X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נציגי משמר הגבול בדיון [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
יו"ר ועדת החוץ והביטחון:
"מה צריך לקרות כדי שתושלם עבודת המטה לקו התפר?"
בכיר בצה"ל: "אנחנו בתוך תהליך משמעותי של הקמת 10 פלוגות מילואים למג"ב, ולכך יצטרפו עוד 6 פלוגות מילואים בעתיד. סה"כ 16 פלוגות מילואים" יושבי ראש הוועדות לביטחון פנים וועדת חוץ וביטחון דרשו: פתרון תקצוב העברת הסמכויות ביישובי העוטף וקו התפר עד 24 במאי

הוועדה לביטחון פנים יחד עם ועדת חוץ וביטחון התכנסה (10.5.22) לדיון מעקב בנושא הפרצות בגדר הביטחון ועוטף ירושלים. יו"ר הוועדה לביטחון פנים מירב בן-ארי ויו"ר ועדת חוץ וביטחון רם בן ברק דרשו מנציגי המל"ל, האוצר, הצבא והמשטרה להציג בתןך כשבועיים פתרון לפער תקצוב העברת הסמכויות. מפקד מג"ב: "בלי העברת המשאבים מקצה לקצה, לא נוכל לתת את המיגון שהיישובים ראויים לו".

עמיחי סגל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

בהמשך לדיונים הקודמים בוועדה המשותפת בנושא הפרצות בגדר הביטחון ועוטף ירושלים ומעבר הסמכויות מהצבא למשטרה משנת 2006 ציין עמיחי סגל, ראש חטיבת מיזמים ביטחוניים במטה לביטחון לאומי, כי בין הגורמים השונים התקיימו דיונים ויש התקדמות רבה אבל לא הכל סגור. ניצב אמיר כהן, מפקד מג"ב אמר בדיון כי: "יש עוד הרבה מה לעשות. מרכיבי הביטחון והעברת הסמכויות עם סל המשאבים עדיין בשיח ויש פערים. מניח שבתקופה הקרובה נוכל להיות עם בשורות יותר טובות".
סא"ל אילון פרץ, רכז מרכז, ציין בהקשר השומרים ביישובים כי פיקוד מרכז משלם עבור שומר שער בשכר רק בישובים קטנים וחלשים מאוד ולא מדובר בישובים הללו. הוא הדגיש כי השומר בשער הוא לא הנושא, אלא סיום עבודת המטה והעברת האחריות. הוא הוסיף כי העברת האחריות על יישובי עוטף ירושלים עברה בשנת 2006 לידי המשטרה ובכך אין דילמה. הוא הסכים עם מפקד מג"ב וציין כי עבודת המטה בסוגיית מרכיבי הביטחון היא הסוגיה שלא הסתיימה".
ישראל הירש, מנהל היישוב אלון, הלין בפני הוועדה: "אנחנו בסוגיה של נטישת שמירה בלי העברת אחריות. אין לי מי שיכול לנפק כלי נשק או חותם על תיק האבטחה".

