"הנגע של תאונות הדרכים, שהפך מזה זמן רב למכת מדינה, מחייב ענישה מחמירה. נהגים ותיקים וצעירים, כאחד, מוצאים את עצמם מעורבים בתאונות דרכים ולא פעם משום נהיגה פזיזה ובלתי זהירה". כך אומר (יום ד', 27.4.22) שופט בית המשפט העליון,
שאול שוחט, בהסכמת המשנה לנשיאה
ניל הנדל והשופט
עופר גרוסקופף.
שוחט דחה את ערעורו של מי שגרם בפברואר 2017, בהיותו בן 17, לתאונת דרכים כאשר עקף משאית למרות קיומו של פס הפרדה רצוף, ליד ציפורי. הוא התנגש ברכב אחר שנהגו נהרג, ונפצעו היושבים בשתי המכוניות. הוא הורשע בהמתה בקלות דעת ונדון לשלוש שנות מאסר ושלילת רישיון לשמונה שנים. הצעיר משך את ערעורו על הרשעתו וערער על חומרת עונשו, בעוד המדינה ציינה שהוא המשיך לבצע עבירות תעבורה גם לאחר הרשעתו.
בדחותו את הערעור אומר שוחט: "המערער, מי שהביא במו פזיזותו וקלות דעתו, לתאונה ולתוצאות הקשות שלה, לא הודה באשמה ולא נטל אחריות. הוא בחר לנהל הליך הוכחות עד תום שבסיומו הורשע בכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום. בנסיבות אלה, הטלת עונש של מאסר מאחורי סורג ובריח מתחייבת היא, הגם שעניין לנו בקטין על סף הבגירות".
הצעיר אומנם שינה את גישתו מאז נכלא, הודה בעבירה, הביע חרטה והשתלב בטיפול - אך אין בכך משום הצדקה להקל בעונשו, קובע שוחט. "נסיבות התאונה בהן ההין המערער, נהג שזה עתה קיבל לידיו את ההגה, לחצות קו הפרדה רצוף, בעת לילה, ללא שדה ראייה, ולעקוף משאית ארוכה עם נגרר, לעבר הנתיב הנגדי - עבירה תעבורה חמורה ומסכנת חיי אדם; התוצאה הקשה, המזוויעה יש לומר, של מעשיו, שהביאה לאובדן חיי אדם ולהטלת נכויות פיזיות ונפשיות ברבים אחרים, מקשה עד מאוד היעתרות לבקשתו". את המערער ייצג עו"ד האני ברבארה, את המדינה ייצגה עו"ד עינת גדעוני, ואת הנפגעים - עו"ד גסאן טנוס.