X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
90 אלף מארזי מצות ויין נשלחו במשך חודשים אל רחבי העולם [צילום: בתי חב"ד]
בהשקעה של כמיליון דולר: מצות ויין ל-180 אלף יהודים
משפחת ורדיגר האוסטרלית מימנה מבצע חובק עולם בשיתוף הסוכנות היהודית ובתי חב"ד לחלוקת מארזי מצות ויין ביותר מ-60 מדינות - בהן גם מדינות מוסלמיות שבהן קהילות יהודיות המצות עבור הקהילות ברוסיה הועברו זמן רב לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה שלמה ורדיגר:
שלמה ורדיגר. מבצע חובק עולם.

כ-90 אלף מארזים של מצות ויין הגיעו השנה, לקראת ליל הסדר שיחול הלילה (יום ו', 15.4.22), ללא פחות מ-60 מדינות ברחבי העולם והם יאפשרו לכ-180 אלף יהודים לחגוג את ליל הסדר. בין המדינות שאליהם הגיעו החבילות גם מדינות מוסלמיות שבהן מתגוררים יהודים.
מדובר במבצע חובק עולם שנעשה במימון משפחת ורדיגר האוסטרלית, הנחשבת לאחת המשפחות העשירות באוסטרליה, ובשיתוף פעולה עם הסוכנות היהודית ועם בתי חב"ד ברחבי העולם. זו השנה השלישית שבה נערך המבצע ועל-פי ההערכה הושקע בו סכום של כמיליון דולר.
המבצע החל בשנת 2014 בשליחת מארזי מצות ויין לשליחי חב"ד בהודו. לאחר מכן הורחב המבצע לכל רחבי אסיה - לתאילנד, לסין, ליפן, ולטאיוואן, לניו-זילנד ולכל הקהילות היהודיות הקטנות שפזורות ברחבי אוסטרליה. לאחר מכן הורחב עוד המבצע גם לשליחת מארזי מצות ויין למרכז אמריקה ולמקסיקו, בעיקר עבור ישראלים. מארזים החלו להישלח גם לגרמניה, לקרואטיה ולבולגריה.
"התחלנו את ההכנות לליל הסדר שיתקיים היום כבר בסוף אוגוסט שעבר", סיפר שלמה ורדיגר ל-News1. לדבריו, חוסר הוודאות שנבע ממגפת הקורונה היה משתנה משמעותי מאוד בהיערכות לחלוקת מארזי המצות והיין.
"הקורונה הייתה עניין משמעותי מאוד, כי אנחנו מספקים מצות ויין רק עבור סדרים ציבוריים, ובשנת 2020 לא היו סדרים ציבוריים באף מקום בעולם בגלל מגפת הקורונה. לכן, פיתחנו תוכנית שבה הכשרנו אנשים לעריכת סדרים. אבל בשנה שעברה חזרו להתקיים הסדרים הציבוריים ואנחנו מקווים שהשנה יתקיימו סדרים ציבוריים רבים", ציין.
לדבריו, המצות והיין שיועדו לקהילות היהודיות ברוסיה הועברו אליהן זמן רב לפני שרוסיה פלשה לאוקראינה. "המצות עבור הקהילות ברוסיה הועברו באזור החודשים נובמבר-דצמבר 2021, הרבה לפני המלחמה באוקראינה. כך שהדברים היו מוכנים מוקדם מאוד", אמר. עוד הוסיף כי הקהילות היהודיות באוקראינה אינן חלק מן המבצע, אך באופן בלתי מתוכנן - מצות שיועדו למדינה מוסלמית ושלא הייתה דרך להעביר לשטחה של אותה מדינה הועברו לגרמניה ונמסרו לבית יתומים יהודי שבו נמצאים יתומים מן העיר האוקראינית אודסה.
משפחת ורדיגר היא משפחה יהודית פילנתרופית מאוסטרליה. אב המשפחה, נתן ורדיגר, נולד בפולין בשנת 1922 למשפחה שהשתייכה לחסידות גור. הוא אחד משני האחים היחידים ממשפחתו שניצלו מן השואה ולאחריה אושפז במשך תקופה ממושכת בבית חולים בדאבוס שבשווייץ. לאחר תקופת שיקום היגר לאוסטרליה ושם נישא והפך לאיש עסקים מצליח שעשה את הונו בתחום הטקסטיל והנדל"ן.
בנו, שלמה ורדיגר, ציין כי בעיניו, פסח הוא חג מרכזי וחשוב לכל משפחה יהודית, בישראל ובתפוצות. "אצלנו בפסח כל המשפחה עושה מאמץ להתאחד, להתכנס כולנו סביב שולחן סדר גדול, לשמוח, לחגוג ולשיר את כל השירים, להיות כל המשפחה המורחבת יחד. בכל שנה אנחנו מקבלים תמונות של שולחנות הסדר לפני כניסת החג ומתרגשים שהעם היהודי מאוחד ושמח וחוגג סדר כהלכתו לא משנה איפה הוא נמצא, מיפן ועד סרי לנקה, מנמיביה ועד בליז", אמר.

[צילום: בתי חב"ד]
תאריך:  15/04/2022   |   עודכן:  15/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בהשקעה של כמיליון דולר: מצות ויין ל-180 אלף יהודים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
חלי ממן
כל שנה יש לנו חגים שיש להם מאכלים מיוחדים, עם ארוחות משפחתיות וחופשים ידועים מראש, הם לא מגיעים בהפתעה
עמנואל בן-סבו
זהותה היהודית של מדינת העם היהודי באה לידי ביטוי באוסף של הנהגות והלכות מעצבות, המזכירות לנו במהלך עונות השנה את המסע של העם הנצחי מיום עמדו על בימת ההיסטוריה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - כמו בקליפת אגוז, צהוב בוהק, תמיהה, חוצפה, נקודות זכות, שיהדו אותו, משבר קשה ומורשת    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה ואושר    "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א')    "וכל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח"    חג פסח כשר ושמח
עידן יוסף
הקווים הייעודיים ייפתחו בצפון הארץ    תגבור גם בקווים אחרים ברחבי הארץ החולפים ליד שמורות טבע ואתרי תיירות    רוב אתרי התיירות אינם מקבלים שירות תחבורה ציבורית
עמנואל בן-סבו
ברשתות המזון השונות אני שומע יותר ויותר את השיח השקט אך הכואב, המחירים של מוצרי היסוד עלו באופן קיצוני    על קניית מותרות כמו פירות ועוגות אין מה לדבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il