ישראל פרוש [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ישראל פרוש, ראש עיריית אלעד, התריע ואמר כי בשבוע האחרון סיימנו אירוע שאנחנו יודעים בדיוק מאיפה המחבלים הגיעו. "הקמנו כיתת כוננות ועשינו את כל מה שאנחנו יכולים. הם התחבאו ביערות. אם לא אקבל סיוע להשלמת כל הגדרות והאחזקה שלה, פשוט אפרק את הגדרות ואעקור את כל המטעים שמסביב ליישוב. אני מבקש מהמשרד לביטחון פנים לסייע בהשלמת הגדר".
ניצב כהן: "ברמה הטקטית והאופרטיבית אנחנו יודעים לתת מענה לכל אירוע כמענה ראשוני ויודעים לסדר את כיתות הכוננות". אבל הזהיר כי "בלי העברת המשאבים מקצה לקצה, לא נוכל לתת את המיגון שהיישובים האלה ראויים לו".
לטענת סא"ל פרץ, במל"ל סוכמו הסכומים שעל צה"ל להעביר למשטרת ישראל, אך נוצר הפער בין התקציבים כאשר צה"ל מממן 160 אלף שקל לרבש"צ ובביטחון-פנים העלות היא 400 אלף. סוכם שזה ייפתר בין משרד האוצר למשרד בט"פ.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה בן-ברק הביע מורת רוח כי הנושא חוזר מדיון לדיון, ודרש לדעת מה צריך לקרות כדי שתושלם עבודת המטה. הוא ציין כי המל"ל עוסק בזה לפחות חודשיים: "אני מבקש שעוד שבועיים מהיום, בתאריך ה-24 במאי, יוצג סיכום לגבי יישובי עוטף ירושלים". נציג המל"ל סגל בתגובה: "אני לא יכול להתחייב על כך". במענה אמר יו"ר הוועדה: אז אני אגיד לך ואני דורש. שבועיים מהיום".
ניצב כהן: "מרכיבי ביטחון זו תפיסה הוליסטית, והיא כוללת נשקים, כיתת כוננות, רבש"צ בישוב, בלי זה אי-אפשר להתקדם. מדובר על 25 מיליון ש"ח חד-פעמי ועוד 12 מיליון לשוטף. יש פה פערים בין מה שהצבא מתקצב לבין מה שבשנת התקציב הבאה צריך לשפות את משטרת ישראל. לכן אמרתי שלא סיימנו את עבודת המטה".
נציג משרד האוצר, דניאל פדון, טען כי בנושא עוטף ירושלים צריך להבדיל בין מרכיבי הביטחון. לדבריו, "אם יש גדר תקינה, האוצר הוא לא צד לעניין והצבא מעביר את זה למשטרה". בתגובה לדברים אמר בן-ברק: "אל תיתממו, הסכומים הם אחרים במעבר האחריות בין צה"ל והמשטרה. צריך להיות תקציב שמכסה את הפער הזה. לכן תשבו איתם ותגיעו להסכמה". נציג האוצר הוסיף כי בכל דיוני התקציב ברור שיש למשטרה סדרי עדיפות והמשטרה צריכה לבוא ולהציף את הנושא הזה.
יו"ר הוועדה לבט"פ, מירב בן ארי: "איך זה קשור לדיוני התקציב?" נציג האוצר: "המשטרה ומשרד הביטחון היו צריכים לבוא בדיוני התקציב ולומר שצריך תקציב לנושא הזה. אם יש החלטת ממשלה מ-2006 וגוף מסוים היה צריך לקבל שיפוי בנושא הזה. היה צריך להעלות את זה או שהוא הסתדר עם תקציבו בנושא הזה".
יו"ר ועדת חו"ב, בן-ברק: "יש הזנחה של קו התפר שלא קיבל טיפול כמו שצריך. המציאות הזו חייבת להשתנות. בנייה של גדר לכל אורך התפר יקרה ולוקחת זמן. בניית גדר ללא אמצעים טכנולוגיים ללא כוח ששומר עליה היא לא יעילה. ואם יציעו לבנות את אותה גדר - אתנגד. או שבונים חומה עם מצלמות או בונים גדר עם נגיעה שמזעיקה כוח. בצה"ל אין כוח אדם לשמור על קו התפר וגם לשים כוחות סדירים. מדובר בפגיעה בביטחון, כי הכוחות צריכים להתכונן למלחמות. הוא הוסיף: "כי יש רעיונות נוספים, אחד מהם הוא חיזוק מאסיבי של מג"ב שייקח את האחריות על קו התפר יחד עם בנייה של הגדר וצריך לתגבר את כוח האדם במג"ב בנושא הזה. יש אפשרות שמי שסיים את שירות המילואים יכול להתנדב למג"ב לטובת שמירה על קו התפר ואז יהיה אפשר לשחרר את צה"ל. האם רעיון כזה הוא רעיון ישים?"

