X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרשות להגנת הצרכן
הממונה על הרשות להגנת הצרכן נגד פרקטיקת ברירת המחדל
במחקרים רבים נמצא מרבית הצרכנים נשארים עם האפשרות הראשונה שמוצעת להם ובכך נותנים את הסכמתם לחיובים שונים מבלי להיות מודעים לכך עו"ד מיכאל אטלן: "זו טכניקת שיווק נפוצה המסייעת להם להעלות את נתוני המכירות על בסיס הסכמה שלא מדעת של הצרכן. אני נחוש להילחם בתופעה זו"

הממונה על הרשות להגנת הצרכן, מיכאל אטלן, מפרסם (יום ב', 11.4.22) הנחייה נגד העלאת המכירות באמצעות סימון ברירת מחדל כאשר רוכשים מוצר או שירות - הדבר פוגע משמעותית בחופש הבחירה של הצרכן ומהווה השפעה בלתי הוגנת במחקרים רבים נמצא כי ברירת המחדל המוצגת לצרכן היא בעלת השפעה ניכרת בבחירתו ומרבית הצרכנים נשארים עם האפשרות הראשונה שמוצעת להם ובכך נותנים את הסכמתם לחיובים שונים מבלי להיות מודעים לכך, דבר המהווה השפעה בלתי הוגנת על הצרכנים.
לפיכך, עמדת הרשות היא כי שימוש בברירת מחדל במסגרת הצעה/התקשרות בעסקה, מפרה את סעיף 3 לחוק מכיוון שהטית ברירת המחדל, המעודדת רכישה, פוגעת משמעותית בחופש הבחירה של הצרכן אם להתקשר בעסקה. כאמור, הטית ברירת המחדל משמעותה שהצרכן נוטה לבחור בהחלטה שנבחרה עבורו. על כן סימון העוסק במסגרת אפשרויות בחירה, בחירה של רכישה במסגרת תנאי ההתקשרות, פוגעת מהותית בחופש ההתקשרות של הצרכן ולא ניתן להסיק מאי שינוי אקטיבי של הסימון על-ידי הצרכן (Opt-out), כהסכמה או בקשה שלו לרכישה.
הממונה הנחה את חוקרי הרשות להתייחס לשימוש בברירת מחדל לעניין עשיית עסקה (בין אם לגבי העסקה העיקרית ובין אם לגבי עסקה נוספת לעסקה העיקרית) כהפרה של סעיף 3(ב)(8) לחוק - אספקת נכס או שירות בתשלום ללא בקשה מפורשת של הצרכן ולבצע אכיפה בהתאם.
תחילתה של הנחיה זו - חודש מיום פרסומה באתר הרשות.
עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: "מחקרים ומידעים על-אודות שימוש עוסקים בפרקטיקת ברירת מחדל, בארץ ובעולם, מראים שזו טכניקת שיווק נפוצה המסייעת להם להעלות את נתוני המכירות על בסיס הסכמה שלא מדעת של הצרכן. אני נחוש להילחם בתופעה זו ולמנוע מעוסקים להפעיל השפעה בלתי הוגנת על הצרכנים באמצעות סימון מראש (ברירת מחדל) בתהליך הרכישה של המוצר או השירות. הרשות ממשיכה ופועלת למען יצירת סביבה צרכנית בטוחה ומוגנת עבור הצרכנים".

תאריך:  11/04/2022   |   עודכן:  11/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממונה על הרשות להגנת הצרכן נגד פרקטיקת ברירת המחדל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אגמון-גונן הורתה שלא לגרש מבקשי מקלט מאוקראינה במשך 48 שעות כדי שיוכלו לערער - אך הרשות הודתה שההוראה לא הועברה לאנשיה בנתב"ג ובשל כך גורשו 24 איש בלא שיכלו לערער
עידן יוסף
רכבת ישראל תתגבר את תנועת הרכבות בחג הפסח ותפעיל גם רכבות בקווים המבוצעים בהם עבודות חישמול    נוסעי הרכבת בחג הפסח ייהנו משיתוף פעולה ייחודי של רכבת ישראל וקבוצת המדיה הופ!
איתמר לוין
מינץ קיבל את ערעור רשות ניירות ערך: לא תפצה את המשקיעים שנפלו קורבן להונאה המיוחסת לאביב טלמור בחברת יוטרייד    אומר שהאחריות תוטל על המאסדר רק במקרים חריגים
איציק וולף
דירקטוריון החברה אישר התקשרות התקשרות בעסקת החלפת מניות מותנית עם בעלי מניות בחברת אלעד ישראל מגורים    מנכ"ל אלעד ישראל מגורים, רונן יפו, ימונה למנכ"ל החברה המאוחדת    ניסים אחיעזרא, מבעלי השליטה באחים דוניץ, ימונה ליו"ר החברה
איתמר לוין
נבחר לפי הסיניוריטי; נחשב לאחד השופטים האקטיביסטים ביותר בבית המשפט העליון    הוועדה לבחירת שופטים אישרה: הפגישות עם המועמדים לבית המשפט העליון ישודרו בשידור חי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il