X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתניהו ופילבר היום בבית המשפט [צילום: ראובן קסטרו, פול]
פילבר לא אמר בחקירותיו דבר על "פגישת ההכוונה"
החקירה הנגדית של פילבר בתיק 4000 בידי בן-צור: אמר שוב ושוב ברשות ניירות ערך, כי נתניהו הנחה אותו רק להבטיח את התחרות ולמנוע עליית מחירים - ולא אמר מאומה על הנחיה להיטיב עם בזק פילבר ברענון: נזכרתי בדברים מאוחר יותר, בחקירת המשטרה
"הטרדה ואולי אף איום"
שלמה פילבר יצא נגד פרסום הבוקר של העיתונאי אביעד גליקמן בטוויטר, שלדבריו מעביר מסרים של הפרקליטות, בדבר (כלשונו) מה שהוא אמור לומר ולא לומר. לטענתו, מדובר בהטרדה ואולי אף באיום. עו"ד בן-צור: "זה היה מסר שאם תסטה כמלוא הנימה מהמשטרה בנוגע לפגישת ההנחיה, יוגש נגדך כתב אישום". פילבר: "זה מה שנאמר שם. היום, בשונה בהרבה מאוד מקרים אחרים, זה כן השפיע עלי. אני רואה בזה סוג של איום או אזהרה. נו, נו, נו כזה".

שלמה פילבר אמר שוב ושוב בחקירותיו, כי בנימין נתניהו הנחה אותו רק להבטיח את התחרות בשוק התקשורת ולהימנע מעליית מחירים. באותן חקירות לא אמר פילבר אפילו ברמז, כי נתניהו הנחה אותו, מיד לאחר מינויו, להיטיב עם שאול אלוביץ - כפי שאמר בהמשך והעיד בבית המשפט. כך עלה (יום ג', 10.5.22) בתחילת חקירתו הנגדית של פילבר בתיק 4000 בידי סניגורו של נתניהו, עו"ד בועז בן-צור.
בפתח החקירה אמר בן-צור לפילבר: "נַראה לך שהתיאור שמסרת על הפגישה בשבוע הראשון לאחר המינוי שלך איננו נכון. הסיפור שסיפרת, שפגשת את אלי קמיר ושאול אלוביץ ואמרת 'אני הגעתי מראש הממשלה', לא היה ולא נברא. אראה לך ראיות חפציות התומכות היטב בתיאור הראשון שמסרת לרשות ניירות ערך על הפגישה. אנחנו נראה חלקים נרחבים מן החקירה שלך, כי חשוב לראות גם את שפת הגוף".
פילבר שב ואמר כי אמר את האמת ברשות ניירות ערך, וכי במשטרה הוסיף פרטים. ברענון בפרקליטות נשאל פילבר על הפער בין גרסאותיו והשיב, כי ברשות לא זכר את הדברים שמסר לאחר מכן במשטרה. לדבריו, בתקופה הסמוכה לתחילת החקירה בפרשת 4000 בפברואר 2018 כל הסיפור היה בכותרות וגרם לו לסוג של "רענון זיכרון". משפטים שנשמעו לו סתמיים קודם לכן, קיבלו משמעות חדשה בעת מעצרו השני. הוא החל לעבד נתונים, מה שהציף אצלו זכרונות. בשל חוסר אמונו במערכת האכיפה, הוא לא שיתף את החוקרים בכך ביום מעצרו - אמר.
בחקירה ברשות ניירות ערך ב-12.7.17 אמר פילבר מיוזמתו, כי נתניהו נתן לו יד חופשית ושתי הנחיות בלבד בפגישתם הראשונה: "תמשיך את התחרות שמה של השוק הסיטונאי ואל תעלה לי מחירים. כל השאר תעשה מה שאתה חושב". למחרת שב פילבר וציטט את נתניהו: "הוא אמר לי משפט אחד כשנכנסתי לעבודה: טלקום לא מעניין אותי. יש לי כל מיני פניות. זה לא מעניין אותי, אני שולח אותם אליך, אני לא חייב לאף אחד. תעשה מה שאתה מבין שהכי טוב. תמשיך את התחרות ואל תעלה מחירים". פילבר אף אמר כי נתניהו לא אמר לו דבר על אלוביץ. בן-צור: "אם היית חושב שבפגישה הזאת יש זרע של פורענות, לא היית ממהר לספר מיוזמתך". פילבר: "נכון".
באוקטובר 2017 נשאל פילבר, האם קיבל רושם או שהוסבר לו שצריך לעשות מה שבזק מבקשת. הוא השיב: "אף פעם לא, אף פעם לא הייתה לי שיחה בעניין הזה עם ראש הממשלה". פילבר אישר בעדותו, כי תנועות הגוף שלו נחרצות ומעידות על כך שמדובר באמת מלאה.