אמיר ודמני [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

לדברי תא"ל אמיר ודמני, ראש חטיבת התכנון ומנהל כוח האדם בצה"ל: "אנחנו בתוך תהליך משמעותי של הקמת 10 פלוגות מילואים למג"ב, ולכך יצטרפו עוד 6 פלוגות מילואים בעתיד. סה"כ 16 פלוגות מילואים. אנחנו חיזקנו את מג"ב בכוח האדם הסדיר והקמנו שתי פלוגות בסדיר לקו התפר נוספות ואנחנו בעבודת מטה עם מג"ב כדי להקים פלוגות נוספות. אנחנו מסיטים כמה שיותר לטובת המאמץ הזה במג"ב בעיקר גם של לוחמות. יש פוטנציאל לקדם את נושא ההתנדבות למילואים במג"ב".
יו"ר הוועדה לבט"פ, בן ארי: למה לא מביאים יותר חיילי מילואים בקו התפר ולא משחררים את הסדיר?
ודמני: "לא גייסנו בתקופת החגים ובימים אלה התחיל גיוס מילואים שיחליפו חלק מהגדודים הלוחמים".

אמיר כהן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

אמיר כהן, מפקד מג"ב, הוסיף כי לסגירת מרחב התפר יש השפעה על היקף הפשיעה כמו סחר באמל"ח והחדרת אמל"ח ועוד. לכן יש צורך בכוחות מקצועיים וייעודיים שזה המשימה שלהם. אני מקבל את הרעיון שיהיו עוד יחידות במערך המילואים של מג"ב כולל קצינים וחוגרים. אבל חייבים שיהיו גם יחידות סדירים של מג"ב שידעו לתת מענה מקצועי. יש לנו תוכניות להגדלת הסד"כ באופן משמעותי עד לשנת 2025. יו"ר ועדת חו"ב: "אני אבקש שתביאו את התוכנית הזו לוועדה, היא מאוד חשובה ושנדון בה גם בהיבט התקציבי".
ח"כ יום טוב כלפון: "זו הישיבה הרביעית בנושא ואני חושב שצריך לקבוע דד ליין לנושא הזה. ושניתן מענה לתושבים שיכלו להיות בטיחות. הנושא הפרצות בגדרות היישובים צריך לטפל בדחיפות ואנחנו בעיצומו של גל טרור ואני פונה לאוצר להפנות תקציבים לטובת הנושא הזה". און ריפמן, השומר החדש: "המדינה תצטרך להשקיע בשנים הקרובות המדינה משאבים רבים בנושא הזה של ביטחון פנים. יש כאן הזדמנות אדירה ליישם תוכנית במסגרתה לקחת אנשים שמסיימים מילואים בצה"ל ולהעביר אותם לפעילות מילואים של מג"ב ולתקצב אותה".

בן-ברק ביקש לסיכום כי בנושא עוטף ירושלים כל הגורמים יגיעו להבנות. וביקש לשפר את הביטחון בקו התפר. הוועדה תדון בתוכנית שתוצג בפניה ותדאג שהיא תתוקצב. בן-ארי: "לא נרפה מעוטף ירושלים, קו התפר ופלוגות המילואים של מג"ב. אני מבקשת מהאוצר שתדאגו לתקצב את הנושאים הללו. נמשיך לעקוב אחרי הכנסת המילואים, חיזוק קו התפר וההתקדמות העבודה על הגדר".

תאריך:  15/05/2022   |   עודכן:  15/05/2022
+המחבל דאוד זביידי מת בבית החולים רמב"ם
11:49 15/05/22  |  מירב ארד

אחרי שנפצע בחילופי אש בג'נין עם כוחות צה"ל: אחיו של זכריא זביידי, המחבל דאוד זביידי מת (יום א') בבית החולים רמב"ם. מבית החולים נמסר: "הפצוע הועבר לרמב"ם ביום שישי מונשם ומורדם והוגדר במצב אנוש עם הגעתו לחדר הלם. הוא טופל בטיפול נמרץ, והבוקר נקבע מותו". אשפוזו בבית החולים בישראל גרר ביקורת ציבורית.

