X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פילבר ואלוביץ בבית המשפט [צילום: אורן בן-חקון, פול]
פילבר: קיצרתי תהליכים לפי הלו"ז של בזק
בזק דרשה לסיים עד סוף 2016 את הטיפול בהפרדה המבנית - ופילבר מאשר שפעל במהירות רבה כדי לעמוד בדרישה זו שב ואומר שהדבר נבע הן מרצונו לקדם את מדיניותו והן משום שידע שאין הוא יכול להגיע לפיצוצים מול החברה

שלמה פילבר קיצר תהליכים כדי לעמוד בלוחות הזמנים שהכתיבה בזק בנושא ביטול ההפרדה המבנית בחברה. פילבר אמר זאת בחקירתו במשטרה, ולבסוף אישר את הדברים (יום ב', 4.4.22) גם בעדותו בתיק 4000.
במטרה לעודד את התחרות, חויבה בזק להעניק כל שירות בידי חברת-בת נפרדת - מה שיצר עלויות נוספות, מנע ממנה להציע ללקוחותיה סלי שירותים ולא אפשר לנצל את ההפסדים הצבורים לצורכי מס של Yes (מיליארד שקל). ביטול ההפרדה היה חשוב מאוד לבזק ולשאול אלוביץ, אישר פילבר, והשאלה כאשר נכנס לתפקידו כמנכ"ל משרד התקשורת הייתה מתי לבצע אותה. לבזק היה חשוב לבצע אותה ב-2016, כדי ליהנות מהפסדי המס של Yes.
"העליתי את הנושא בפגישה הראשונה עם אלוביץ. מבחינת בזק זה היה חזות הכל. המדינה הציגה להם מדי יום דרישות לגבי השוק הסיטונאי, והתמורה מבחינתם הייתה ביטול ההפרדה המבנית", הסביר פילבר. "במשך שנה וחצי, מהיום שנכנסתי למשרד, בניתי מתווה שהיה מבוסס על ההפרדה המבנית. ידעתי שזה מה שמניע את בזק. אמרתי שפעם בדור יש לרגולטור מנוף על המונופול. רציתי לראות איך על זה אני מממש את המדיניות שלי. הסוף של התהליך היה בדצמבר 2016, המכתב ששלחתי למנכ"ל בזק, סטלה הנדלר, שמסכם את העקרונות של המתווה ואת החובות והזכויות של שני הצדדים".
פילבר אישר, כי ביצע במכתב מספר תיקונים לבקשתה של הנדלר. בסעיף הראשון, במקום "המשרד שוקל להתחיל בדיונים" על החלפת ההפרדה המבנית, נאמר "המשרד מקדם". בסעיף השלישי נאמר שהפעילויות יהיו במסגרת חטיבות תוך שמירה על "ההיבטים התחרותיים", במקום יותר פירוט שרצו עובדי המשרד. בניגוד לעמדת היועצת המשפטית דאז של המשרד, דנה נויפלד, המילה "שימוע" לא הופיעה במכתב לגבי הפרדה תאגידית, אלא רק לגבי הפרדה מבנית, וזאת למרות שהשר צחי הנגבי קבע שיהיה שימוע; פילבר אישר זאת במייל נפרד להנגבי. לדברי פילבר, "חלק מהעניין היה להגיע להבנות והסכמות. המכתב הזה לא מאשר את התהליך, אלא הוא מכתב כוונות שמתניע את התהליך".

"שיקול הדעת שלי היה פגום"

פילבר הוסיף: "האילוץ של 2016 היה דרישה של בזק כחלק מן המו"מ איתה. המשרד הרבה פעמים מתאים את עצמו לבקשות של חברות לפי תאריכי יעד, אבל לא על חשבון תהליך העבודה המסודר במשרד". התובעת, עו"ד יהודית תירוש: "האם פה זה בא על חשבון התהליך הראוי, או שקיצרת תהליכים ועיגלת פינות, ושיקול דעת היה פגום?".
פילבר: "בהחלט האצתי פה תהליכים, בחודשיים האחרונים של 2016, שנבעו משנה של עיכובים שלא היו תלויים בי וניסיתי לסגור פערים. עשיתי תהליך מואץ מאוד. אם אני לא הייתי במשרד התקשורת, התהליך הזה נמשך שלוש שנים. אני עשיתי את זה בתוך מספר שבועות. הוא לא נעשה בניגוד לכללי מינהל. התעסקתי בזה שנה שלמה בדיונים אין-סופיים בתוך המשרד. לא היה שום דבר שלא הכרתי ושלא הבנתי אותו. השאלה הייתה איך מוציאים את זה לפועל".
תירוש: "בחקירות שלך דיברת על זה בצורה מאוד בוטה. אמרת שהלכת לקצה, הכי רחוק שאפשר, בלי שזה יהיה בתהליך מקצועי באישור השר. אמרת שהרעיון היה מקצועי, התהליך היה מאוד לא-מקצועי". פילבר: "תהליכי הפרוצדורה בהחלט היו פה מקוצרים מאוד".
תירוש ציטטה מתוך דבריו של פילבר בחקירותיו: "שיקול הדעת שלי היה פגום, קיצרתי תהליכים כדי לעמוד בלוחות הזמנים שבזק הכתיבו לי, שזה לא מקובל. לא הייתה לי אפשרות שלא לעמוד בלוח הזמנים, וזה יצר להם כוח אדיר כלפי, שלא מקובל בין רגולטור למפוקח. להם היה המפתח ביד, להבטיח שזה קורה, וזה יצר את הדינמיקה השלילית הזאת. מכל המהלכים שעשיתי לאורך התקופה, זה היה החריג ביותר. הכוח של סטלה עלי די דומה לכוח של [השתדלן אלי] קמיר עלי בסיבוב הראשון של Yes. זה האירוע בו הייתי תלוי ונשלט בעוצמה מאוד גבוהה".

