X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההוראה וההעברות בוטלו מעיקרן
בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב:
קבוצת מנורה פעלה בניגוד לחוק
העבירה כספים מקרן הפנסיה מבטחים לביטוח מנהלים על-פי הוראת המעסיק - בלא שהעובדת הסכימה לכך; התוצאה הייתה פגיעה בזכויותיה מנורה והמעסיק חויבו בהוצאות בסכום חריג של 50,000 שקל

בהחלטה בלתי שגרתית, הטילה שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, אירית הרמל, הוצאות של 50,000 שקל על מעסיק ועל חברת ביטוח - בעוד סכום הפיצוי הכספי 75,000 שקל. פסק הדין ניתן (15.4.22) נגד סוכנות הביטוח בינה ונגד חברת מנורה מבטחים פנסיה וגמל, לאחר שנקבע שפעלו שלא כחוק בעניינה של חנה קלדרון, עובדת לשעבר בסוכנות בניה שבשליטת רם רוזנטל.
קלדרון הועסקה בבינה בשנים 2016-2008 וצורפה בידי המעסיק לקרן הפנסיה מבטחים. בשנת 2014 הורתה בינה למנורה, בעלת הקרן, לבטל את ההפקדות של הפרשות פנסיוניות למבטחים ולהעבירן לפוליסת ביטוח מנהלים על שמה של קלדרון, שלא ידעה על המהלך ולא נתנה לו את הסכמתו. כתוצאה מכך, נמנעו ממנו תגמולי נכות כאשר חלתה בסרטן ואיבדה את כושר העבודה שלה.
הרמל קבעה, כי הוראתה של בינה בטלה מעיקרה, כל ההעברות ממבטחים לביטוח המנהלים בטלות אף הן, וכי קלדרון הייתה עמיתה פעילה בקרן בעת גילוי מחלתה. היא הורתה למנורה לדון לגופה בתביעתה של קלדרון לתגמולי נכות. עוד קבעה הרמל, כי על בינה להחזיר לקרן מבטחים 35,000 שקל שהועברו שלא כדין לביטוח המנהלים ולשלם לקלדרון פיצוי של 10,000 שקל על עוגמת הנפש.
על מנורה מבטחים גמל ופנסיה אומרת הרמל: "היא פעלה שלא כדין משקיימה את הוראת מר רוזנטל מיום 23.11.2014, בידיעה כי הוראה זו לא חוקית, לא תואמת את הוראות חוק קופות הגמל ולא תואמת את הוראות תקנון קרן הפנסיה. כל זאת ללא בירור סיבת ההחלטה, ללא דרישה לקבל בקשה והסכמה מצד התובעת וללא דיווח כדין לתובעת אודות החלטה זו ומשמעותה קודם לביצועה. בנסיבות אלה גרמה הנתבעת 3 לכניסת התובעת לסטטוס של עמיתה לא פעילה ופגעה בזכויותיה לפנסיית נכות". מנורה חויבה בפיצוי של 30,000 שקל. בניה ומנורה חויבו כל אחת בתשלום הוצאות בסך 25,000 שקל.
נציגת הציבור אורנה רזניק מתחה ביקורת עקרונית על התנהלותן של בינה, מנורה ומבטחים: "האירועים נשוא התביעה אירעו, בין השאר, בשל היות הצדדים מחזיקים בכמה כובעים תוך שלא הקפידו להפריד בין תפקידיהם השונים, ערבבו ביניהם וביצעו קיצורי דרך לא ראויים". בינה הייתה גם המעסיקה של קלדרון וגם סוכנת של מנורה; מנורה מבטחים פנסיה וגמל גם ניהלה את מבטחים והיא גם חלק מקבוצת מנורה. ואילו מנורה מבטחים ביטוח (שהתביעה נגדה נדחתה) הייתה בעלת ביטוח מנהלים, פעלה מול בינה ופעלה גם מול מנורה מבטחים פנסיה וגמל.
נציג הציבור חיים אפל הסכים עם הרמל ורזניק. את קלדרון ייצגו עוה"ד מיטל עמית ועודד יחיאל, את בינה ייצגו עוה"ד טל אבנרי ועומר אבניר, ואת קבוצת מנורה - עוה"ד מתן דביר ורוני חווצקי.

תאריך:  24/04/2022   |   עודכן:  24/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הודיעה כי לא תאפשר פרסום מודעות המכחישות את הקונצנזוס המדעי ואת תפיסת שינוי האקלים    "מודעות לא אמורות להפריע לדיונים חשובים על משבר האקלים"
איתמר לוין
המדינות החברות הגיעו להסכמה על חוק שיחייב את החברות להיאבק במידע מטעה; להפסיק לכוון פרסומות על בסיס אתני, דתי או נטייה מינית; ולהפעיל מדיניות נוקשה יותר להסרת תכנים בלתי חוקיים
איתמר לוין
הסקרים האחרונים מעניקים לנשיא המכהן יתרון של 15-6 נקודות האחוז על פני מועמדת הימין הקיצוני    מקרון חושש מכך שרבים ממצביעי השמאל לא ייצאו להצביע ומזהיר ממלחמת אזרחים אם לה-פן תיבחר    לה-פן מתמקדת בעליית יוקר המחיה
מחלקה ראשונה
נוסד מועדון הכדורגל הפועל חיפה
איציק וולף
איש העסקים הרוסי מעריך כי אם רוסיה תפסיד באוקראינה - יגרור הדבר חילופי שלטון במוסקבה    "אין לדעת בכמה כוח יהיה פוטין מוכן להשתמש כדי להשיג את מטרתו האידיוטית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il