X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פוגלמן. ויתר על הנשיאות [צילום: לע"מ]
במקום הנדל הפורש בסוף החודש
פוגלמן - המשנה לנשיאת העליון
נבחר לפי הסיניוריטי; נחשב לאחד השופטים האקטיביסטים ביותר בבית המשפט העליון הוועדה לבחירת שופטים אישרה: הפגישות עם המועמדים לבית המשפט העליון ישודרו בשידור חי

השופט עוזי פוגלמן יהיה המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, עם פרישתו של המשנה ניל הנדל ב-27.4.22. כך החליטה (יום ב', 11.4.22) הוועדה לבחירת שופטים, על-פי עקרון הסיניוריטי.
פוגלמן, יליד אוקטובר 1954, מילא שורה של תפקידים בפרקליטות המדינה עד למינויו למנהל מחלקת הבג"צים ב-1995. חמש שנים מאוחר יותר מונה לשופט בבית המשפט המחוזי בתל אביב. באפריל 2007 מונה לכהונה בפועל למשך שנה בבית המשפט העליון, ובאוגוסט 2009 נבחר לכהונה קבועה אליה נכנס כעבור חודשיים. כיום פוגלמן הוא יו"ר ועדת האתיקה לשופטים, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת וחבר בוועדה לבחירת שופטים.
פוגלמן נחשב לאחד השופטים האקטיביסטים הבולטים בבית המשפט העליון. הוא אמור היה להתמנות לנשיא בית המשפט במקומה של חיות עם פרישתה באוקטובר 2023, אך ויתר על כך משום שמדובר היה בקדנציה של שנה בלבד. לכן, הנשיא הבא אמור להיות יצחק עמית.
הוועדה גם אישרה את הצעתו של השר גדעון סער, בתיאום עם חיות, לפיה ישודרו בשידור חי הפגישות של הוועדה עם המועמדים לבית המשפט העליון. הנוהל ייכנס לתוקפו בשנה הבאה, לקראת בחירת השופט/ת במקומה של חיות. לא ברור האם יהיו מגבלות כלשהן על פגישות אלו והאם חברי הוועדה - ובראשם השרים וחברי הכנסת - להציג למועמדים שאלות פוליטיות.
לדברי סער, "את ההצעה אני מביא היום מתוך ראיה משותפת בדבר חשיבות השקיפות. זה לא מובן מאליו. כל מערכת ציבורית צריכה לדעת לעשות שינויים מושכלים. אני משוכנע שהמרכיב הפומבי בהליך הבחירה והשקיפות שלו יתרמו להגברת אמון הציבור בהליך הבחירה לערכאת השיפוט העליונה שלנו. מעמדו של בית המשפט העליון, העובדה שהכרעותיו מהוות תקדים מחייב למערכת השיפוטית כולה והיקף עיסוקו בנושאים בעלי חשיבות ציבורית מבססים את הצורך במימד פומבי בחלק מהליך הבחירה".

תאריך:  11/04/2022   |   עודכן:  11/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
עו״ד נכט, מייסדת ושותפה במשרד עורכי דין MEILAW ומי שעומדת בראש הקרן המשפחתית של משפחת נכט, תחליף בתפקיד את דן הלפרין שכיהן כיו"ר פסטיבל ישראל במשך שלושה עשורים    מינויה - חלק ממהלך החלפת הנהגת הפסטיבל לצורך התאמתו לדפוסים החדשים של צריכת תרבות בישראל
איתמר לוין
שבתאי בוועדת החקירה: הצפיפות ב-2021 לא הייתה דבר חדש; התמקדנו במגבלות הקורונה    טוען שהתריע מראש שלמשטרה אין יכולת להגביל את מספר המשתתפים בהדלקות; אומר שבכירים במשטרה הם שהמליצו על עלייה להר ללא מגבלות
מירב ארד
הבוקר הושחת המקום פעם נוספת    במהלך הלילה נורו ונפצעו שני חסידי ברסלב שנכנסו ללא תיאום עם צה"ל    ראשי שדולת א״י ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק מאיימים להיכנס "עם אישור או בלעדיו"
איציק וולף
למרות ההודעה שפורסמה לפני כשבוע על צירוף אילון מאסק למועצת המנהלים של הרשת החברתית הודיע מנכ"ל טוויטר כי מאסק לא מתכוון להצטרף לדירקטוריון    "נהיה פתוחים לרעיונותיו, אבל ההחלטות ויישומן הן בידיים שלנו"
איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il