"הייתי עם הגב לקיר"

פילבר הגיב: "לוח הזמנים הכתיב לי את העניין, ומשם נגזר הכל. מה שאתה מספיק לעשות עד הדד-ליין אתה עושה, ומה שלא – אתה מתחיל לקצר תהליכים. בזק מחזיקים ביד ב-6 מיליארד שקל למדינת ישראל ואומרים: אם אתם רוצים את זה – אז זה הדד-ליין. זה הצד השני. היו רגעים שהייתי עם הגב לקיר, שסטלה באה ואומרת: בלי זה אין מתווה. זה לא תהליך אופטימלי.
"לא היה לי שיקול דעת ב'אם'; היה לי שיקול דעת ב'איך'. היה לי את כל מרחב שיקול הדעת אלו פרטים להכניס או לא להכניס. מבחינת הלך הרוח שלי, לא הייתה לי האופציה לא לעשות אותו. בסוף הייתי צריך להגיע עם בזק להבנות ולא לפיצוץ. אם אני מפוצץ את המהלך, אין מתווה ואין כלום – ואני גם רבתי עם בזק".
תירוש טענה, כי פילבר מתקשה לחזור כעת על דבריו בחקירותיו, משום שהוא רוצה להציג את עצמו כמנכ"ל מקצועי והאירועים האחרים פוגעים בתדמית זו. פילבר השיב: "את מצטטת בעיקר מהחקירות שהיו אחרי הסכם עד המדינה. לא שיניתי את מה שאמרתי ברשות ניירות ערך, אלא הוספתי. אני מציג גם את זה וגם את זה. גם יותר נוח להציג את השיקולים המקצועיים שלי.
"נקודה נוספת היא שנחקרתי תחת מצג ששאול אלוביץ ובנימין נתניהו מכרו אותי. זה לא השפיע כהוא זה על העובדות; זה השפיע על הסגנון, עוצמת הדברים, סערת הרוח. הייתי בתחושה שהונו אותי ושיקרו אותי וכעסתי על האנשים האלה. היום אני לא יודע אם זה נכון, זו הכרעה שלכם. היום אני לא בסערת הנפש הזאת". תירוש: "לוחות הזמנים פגעו ביכולת שלך לשמור על האינטרסים המקצועיים שהיו חשובים לך. הם היו מעל". פילבר: "אוקיי".

תאריך:  04/04/2022   |   עודכן:  04/04/2022
+מדוע קודמה ההפרדה המבנית
19:37 04/04/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

התביעה טוענת שפילבר עיגל פינות וקיצר הליכים בנושא החשוב ביותר לבזק בשל הנחייתו הבסיסית של נתניהו  ▪  פילבר ממשיך בריקוד הכפול: מאשר שזו הייתה הסיבה - וגם רצונו להגיע להסכמות עם בזק

פילבר היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+פילבר: אלוביץ רמז שנתניהו מגבה אותי
15:48 04/04/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מעיד שבעלי בזק והמנכ"ל אמרו לו שיש לו גיבוי לבטל את ההפרדה המבנית גם אם הנגבי מתנגד  ▪  ביקש מאלוביץ סיוע כאשר הגיעה אליו שמועה בלתי מבוססת לפיה נתניהו עומד להחליף אותו בערן טיפנבורן

פילבר היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פילבר: קיצרתי תהליכים לפי הלו"ז של בזק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
מבחינת התביעה, התשובה ברורה: בגלל הנחייתו של בנימין נתניהו. פילבר טוען שהיה זה שילוב של ההנחיה ושל מדיניותו המקצועית    הפגנה בתל אביב קטעה את החקירה על חוות הדעת של זילבר בנוגע לניגודי העניינים של נתניהו
איתמר לוין
אומר שהמחיקה נעשתה בתחילת 2016, במקביל לבדיקת ניגודי העניינים של בנימין נתניהו מול שאול אלוביץ    מצטט את אדם צ'סנוף, שהיה יו"ר פרטנר, כמי שאמר לו "אני אחסל אותך"    טוען שפרטנר וסלקום הן שמנעו את המהלך המשולב של השוק הסיטונאי, ההפרדה המבנית בבזק והשקעות בתשתיות
איתמר לוין
פילבר מתאר שיחה עם נתניהו באמצע 2016, לאחר שאלוביץ ציפה ש"יקבל על הראש" - אם כי מדגיש שלא לקח אותה ברצינות    פילבר העביר להנדלר מסמכים של משרד התקשורת והנחה אותה כיצד להגיב - כולל מכתב מתחת לשולחן שיישלח אליו
איתמר לוין
מאשר שבעקבות הנחייתו של נתניהו - פעל שלא להגיע לפיצוצים עם בזק בנוגע לרפורמה בשוק הסיטונאי    העביר מראש לבזק את הזימון לשימוע בנושא הטלפוניה, בעוד לחברות אחרות העברת המידע הייתה בעל-פה
איתמר לוין
ריקודו של שלמה פילבר על שתי החתונות הוביל את בית המשפט לאשר לתביעה לחקור אותו בחקירה נגדית    רוב היום הוקדש ליחס החריג שהעניק לבזק, והיה גם סיפור על פגישה מסתורית בווילה בקיסריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il