X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אלוביץ. כופר באישומים [צילום: אורן בן-חקון, פול]
השופטת סירבה לדון כעת בהסדר
ההסדר עם יורוקום נדחה בשנה
החברה אמורה להודות בפרשות בזק ו-4000 - אך אגמון-גונן סבורה שלא ניתן לקבל את ההודאה משום ששאול אלוביץ, שלטענת המדינה ביצע בפועל את העבירות, כופר באישומים נגדו

הדיון בהסדר הטיעון עם חברת יורוקום בפרשת בזק ובתיק 4000 נדחה בשנה (יום ג', 12.4.22), על-פי הצעתה של שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל אגמון-גונן. לדבריה, קיים קושי לקבל את הודאתה של החברה כאשר שאול אלוביץ, שהיה בעליה ומכוח מעשיו הואשמה יורוקום, כופר באישומים נגדו. על-פי ההסדר, אמורה יורוקום - המצויה בפירוק - לשלם 400,000 שקל.
נציג הפרקליטות, עו"ד אמיר טבנקין, טען, כי אין מניעה שחברה תודה במעשים בהם כופר האדם לו הם מיוחסים וכי יש תקדימים לכך. המנהל המיוחד של יורוקום, עו"ד פיני רובין, הוסיף, שההסדר יסייע לחסל את החברה לאחר שתשים מאחוריה את שתי הפרשות. אולם אגמון-גונן עמדה על דעתה, והצדדים הסכימו לדחיית הדיון לחודש מאי 2023. יצוין, כי דבריה של אגמון-גונן לא תועדו בפרוטוקול הדיון.
האישום הראשון עוסק במכירת השליטה בחברת Yes בידי יורוקום לחברת בזק, שהייתה גם היא בשליטתו של אלוביץ. ההסכם קבע, כי חלק מן התמורה תיגזר מיתרת המזומנים החופשי של Yes. אלוביץ הנחה את מנכ"ל Yes דאז, רון איילון, לפעול בצורה מלאכותית להעלאת התזרים, וזאת על-ידי דחיית תשלומים לספקים של החברה ב-75 מיליון שקל בשנים 2016-2015 וביצוע רישומים כוזבים שנועדו להסתיר זאת.
האישום השני נוגע לוועדות הבלתי-תלויות של בזק שבחנו בשנים 2017-2013 עסקות בעלי עניין עם אלוביץ (מכירת Yes לבזק והתקשרות בין בזק לבין חלל שגם היא הייתה בבעלות אלוביץ). על-פי כתב האישום, בכירים בוועדות הדליפו מידע לאלוביץ וכך הוא יכול היה להשפיע על החלטותיהן, בניגוד לתכלית הקמתן. האישום השלישי נוגע לתיק 4000 ולטענה לפיה אלוביץ העניק לבנימין נתניהו שוחד בדמות סיקור חיובי באתר וואלה, תמורת קידום ענייניה הרגולטוריים של בזק.
בשלושת האישומים מוטלת אחריות פלילית על יורוקום מכוח תורת האורגנים: חברה נושאת באחריות למעשים שנעשים עבורה בידי מנהליה. היא מודה קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת מרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך בשני האישומים הראשונים, ובעבירות מתן שוחד והלבנת הון בתיק 4000. על-פי ההסדר, הקנס ישולם בתוך שנה מתוך מימוש נכסים של יורוקום.

תאריך:  12/04/2022   |   עודכן:  12/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסדר עם יורוקום נדחה בשנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם תרנגולת עיוורת מוצאת לפעמים
בני בנקר  |  12/04/22 19:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
עדותו של שלמה פילבר, לפחות בחקירה הראשית, מהווה הוכחה לכאורה לעבירת מרמה והפרת אמונים בשל טיפולו של נתניהו בנושאים שעניינו את מילצ'ן    העדות גם מחזקת את השאלה מדוע לא הואשם נתניהו בשוחד בתיק זה
איתמר לוין
ידידו הטוב ניסה בשנים 2016-2015 לעבור מערוץ 10 לערוץ 2, ונתניהו הנחה את פילבר להיות מעורב במגעים    פילבר אומר שלא היה פסול בבקשת נתניהו למסור מידע לצדדים; היה נפגש איתם גם ללא בקשת נתניהו, אך לא בכאלו נסיבות ואינטנסיביות
איתמר לוין
התפתחות גרסאותיו של פילבר סיימה את החקירה הראשית בתיק 4000, וכאן נאלצה הפרקליטות לבחור באפשרויות הפחות גרועות מבחינתה
איתמר לוין
פילבר טוען שהאירוע היה איזוטרי מבחינתו ונזכר בו רק כאשר הפך למשמעותי    התביעה: הפרט הוסתר בכוונה עד שהחליט להיות עד מדינה    "לא האמנתי שהמדינה תפתח בחקירה נגד ראש הממשלה בלי ראיית זהב"
איתמר לוין
פילבר מעיד על שיחת טלפון בתחילת 2016: "הוא ניטר אותי, הוא בדק אותי, איפה הדברים עומדים, שאל מה קורה במשרד עם העניינים שדיברנו עליהם"    אומר שקישר אותה עם השיחה בה הנחה אותו נתניהו לסייע לבזק ואלוביץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il