X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדמיית פרויקט תע"ש השרון
בית המשפט דחה חמש עתירות
אשרור לתוכנית תע"ש השרון
אגמון-גונן: תהליכי התכנון והאישור של תוכנית הענק - 7,500 דונם ל-23,000 דירות, תעסוקה ושירותים על שטח מפעל תע"ש - היו יסודיים ומקיפים, ואין עילה להתערבות שיפוטית חריגה בהם

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל אגמון-גונן, דחתה (יום ב', 4.4.22ׂ) שש עתירות נגד אישור תוכנית מתחם תע"ש השרון - 7,500 דונם בין הרצליה, רמת השרון והוד השרון, עליהם ניצב בעבר מפעל תעש. התוכנית מיועדת לבניית 23,000 דירות וכן לשטחי תעסוקה, שירותים, תעשיה ושירותים ציבוריים.
את העתירות הגישו עיריות רמת השרון והרצליה, החברה להגנת הטבע, עמותת אחל"ה (איכות חיים לתושבי השרון), עמותת ריב"ה (ריאה ירוקה בתעש השרון) ועמותת אדם, טבע ודין. הטענות המרכזיות בעתירות נגעו לטיפול בזיהום הקשה בקרקעות, אשר נגרם מעשרות שנות פעילותו של מפעל תע"ש. לטענת העותרות, לא נעשה סקר קרקע מקיף למיפוי זיהום המים והקרקע והצפי לטיהורה ולא נעשה תסקיר השפעות על הסביבה. עוד נטען, כי התוכנית אינה מביאה בחשבון את ההשלכות התחבורתיות, וכי היא פוגעת בערכי טבע ונוף.
אגמון-גונן מזכירה, כי "הלכה ידועה היא, כי בית המשפט יתערב בהחלטה שקיבל מוסד תכנון רק במקרים חריגים, ובאחת העילות המובהקות מתחום המשפט המינהלי, כגון: חריגה מסמכות, חוסר תום לב או חוסר סבירות קיצוני". לדבריה, היא השתכנעה "כי בהליכי התכנון והאישור של תוכנית תע"ש השרון התבצעה עבודה יסודית ומקיפה על-ידי מוסדות התכנון, הן לביסוס התשתית העובדתית הנדרשת בהחלטה מסוג זה לוועדות ולציבור, הן להעדר פגמים של ניגוד עניינים וסבירות הפעלת שיקול הדעת - [ולכן] לא מצאתי לנכון להתערב בהחלטות התכנוניות לגופן".
לדברי אגמון-גונן, "בעתירות שלפני שוכנעתי כי נעשתה עבודה מקצועית, מאומצת ויסודית על-ידי מוסדות התכנון, ולא מצאתי בהליכים ובהחלטות משום חוסר סבירות, חריגה מסמכות או חוסר תום לב. הדברים נכונים הן לגבי הטענות הנוגעות לתשתית העובדתית ולמינוי החוקר, שבוצעו כדין; הן לגבי הטענות התכנוניות באשר לפיזור הפארקים ולתמהיל המגורים והתעסוקה בתוכנית, שממילא אין מקומו של בית המשפט לבקר".
לגבי הטענות העיקריות לגופן אומרת אגמון-גונן, כי שאלות שימור הטבע (בעתירות נטען שיש לשמר את האזור כולו כפארק ענק) נוגעות לתוכנית המתאר הארצית ולא לתוכנית הספציפית, ובכל מקרה - בתוכנית יש איזון ראוי בין שיקולי השימור לבין שיקולי הפיתוח. מוסדות התכנון היו רשאים לדחות לשלב התכנון הפרטני את ביצוע סקר הקרקע וטיהור הזיהום. עוד קובעת אגמון-גונן, כי בפני מוסדות התכנון עמד כל המידע הדרוש לקבלת ההחלטה והציבור שותף כראוי בתהליך. זאת, בניגוד למצב בתוכנית אפולוניה (גם היא באזור השרון), שם קבע בית המשפט העליון שנפלו פגמים מהותיים בהיבט זה, ובנוסף לכך קיימים הבדלים מהותיים מאוד בין התוכניות.
בתוכנית תע"ש השרון, אומרת אגמון-גונן, "ניכר כי התבצעה עבודת הכנה יסודית ומקיפה על-ידי מוסדות התכנון, למעלה מן הנדרש מתוכנית מתארית בסדר גודל חריג מסוג זה. בנוסף, אף בעקבות הגשת העתירות נעשו פעולות בחינה נוספות בשיתוף מומחים מטעם העותרות. שיתוף הציבור בענייננו היה גם הוא מלא ויעיל". עוד בניגוד לתוכנית אפולוניה, בתוכנית הנוכחית יש הצדקה לדחות את תסקיר ההשפעה על הסביבה לשלב התכנון המפורט. לבסוף אומרת אגמון-גונן, כי גם ההשלכות התחבורתיות נבחנו כראוי ואין מקום להתערבות שיפוטית.

תאריך:  04/04/2022   |   עודכן:  04/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מדד הקול הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה מגלה כי 67% מהציבור מאמינים לשב"כ, שליש מהיהודים מעריכים שרוב בציבור הערבי תומך בפיגועים ורוב מוחלט בציבור היהודי ובציבור הערבי מדווח על חוסר ביטחון אישי
איתמר לוין
בזק דרשה לסיים עד סוף 2016 את הטיפול בהפרדה המבנית - ופילבר מאשר שפעל במהירות רבה כדי לעמוד בדרישה זו    שב ואומר שהדבר נבע הן מרצונו לקדם את מדיניותו והן משום שידע שאין הוא יכול להגיע לפיצוצים מול החברה
מירב ארד
בנימוקי הוועדה נכתב: "ראיית טובתם של ילדי הצפון וקו העימות, והפיכת קבוצת הכדורגל "עירוני קריית שמונה" עוגן לפעילות ספורט מעצימה"
איציק וולף
הלוויתו של המיליארדר, התעשיין ואיש העסקים שהוביל את עסקי משפחת ורטהימר תתקיים מחר ב-12:00 בבית העלמין בקיסריה
איציק וולף
שר האוצר מבהיר כי יחד עם הגינוי לפשעי מלחמה יש לזכור שמדובר בהאשמות הדדיות של רוסיה ואוקראינה    "צריכים לשמור על העמדה המוסרית, וגם על האינטרסים שלנו"    שגריר אוקראינה בישראל: מזמין את ליברמן לאוקראינה, שיראה את הגופות ויפגוש נשים שנאנסו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il