+הלקחים מפרשת מותה של העיתונאית הקטרית שירין אבו-עאקלה
08:16 15/05/22  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

הלקחים מפרשת מותה של העיתונאית הקטרית שירין אבו-עאקלה מלמדים שישראל מצויה במלחמה שאין היא ערוכה לה. אלה הלקחים העיקריים מפרשת מותה של העיתונאית הקטרית שירין אבו-עאקלה: ישראל מצויה במלחמה שרוב הישראלים והלא ישראלים בעולם אינם מבינים אותה; שלום אינו נראה באופק והאמונה בשלום מחלישה את יכולת הלחימה; מערכת הביטחון של ישראל, פוליטית וצבאית, מתפקדת רע

העיתונאית שירין אבו עאקלה [צילום: מן הטלוויזיה]
+הרש"פ פועלת להביא את ישראל להאג
08:03 15/05/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

הרש"פ מנצלת את מותה הטרגי של העיתונאית שירין אבו עאקלה כדי להשיג שורה של מטרות מדיניות ובראשן הוקעתה של ישראל בזירה הבינלאומית כמי שמבצעת "פשעי מלחמה". הרש"פ מסרבת להצעת ישראל לחקירה משותפת בנסיבות מותה של העיתונאית הפלשתינית כדי לשמר בידיה מנוף לחץ מדיני וכלי לניגוח ישראל בזירה הבינלאומית

הלוויה שירין אבו עאקלה י [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]
+הלווית רס"ב נעם רז שנהרג בג'נין תתקיים מחר בהר הרצל
22:32 14/05/22  |  איציק וולף

הלווית שוטר הימ"מ, רס"ב נעם רז, שנהרג ביום שישי תתקיים מחר בשעה 11:00 בהר הרצל בירושלים.

נעם רז ז"ל. תושב המאחז קידה
+"לא ניתן לשוטרים להיות שעירים לעזאזל"
22:15 14/05/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

גורמים בכירים במשטרה תוקפים את השר לביטחון פנים על שכפה עריכת תחקיר בעקבות העימותים שפרצו בהלווית שירין אבו עאקלה בירושלים

הלווייתה של אבו עאקלה בירושלים [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]
+השר סער: פתיחת מעבר ארז לא נכונה ולא צודקת
20:35 14/05/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מינהלת התיאום והקישור במינהל האזרחי הודיעה על פתיחת מעבר ארז לכניסת פועלים מרצועת עזה לישראל, לראשונה מ-3 במאי  ▪  שר המשפטים תוקף את ההחלטה: את סינואר וחמאס, שעוסקים בהסתה ובטרור ללא הפסקה, יש להוציא מאזור הנוחות שלהם

כניסת הפועלים מהרצועה תתחדש מחר [צילום: עטא מוחמד/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אהוד יערי / Ehud Yaari  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איסמעיל הנייה  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר כהן / Amir Cohen  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון לוי / Gideon Levi  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חאלד משעל  חאלד משעל / Khaled  Mashal  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל פרוש  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד דף  מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד גרנות  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צבי יחזקאלי  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מה צריך לקרות כדי שתושלם עבודת המטה לקו התפר?"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
גורמים בכירים במשטרה תוקפים את השר לביטחון פנים על שכפה עריכת תחקיר בעקבות העימותים שפרצו בהלווית שירין אבו עאקלה בירושלים
איציק וולף
מינהלת התיאום והקישור במינהל האזרחי הודיעה על פתיחת מעבר ארז לכניסת פועלים מרצועת עזה לישראל, לראשונה מ-3 במאי    שר המשפטים תוקף את ההחלטה: את סינואר וחמאס, שעוסקים בהסתה ובטרור ללא הפסקה, יש להוציא מאזור הנוחות שלהם
יואב יצחק
הלחץ לחקור את ההתרחשויות הופעל גם מצד הממשל האמריקני נוכח התמונות הקשות בהם נראו שוטרים מכים משתתפים במסע ההלוויה    תת-ניצב אנה בן מרדכי תעמוד בראש הצוות, שנדרש לקיים תחקיר ביממה הקרובה
אודי דקל
אירועי רמדאן והפיגועים שהולידו היו חלק מהתססה מכוונת בראשות חמאס    ישראל צריכה להבין את המשמעות האסטרטגית של האירועים ולהפיק לקחים מהכשלים הטקטיים שהתגלו במהלכם, למרות הטיפול המוצלח ברמה הנקודתית
יואב יצחק
נעם רז, 47, נפגע בכפר בורקין    הותיר אחריו אישה ושישה ילדים    השתתף במאות מבצעים לסיכול טרור    מפקד משמר הגבול: "אנחנו מחבקים ומשתתפים בצערה של משפחתו של הלוחם הגיבור שמסר נפשו למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il