X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סגן-אלוף מחמוד ח'יר אל-דין ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
3 שנים וחצי לאחר המבצע
הותר לפרסום שמו של הלוחם שנהרג בפעילות המבצעית בחאן יונס
חיר אל-דין, סגן אלוף במערך המבצעים המיוחדים של צה"ל, נפל במבצע ברצועת עזה בנובמבר 2018 רה"מ בנט: "לעם ישראל יש כעת זכות להכיר את מחמוד חיר אל-דין ז"ל"

צה"ל התיר (יום א', 15.5.22) לחשוף את שמו ואת תמונתו של קצין צה"ל, סגן-אלוף מחמוד ח'יר אל-דין ז"ל, בן 41 בנופלו, שנהרג במהלך פעילות מבצעית מסווגת בחאן יונס בנובמבר 2018. סא"ל מחמוד ז"ל שירת כקצין, לוחם וכמפקד במערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין.
בפעולה שהסתבכה בחאן יונס פעל כוח מיוחד של מערך המבצעים המיוחדים תחת זהות בדויה בלב הרצועה. פעלי חמאס עיכבו את הכוח שחשדו בכוונותיהם. הכוח
החליט לעבור לירי חי לאחר שהבין שנחשף. במקום התפתחו חילופי אש במהלכם נפצע סא"ל חיר אל-דין ומאוחר יותר נקבע מותו. הכוח החל במנוסה מכוחות חמאס בשטח ובסיוע חיל-האוויר חולץ על-ידי מסוק יסעור שנחת בשטח הפלשתיני.
מחמוד ז"ל בן בכור להוריו אחמד ונזירה, היה נשוי לנאהד ואב לשני בנים. אחרי מותו הוענק לו על-ידי הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, ציון לשבח על פעילותו במבצע, לאחר שהפגין אחריות, מנהיגות, קור רוח, ואומץ לב עילאי תחת אש על-מנת להגן על חבריו, מתוך יוזמה וחתירה למגע.
ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס הבוקר לפרשום זהותו של קצין צה"ח סא"ל מחמוד ח'יר אל-דין: "עברו שלוש שנים וחצי מאז שסגן אלוף מחמוד חיר אל-דין ז"ל נפל בקרב במבצע סודי בחאן יוניס, ורק עכשיו מותר לנו לגלות את שמו ולהודות לו על תרומתו ומסירותו לביטחון המדינה.
‏מחמוד ז"ל היה לוחם בסיירת צנחנים ואחר כך צמח בשורות הצבא להיות סגן אלוף במערך המבצעים המיוחדים של צה"ל. גיבור ישראל שעוטר לאחר מותו בצל"ש הרמטכ"ל.
‏ספדתי לו בהלוויתו וכעת יש זכות לעם ישראל להכיר אותו, את שמו ואת פניו של גיבור ישראל, סגן אלוף מחמוד חיר אל-דין, בגלוי. ‏הוא הותיר אחריו אלמנה, נאהד הנפלאה, ושני יתומים. ‏יהי זכרו ברוך".
שר הביטחון בני גנץ מסר: "גיבור ישראל. שלוש שנים וחצי לאחר נפילתו בפעילות מבצעית מיוחדת ברצועת עזה, הותרו היום לפרסום שמו ותמונתו של סגן-אלוף מחמוד ח'יר אל-דין ז"ל. סגן אלוף מחמוד, בן העדה הדרוזית, נפל בפעילות מבצעית מיוחדת ברצועת עזה ב-11 בנובמבר 2018. הוא שירת כקצין, כלוחם וכמפקד במערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין, ולקח חלק במבצעים רבים שחלקם לא יסופרו לעולם. הוא קיבל צל׳׳ש לאחר נפילתו על שפעל באומץ לב עילאי תחת אש על-מנת להגן על חבריו, מתוך יוזמה וחתירה למגע".
שר האוצר אביגדור ליברמן טען כי "ישנה סתירה מובהקת בין חוק הלאום בגרסתו הנוכחית לכל דברי השבח לגיבור ישראל, סא״ל מחמוד ח׳יר אל-דין ז״ל.זו ההזדמנות לתקן את חוק הלאום ולקבע את מגילת העצמאות כחוק יסוד. אני קורא לאופוזיציה ולקואליציה לחשב מסלול מחדש ובמקום להסתפק במילים כמו ״אחים לנשק״ לחברה הדרוזית, לעשות את הנדרש".
שר החוץ יאיר לפיד ספד: "גיבור ישראל. הבוקר הותרו לפרסום שמו ותמונתו של סא"ל מחמוד חיר אל-דין שהציל את חבריו כשנהרג בפעולה מבצעית חשאית ב-2018 בעזה ומאז הפך לסמל ללא פנים. חיר אל-דין, שהכרנו עד הבוקר כסא"ל מ', הקדיש את חייו לביטחון המדינה ולאחר מותו קיבל את צל"ש הרמטכ"ל על פעולתו במבצע. יהי זכרו ברוך".
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ספד: "אני מצדיע לגיבור ישראל מחמוד חיר א-דין. בזמן המבצע הייתי בביקור ממלכתי בפריז ודווחתי על ההתקדמות של המבצע וההתפתחויות הדרמטיות של אותו לילה. ליבי נקרע כשהגיעה הידיעה על נפילתו של סגן אלוף מחמוד חיר א-דין -הכרתי אותו כלוחם עז נפש שתרם רבות לביטחון ישראל. לאחר נפילתו ביקרתי עם רעייתי שרה את משפחתו הנפלאה בכפר חורפיש וגילינו שבנוסף להיותו לוחם ומפקד אמיץ, מחמוד היה גם נדבך מרכזי בקהילה בה חי ותרם רבות בתחום החינוך. מדינת ישראל מתברכת שנמצאים בקרבה אנשים כמו מחמוד ומבכים את האובדן העצום למשפחתו, לצה״ל ולמדינה".

תאריך:  15/05/2022   |   עודכן:  15/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הותר לפרסום שמו של הלוחם שנהרג בפעילות המבצעית בחאן יונס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לשנות לאלתר את חוק הלאום ל"ת
אחים בדם  |  15/05/22 13:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אלרון: מדובר בסוגיה מורכבת וכל פתרון לבעיות התחבורה בעיר העתיקה היה פוגע בגורם כלשהו; התוכנית נבחנה ואושרה כיאות בידי גורמי התכנון שהם בעלי הידע המקצועי, ולכן אין מקום להתערבותו של בית המשפט
יצחק דנון
החברה מדווחת על חובות של 25 מיליון שקל, מתוכם היא מציעה לשלם 9 מיליון שקל    הבעלים מבקש הפטר לאחר שיזרים 500,000 שקל מול ערבויות של 18 מיליון שקל
עידן יוסף
יו"ר ועדת החינוך על תקנות הלולים: "כבר שבע שנים לא יודעים אם לבנות לולים או לא. זה טירוף"    ח"כ מיכאל ביטון: "זה ניסיון לעשות רפורמה כלכלית בתירוץ של בעלי חיים. זהו ניסיון להרוג את המגדלים הקטנים ולהעניק גושפנקה לטייקונים"
עידן יוסף
בכיר בצה"ל: "אנחנו בתוך תהליך משמעותי של הקמת 10 פלוגות מילואים למג"ב, ולכך יצטרפו עוד 6 פלוגות מילואים בעתיד. סה"כ 16 פלוגות מילואים"    יושבי ראש הוועדות לביטחון פנים וועדת חוץ וביטחון דרשו: פתרון תקצוב העברת הסמכויות ביישובי העוטף וקו התפר עד 24 במאי
איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il