מחירי הטיסות ימשיכו לעלות בחודשים הקרובים, הן בשל האינפלציה בכלל והתייקרות הדלק הסילוני בפרט, והן משום שחברות התעופה פועלות לכסות לפחות חלקית את הפסדיהן העצומים בתקופת הקורונה. כך עולה מדבריו של מנכ"ל דלתא האמריקנית, אד בסטיאן, במפגש למנויי וושינגטון פוסט (18.4.22). לדבריו, נכון לעכשיו הלקוחות האמריקנים מוכנים לשלם מחירים גבוהים יותר, משום שהם להוטים לנסוע לאחר שנתיים של מגיפה.
הפסדי ענף התעופה האמריקני בתקופת הקורונה הגיעו ל-137 מיליארד דולר ב-2020 ול-50 מיליארד דולר ב-2021; במקביל, הוא קיבל מן הממשל סיוע בסך 137 מיליארד דולר. לדברי בסטיאן, אין ענף שנפגע קשה יותר בתקופת הקורונה; באפריל 2020, ציין, ירדו הכנסותיה של דלתא ב-95%. לעומת זאת, בחודשיים האחרונים נרשם זינוק בהזמנות ובחודש מרס מספרן היה הגדול ביותר בתולדות דלתא. "ללקוחות יש כסף לנסוע, למרות השפעת האינפלציה ומחירי הדלק על מחירי הטיסות. הם מעדיפים להוציא כסף על נסיעות", אמר בסטיאן.
לדברי בסטיאן, בלא הסיוע שהעניק ממשל טראמפ לפני שנתיים, היה ענף התעופה נאלץ לפטר עובדים רבים ולא היה מסוגל להתמודד עם הביקושים הנוכחיים. הוא הדגיש, כי 30% מהסיוע היו הלוואות שיוחזרו בשנים הקרובות, וכי כל הסכום הופנה לשימור העובדים ולא לקופת החברות. עוד ציין, כי מניותיה של דלתא התאוששו גם הן בזכות הסיוע, כך שמחזיקיהן מן הציבור יצאו נשכרים ממנו. "ענף התעופה האמריקני נמצא כעת במצב הטוב ביותר בעולם, בזכות הסיוע. הלקח לעתיד הוא שיש חשיבות לתפקידה של הממשלה בכלכלה".
בסטיאן צופה, כי בסופו של דבר יירדו מחירי הדלק - אך לא בשנה הקרובה. מחירי הדלק הסילוני יותר מאשר הוכפלו ב-18 החודשים האחרונים, והמשמעות היא עלויות נוספות של 20-10 מיליארד דולר לחברות התעופה האמריקניות. "המחירים לא יכולים להישאר כה גבוהים לאורך זמן, כי האספקה תגדל. הם לא ישתנו משמעותית ב-12 החודשים הקרובים, בגלל המלחמה באוקראינה והעלייה בביקושים בסין. אם הביקוש יגיע למצב בו הלקוחות יגידו שאינם מוכנים לשלם מחירים כאלו, תהיה לזה השפעה". עם זאת, בסטיאן אמר שנכון לעכשיו - הלקוחות האמריקניים מבינים את התייקרות הטיסות ומוכנים לשאת בה.
"הביקוש הניכר יימשך בקיץ וגם בהמשך השנה. הענף יצטרל להתאושש לאחר הפסדי העתק שלו, והמחירים יצטרכו לכסות את העלויות השוטפות וחלק מן ההפסדים שספגנו", הוסיף בסטיאן. הוא צופה שחלק מן השינויים שהתרחשו בזמן הקורונה - בעיקר יצירת יכולת להתגמש והדגש על בריאות הנוסעים - יימשכו גם לאחר שהמגיפה תדעך.