"מובילים אותי שאגיד את זה"

גם בחקירתו במשטרה ב-18.2.18 (יום מעצרו השני) שב פילבר ואמר כי נתניהו אמר לו רק להמשיך את התחרות ולא להעלות מחירים. הוא גם אמר כי לא דיבר עם נתניהו או עם מישהו מטעמו על מיזוג בזק-yes לפני חתימתו של נתניהו על אישור העסקה. עם זאת הוסיף כללית, כי החליט לשמור את הקלפים קרוב לחזה וכי לפעמים אמר שאינו זוכר כאשר ניסו החוקרים להוביל אותו למסקנות מסוימות. הוא סיפר, כי מאחורי החוקרים היה מונח קרטון ממנו צץ קלסר עליו נכתב "הקלטות מפלילות" – למרות שלא היו כאלה.
בן-צור טען, כי החוקרים לחצו שוב ושוב על פילבר לומר שנתניהו הנחה אותו, למרות שהוא אמר שוב ושוב שאינו זוכר; פילבר אישר: "הם מובילים אותי כל הזמן שאני אגיד את זה". בן-צור: "אתה מפקפק, כי אומרים לך שיש ראיות והקלטות. אתה מוכן לקנות, תחת הלחץ, את סיפורי המעשיות שלהם". פילבר: "עוד אין לי שום דבר מסודר, אני מנסה להיזכר בדברים. אני מנסה להתחיל לחשוב, אולי יש משהו שאני לא זוכר. אמרתי לעצמי שמדינת ישראל לא פותחת חקירה נגד ראש ממשלה אם אין ראיות ושאותי צריך רק בשביל משהו קטן". עוד אמר פילבר, כי החוקרים ביקשו ממנו את הראש של נתניהו ושל אלוביץ וגרמו לו להבין, כי אם יעשה זאת - גורלו ישתנה לטובה.
בהמשך התייחס בן-צור בהרחבה לחקירתו של פילבר בנוגע למיזוג בזק-yes, ופילבר אישר שהחוקרים לחצו עליו לומר שנתניהו הוא שהורה לאשר את המיזוג – בעוד הוא עצמו שב ואמר שהייתה זו פעולה שגרתית שהחלה מן הדרג המקצועי. לדברי פילבר, הוא חש מאוים מדברי החוקרים, אשר בין היתר הזהירו שמעצרו יוארך. "זה היה אגרסיבי מאוד. אף פעם הם לא דחפו אותי לאמירות כמו המקרה הזה", הוסיף. "באיזשהו שלב אני מתחיל לפקפק שאולי היה משהו שאני לא זוכר אותו".

תאריך:  10/05/2022   |   עודכן:  19/06/2022
+מתי סיפר פילבר על "פגישת ההנחיה"
19:08 10/05/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההגנה מנסה להוכיח, כי החוקרים שתלו בזכרונו של שלמה פילבר אמירה של נתניהו לטובת אלוביץ - למרות שזו לא הייתה ולא נבראה  ▪  לפני שבאים בטרוניות על אופן ניהול חקירתו, יש לדעת מה מותר לחוקרים

נתניהו היום בבית המשפט [צילום: ראובן קסטרו, פול]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פילבר לא אמר בחקירותיו דבר על "פגישת ההכוונה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
החוקרים לא הציגו לשלמה פילבר מסמכים שלא עלו בקנה אחד עם תזת החקירה, ואפילו לא תפסו חלק מהם    ז'ק חן סיים לחקור בסוגיית הרגולציה וממחר ינסה בועז בן-צור להוכיח ש"פגישת ההכוונה" בכלל לא התרחשה
איתמר לוין
ההגנה מבקשת להראות שההחלטה על ביטול ההפרדה המבנית בבזק הייתה מקצועית ונעשתה בתהליך סדור, ולא ממניעים מושחתים ובהיחבא    לשלמה פילבר היו גם טענות קשות נגד מבקר המדינה דאז וסיפור מעניין של מי ששלט בפרטנר
איתמר לוין
יום עמוס מסמכים בחקירתו הנגדית של שלמה פילבר, כאשר מטרתה של ההגנה היא להוכיח שבזק לא קיבלה שום יחס מיוחד ושביטול ההפרדה המבנית היה מדיניות גלויה ומקצועית
איתמר לוין
מדוע ויתר סמנכ"ל הכלכלה של משרד התקשורת על ההתנייה למיזוג בזק-yes? במשטרה הוא אמר דבר אחד, מסמכים שהציגה ההגנה אומרים דבר אחר    היו לפילבר אמירות עליהן יקפצו תומכי נתניהו - אך ללא הצדקה
איתמר לוין
מסמכים שהציגה ההגנה: סמנכ"ל הכלכלה דאז, הרן לבאות, אמר שוויתר על התניית המיזוג ברפורמה בשוק הסיטונאי - ולא בשל דרישתו של פילבר    מעיד: ראש צוות החקירה אמר שאישור המיזוג הוא "פונקט, זה שוחד, פה נגמרת החקירה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il