שבו נערכה לווית הנפטר התקנות החדשות גם מסדירות תשלום עבור סוגי קבורה שונים, ומבדילות בין ישובים קטנים לגדולים

שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן, בהתייעצות עם השר לשירותי דת מתן כהנא, פרסם להערות הציבור טיוטת תקנות וקביעת תעריף אחיד של דמי קבורה לכל חברות הקדישא, שכן בתעריפים שהמוסד לביטוח לאומי שילם לחברות הקבורה לא הייתה התייחסות למספר הנפטרים המטופל על-ידי חברת הקבורה. בעבר, דחו שרי הרווחה ושירותי דת המלצות דוח בנושא ממגוון סיבות.
חוק הביטוח הלאומי קובע כי המוסד ישלם דמי קבורה לגוף שעסק בקבורת המת. דמי הקבורה נועדו, בעיקרם, לכיסוי הוצאות יום הקבורה, ביום שבו נערכה לווית הנפטר ומשכך, מכסה הגמלה הוצאות כגון: הובלת הנפטר (ביום הלוויה), חפירת הקבר וכיסויו, טהרה ותכריכים.
שיעור דמי הקבורה נקבע בהתאם לגודל היישוב. בעקבות בדיקה כלכלית הוחלט לפני שלושה עשורים שיש לקבוע תעריף משתנה, בהתאם לגודל היישוב בו פועל הגוף המבצע את הקבורה. במהלך השנים שחלפו מאז נערכה הבדיקה הכלכלית התגלו עיוותים שונים במערך התשלומים של דמי הקבורה, שגררו עתירה לבג"ץ, עתירה שבעקבותיה הוכן דוח מרטנס-הופמן (יולי 2007), אשר העלתה כי הסכומים המשתלמים לחברות הקבורה הקטנות בקיבוצים, במושבים ובמועצות אינם מכסים את העלויות הטעונות כיסוי ומנגד, התשלומים המשתלמים לחברות הקבורה הגדולות בערים גבוהים מעלויות יום הקבורה.
יועץ כלכלי חיצוני (חברת מרטנס-הופמן) בחן שוב ב-2018 את תעריפי דמי הקבורה והתאים אותם למגוון שיטות הקבורה הנהוגות כיום בארץ - קבורת שדה במבנה, קבורה ברמה, קבורת סנהדרין, קבורה במנהרה, קבורת מכפלה, קבורת רבים.
המוסד ישלם תוספת תשלום לחברת קבורה שהוכח להנחת דעת המוסד כי היו לה הוצאות נוספות הקשורות בחציבת הקבר או בביסוס מבנה הקבורה בקבורת שדה במבנה, בקבורה רמה או בקבורה במנהרה למעט בקבורת סנהדרין שאינה משולבת במבנה קומות או בקבורה במנהרה. כמו-כן מציעות התקנות להסדיר שורה של תשלומים, לרבות לקבורה אזרחית.
טויות התקנות פורסמה להערות הציבור מעט לפני חצות (3.4.22), ופרק הזמן שניתן להגיב קוצר לשבוע (ברוטו).

תאריך:  04/04/2022   |   עודכן:  04/04/2022
+שר החוץ יאיר לפיד ייצא מחר לביקור בזק מדיני ביוון
13:23 04/04/22  |  מירב ארד

שר החוץ יאיר לפיד יוצא מחר לביקור בזק מדיני ביוון. במהלך הביקור ייפגש עם שרי החוץ של יוון וקפריסין.

+רק 18% נותנים אמון בשר בר-לב
10:33 04/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מדד הקול הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה מגלה כי 67% מהציבור מאמינים לשב"כ, שליש מהיהודים מעריכים שרוב בציבור הערבי תומך בפיגועים ורוב מוחלט בציבור היהודי ובציבור הערבי מדווח על חוסר ביטחון אישי

השר בר-לב. שרשרת פאדיחות ברשתות החברתיות

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
מירב ארד
מעתה רישיונות יינתנו לתקופה של חמש שנים, לעומת היתרים לשנה אחת על-פי תקנות הרוקחים    החוק יקבע כי במדרג ענישה גבוה העונש המרבי יעמוד על שנתיים מאסר או קנס בסך 452,000 שקלים.
מירב ארד
השינוי יבטיח שחובות לא יטפחו בצורה לא מידתית    השלמת השינוי יבוצע בעתיד וזאת על-ידי התקנת תקנות של שר האוצר שיגדרו את אופן החישוב של הריביות ובעצם יקבעו את שיעורי הריביות מכוח החוק.
מירב ארד
חברת הכנסת עידית סילמן תקפה: "חצייה של קו אדום. במשמרת שלי זה לא יהיה"    הוסיפה: "מעבר לכך שזו פגיעה אישית וזלזול בחברים בקואליציה, זה זלזול באחוזים רציניים, כמעט 70% מהציבור בישראל"
עידן יוסף
שוחחה עם ח"כים באופוזיציה על שיתוף פעולה לאישור הצעת החוק לשלילת אזרחות ותושבות של מחבלים שמקבלים משכורת מהרשות הפלשתינית    גנץ לסער: בעיות וקשיים בכינוס הוועדה לתכנון ולבנייה באיו"ש
יצחק דנון
שר המודיעין והאלוף במילואים טוען, כי הפרסומים בערוץ לפיהם התעלם מתלונות על הטרדות מיניות כאשר היה מפקד בה"ד 1 היו שקריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il