X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית הדין לעבודה בתל אביב קובע:
492,000 שקל לרב שכונה בפ"ת
בית הדין דחה את טענת המועצה הדתית והמשרד לשירותי דת, לפיה הרב שלמה רבינוביץ משמש מזה 20 שנה בהתנדבות כרב שכונת הדר גנים קבע: הוכח שיש בין הצדדים יחסי עובד-מעסיק

הרב שלמה רבינוביץ, המשמש מזה 20 שנה כרב שכונת הדר גנים בפתח תקוה, יקבל מן המועצה הדתית ומן המשרד לשירותי דת 492,000 שקל תמורת עבודתו. שופט בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, תומר סילורה, דחה (11.4.22) את טענת המשרד והמועצה לפיה הרב רבינוביץ משמש בתפקידו בהתנדבות.
הרב רבינוביץ זכה במכרז שפרסמה המועצה בשנת 2000 ובו נאמר ש"התפקיד הינו בהתנדבות וללא שכר", אך טען שהוסבר לו שמדובר בעיכוב זמני בתשלום השכר עד שיימצא מקור תקציבי. בפועל, הוא לא קיבל שכר וזכויות סוציאליות לכל אורך שנות כהונתו. סילורה קבע, כי המכרז פורסם שלא כדין משום שלא התקבל אישורו של המשרד לשירותי דת, ומצא שבין המועצה לבין הרב רבינוביץ התקיימו יחסי עובד-מעסיק.
סילורה מציין, כי העסקה בהתנדבות היא מצב יוצא דופן בשירות המדינה וכי הפסיקה קבעה לו מאפיינים ייחודיים. הללו אינם מתקיימים בעניינו של הרב רבינוביץ, אלא להפך - מתקיימים הסממנים של יחסי עבודה. המועצה לא הוכיחה שהוא התנדב, לא הסבירה מדוע לא עמדה בהוראות התקשי"ר בנוגע להעסקת מתנדבים בשירות המדינה, לא עמדה בהנחיות של המשרד המגבילות העסקת מתנדבים במועצות דתיות ולא הסבירה מדוע לא קיימה את התחייבותה לחתום על חוזה עבודה עם הרב רבינוביץ.
לדברי סילורה, "השתכנענו שהתובע בתפקידו כרב שכונה פועל רבות ומקדיש שעות רבות לתושבי השכונה; התובע מסייע בישוב סכסוכים, בסידורי לוויות, הכנת הספדים, לימוד נערים לבר-מצוה, מחתן זוגות ומעביר שיעורי תורה יומיים בבית הכנסת בהיקף נרחב. הלכה למעשה התובע מקדיש את כל מרצו כרב השכונה למען תושבי השכונה", ובחיי המעשה אין כל הבדל בינו לבין רבני שכונה בשכר.
המועצה והמשרד חויבו לשלם לרב רבינוביץ שכר מינימום, הפרשות לפנסיה ולפיצויים, דמי הבראה, פדיון ימי חופשה והחזר נסיעות לשנים 2017-2010 (תקופת ההתיישנות עד מועד הגשת התביעה). המועצה והמשרד גם חויבן בתשלום הוצאות בסך 25,000 שקל. נציגי הציבור אמיר אופיר ודניאל הרפז הסכימו עם סילורה. את הרב רבינוביץ ייצגו עו"ד אבי וינרוט ואריק מגידיש, את המועצה ייצג עו"ד בן-ציון שפר, ואת המשרד - עו"ד יוסף מנצור.

תאריך:  12/04/2022   |   עודכן:  12/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מתקן החשוד כמכשיר האזנה וציתות נמצא בבידוק ביטחוני בתוך כוס תרמית שקיבל אחד משרי הממשלה במתנה משגרירות סין בישראל    שירות הביטחון הכללי חוקר את החשד
מגזין סגולה
מנהלת העם ומועצת העם הוקמו לקראת ההכרזה על הקמת מדינת ישראל
איציק וולף
שרת החוץ הבריטית ומשרד ההגנה האמריקני התייחסו לדיווחים מאוקראינה על שימוש שלכאורה נעשה בחומרים כימיים על-ידי צבא רוסיה באזור מריופול    "שימוש בנשק שכזה יהיה הסלמה חריפה בעימות הצבאי באוקראינה ואנחנו נחשיב את פוטין ואת המשטר שלו אחראים"
מירב ארד
בפברואר האחרון נרשמה ירידה של כ-50% ברכישת כלים חד-פעמיים ברשתות השיווק, בהשוואה לחודש יולי    השרה תמר זנדברג: גם בליל הסדר, גם כשמארחים הרבה אנשים, אפשר להשתמש בכלים רב-פעמיים. אני קוראת לכולן ולכולם להצטרף למגמה
איציק וולף
היו"ר המתפטר של דירקטוריון שופרסל פנה לעובדי הרשת וטען כי התפטר משום ש"יש רגעים בהם אדם מחויב להיות נאמן לערכיו, לדרכו והשקפת עולמו ולא להשתנות גם אם מדובר במחיר אישי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il