X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מתחם "מכון דוד"
עיריית קרית ים דורשת מרפאל 1.25 מיליארד שקל
העירייה שלחה לחברה הבטחונית הממשלתית דרישת תשלום להיטלי פיתוח בגין "מכון דוד" רפאל בעתירה לביטול החיוב: מקורו בשיקולים זרים של מי ששכרם ייגזר מהסכום שייגבה; הדרישה בלתי חוקית ומנוגדת לעובדות בשטח

עיריית קרית ים דורשת מחברת רפאל, שבבעלות המדינה, היטלי פיתוח בסך 1.25 מיליארד שקל בגין "מכון דוד" - המתקן הראשי של החברה, בו שוכנת הנהלתה ומיוצרות מערכות כמו "כיפת ברזל", "מעיל רוח" ו"שרביט קסמים". החברה מבקשת (יום ג', 19.4.22) מבית המשפט המחוזי בחיפה לבטל דרישה זו, אשר לטענתה מקורה בשיקולים זרים של בעלי אינטרסים פרטיים שבשמותיהם אינה נוקבת; היא רומזת, כי מדובר במשרד עורכי דין פרטי המייצג את העירייה, והאמור לקבל אחוזים מתוך הסכום שייגבה ממנה.
"מכון דוד" שוכן על שטח של 6,800 דונם, מתוכם 6,000 דונם בשטח קרית ים, 450 דונם בשטח עכו ו-350 דונם במועצת מטה אשר. במשך עשרות שנים לא השתייך המתחם למועצה כלשהי, משום שסיווגו הבטחוני מונע כניסת אזרחים אליו ואין הוא מקבל שירותים מוניציפליים. אולם, בשנת 2018 החליט שר הפנים דאז, אריה דרעי, לשייך אותו לקרית ים.
העירייה שלחה את הדרישה לרפאל בספטמבר שעבר, ערב חגי תשרי. החברה אומרת, כי נדהמה לקבל אותה, שכן היא עצמה והממשלה הקימו את כל התשתיות המשרתות את "מכון דוד" בעוד עיריית קרית ים לא עשתה דבר וחצי דבר למענו. למרות זאת, כאמור, היא דורשת היטלי פיתוח בסכום עתק - דרישה שאין לה כל זיקה לעבודות כלשהן, עומדת בניגוד לדין ומבוססת על טעויות מהותיות ועל עדכון תעריפים בשיעור של עשרות אחוזים שנעשה במיוחד ימים בודדים לפני משלוח הדרישה.
"עסקינן בדרישת תשלום שנרקמה ונתפרה בעקבות שיוך המתחם למשיבה, באמצעות גורמים פרטיים בעלי אינטרס זר, הפועלים בשם המשיבה תוך ניצול כוחה השלטוני - בניסיון להתעשר בניגוד לדין על חשבון אחד המפעלים החשובים ביותר, העוסק בביטחון ובהגנה על תושבי המדינה", טוענת רפאל. עיון בדרישת התשלום מעלה, כי "מדובר בהטעיה ובכפל פירוט עבודות לשדרוג/פיתוח תשתיות בשני איזורים רחוקים בתוככי העיר ונטולי זיקה ולו רופפת למתחם, ואשר מימונם אפילו לא נעשה על ידי המשיבה".
עוד טוענת רפאל, כי פניותיה הרבות לעיריית קרית ים בבקשה לקבל מסמכים חיוניים לבחינת דרישת התשלום, נתקלו בהתחמקויות ובהבטחות שווא להעביר אותם - במטרה לגרור זמן עד למועד האחרון להגשת העתירה. החברה אומרת, כי נאלצה לפנות למשרד הפנים כדי לקבל חומר חלקי המצוי בידיו, ולנסות למצוא בעצמה מסמכים שפורסמו. לדעתה, התנהלות זו מחזקת את המסקנה לפיה מדובר בדרישת תשלום מלאכותית שמטרתה להתעשר על חשבונה, "כאשר מחוללי רעיון החיוב ינסו להצדיקה ולהכשירה, כששכרם תלוי כנגזרת מהסכומים שיצליחו לגבות יש מאין". ככל הנראה הכוונה לעורכי דינה של העירייה - משרד רוזן, בסיס, בן-גל.
לגופה של הדרישה טוענת רפאל, כי העירייה לא ביצעה עבודות כלשהן בזיקה ל"מכון דוד"; קביעות מהנדס העיר העומדת בבסיס הדרישות הן שרירותיות ומוטעות, וסותרות את תוכנית המתאר וההנחיות המקצועיות; והתחשיבים בלתי סבירים בצורה קיצונית ועמוסים בטעויות מהותיות. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד מלכה אנגלסמן ואריאל בן-בש"ט, וטרם הוגשה תגובת העירייה.

תאריך:  19/04/2022   |   עודכן:  19/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיריית קרית ים דורשת מרפאל 1.25 מיליארד שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הצועדים דורשים מהממשלה להסיר את המצור על חומש ולאשר את הישיבה    את הצעדה מוביל ראש מועצת שומרון יוסי דגן, יחד עם ראש ישיבת חומש חברי כנסת והמשפחות השכולות של חומש    דגן: "הרוב בעם דורש - הסירו את ידיכם מישיבת חומש, לבנות את חומש ושא - נור מחדש, היום."
איתמר לוין
דרור סדן וחברת מנמד אחזקות יחזירו 400,000 שקל לאחר שלא סיפקו מכונית ריינג'רובר ספורט בייבוא אישי, ויוסיפו פיצוי של 40,000 שקל על עוגמת נפש והוצאות בסך 65,000 שקל
מירב ארד
בעקבות שיגור הרקטה מעזה כתב נתניהו כי "חייבים ממשלת ימין חזקה שתחזיר את השקט"    בנט השיב: "מורשתך - רקטות חמאס על ירושלים, לינצ׳ים בעכו ובלוד. ישראל בלהבות"
מירב ארד
בשנה האחרונה ירד שיעור האשראי לעסקים קטנים מסך האשראי העסקי ב 1.8 נקודות אחוז    קיימת ירידה של כל הבנקים (למעט מזרחי) בהיקף ההכנסות מריבית ביחס לאשראי לעומת השנה שעברה    מרכנתיל ומזרחי ממשיכים להיות הבנקים הידידותיים ביותר לעסקים הקטנים והבינוניים
איציק וולף
בית משפט אמריקני קיבל את טענותיו של ג'רלד ברייסון, שטען כי פוטר על-ידי הנהלת אמזון בניו-יורק בנקמה על מחאה שהוביל בתחילת מגפת הקורונה, בטענה שעל החברה לפעול יותר להגנה על העובדים מפני הנגיף וחייב את החברה להחזירו לעבודה    אמזון הודיעה כי תעתור נגד הפסיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il