X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנימין ויאיר נתניהו [צילום: אבשלום ששוני, פול]
בית המשפט המחוזי החמיר את העונש
מאסר למאיים על נתניהו
אשר בן-דור, שקרא ביוני 2020 להתנקש בנתניהו, ירצה 13 חודשי מאסר השופט יואל עדן: "על החומרה של איום על איש ציבור לבוא לידי ביטוי בענישה"

אשר בן-דור ירצה 13 חודשי מאסר בפועל בשל איומים שהשמיע ביוני 2020 בטוויטר כלפי ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, וכלפי יאיר נתניהו. איומים נוספים השמיע בן-דור כאשר נעצר חודש לאחר מכן. שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יואל עדן, קיבל (18.5.22) את ערעור המדינה על קולת העונש שגזר בית משפט השלום - שמונה חודשי עבודות שירות.
בן-דור כתב בטוויטר: "מישהו יודע על הכנות להתנקשות בראש הממשלה? מישהו מכיר... נראה לי הגיע הזמן נראה לי הגיעו מים עד נפש!!!". ליאיר נתניהו כתב "כל כלב ביג'י יומו" והוסיף גידופים גסים. כאשר נעצר בן-דור, אמר לרב-פקד יוסי חנן: "אני נעצר רק בגלל שזה ראש הממשלה התלונן, עכשיו אם אני נעצר בגללו אז שימות עכשיו, בן זונה, שימות עכשיו, זה מעצר פוליטי".
עדן אומר: "עבירת איומים אשר מופנית כנגד איש ציבור ביחס לתפקידו זה, פוגעת בעקרונות היסוד של שיטתנו המשפטית והמוסרית. איום המופנה כלפי איש ציבור מהווה פגיעה בשלטון החוק, ופוגע באושיות המשטר הדמוקרטי. יש להוקיע ולהחמיר עם כל מי אשר מבקש על דרך האיום לשנות סדרי שלטון, לשנות אופן פעולת איש ציבור, ולהשפיע בדרך נפסדת זו על השיטה הדמוקרטית, ולהביא לתוצאות שונות, מכוח איומיו. על החומרה של איום על איש ציבור לבוא לידי ביטוי בענישה, אשר צריכה ליתן מענה הולם וראוי לרצון לפגוע בבסיס השיטה הדמוקרטית, תוך מתן משקל לשיקולי הרתעת היחיד והרתעת הרבים".
דבריו של בן-דור היו "איום המהווה פגיעה קשה בשיטה הדמוקרטית, ובו הבעת רצון לשנות סדרי שלטון באלימות קשה, כנגד חייו של ראש ממשלה", והעונש הראוי עליהם הוא מאסר בפועל. בן-דור כתב בטוויטר, כך שכוונתו הייתה שדבריו יזכו לתפוצה רחבה, ולעניין העונש אין משמעות לכך שהיו לו שבעה עוקבים בלבד. בן-דור המעיט מחומרת מעשיו, כאשר גם בפני שירות המבחן טען שמדובר בהליך פוליטי, ורק לפני גזירת עונשו הביע חרטה. עדן הביא לחומרה גם את עברו הפלילי של בן-דור, הכולל תקיפת בת-זוג ועבירת איומים.
עדן הטיל על בן-דור עשרה חודשי מאסר והפעיל מאסר על תנאי בן שישה חודשים, כך שחציו ירוצה במצטבר לעונש הנוכחי. השופטים גאולה לוין ואיתי ברסלר-גונן הסכימו עם עדן. את המדינה ייצג עו"ד מיכאל גרוס, ואת בן-דור - עו"ד דניאל חקלאי.

עפ"ג 43248-01-22, מדינת ישראל נ' אשר בן-דור / פס"ד
13 חודשי מאסר בשל איומים על בנימין נתניהו ויאיר נתניהו
תאריך:  18/05/2022   |   עודכן:  18/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הכנסות חברת הספנות צים עלו ברבעון הראשון של השנה ב-113% ועמדו על 3.71 מיליארד דולר    עלייה של 5% במספר המכולות שהובילו הספינות של צים וזינוק של 100% במחיר ההובלה הממוצע למכולה    החברה תחלק דיבידנד של 342 מיליון דולר
עידן יוסף
ההחלטה להחיל את המתווה שהיה נהוג ברוב השנים בחגיגות יום ירושלים התקבלה בתום הערכת מצב במשטרה ויוצרת עימות בממשלה    צמרת המשטרה צפויה לקיים עוד הערכות מצב עד למצעד בעוד שבוע וחצי    השר פריג': "טעות מסוכנת"
איתמר לוין
מירב ארד
במשלוח יישלחו זרעי קנביס מסוג המפ של חברת "BetterSeeds" הישראלית    זרעי ההמפ הנשלחים כעת הנם במסגרת תוכנית הטיפוח של החברה, תחת רישיון המחקר של יחידת הקנביס הרפואי (היק"ר) במשרד הבריאות
מירב ארד
המתקן הממוקם בסמוך לקניון איילון יחל לפעול כבר ביום ראשון הקרוב. יו"ר הוועדה    המתקן יפעל עד עשר בלילה ויונפקו בו מאות דרכונים זמניים ביום. עלות הנפקת דרכון כזה תעמוד על כ-400 שקלים    ח"כ טייב: "קריסה מוחלטת של רשות האוכלוסין"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il