X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בן-גביר. תעשיה לכל דבר [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
פירצת הטיולים: אוטובוסי פלשתינים באתרי ישראל
מתחילת 2022 חולטו למעלה מ-100 אוטובוסים והוגשו למעלה מ-1,000 כתבי אישום נגד מעסיקים, מלינים ומסיעים של שב"חים - כך דיווח נציג מג"ב לוועדת החוץ והביטחון קושי משפטי לפעול כנגד שב"חים שנכנסו לארץ רק פעמיים
ח"כ יוסי שיין [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

פלשתינים מסיירים בתחומי ישראל ללא פיקוח. ועדת החוץ והביטחון קיימה השבוע (יום ג', 17.5.22) דיון מהיר בנושא, לבקשת חרי הכנסת איתמר בן-גביר ואלי כהן.
"הטיולים הללו הם תעשיה לכל דבר, המאפשרת כניסת פלשתינים לישראל ללא פיקוח", אמר בן-גביר. "יש תחושה שמערכת הביטחון הרימה ידיים אל מול כניסת השב"חים לישראל למרות שהם מסכנים את ביטחון תושבי המדינה, והימים אחרונים הוכיחו לנו את זה. אנחנו עושים צחוק מעצמנו והגדרות שלנו הפכו להפקר".
"אנו מאבדים כלי חשוב בשמירה על הביטחון - היכולת להחליט מי אנו רוצים שייכנס ומי לא", אמר אלי כהן. "צה"ל כיום מכבה שם שריפות, וחיילי צה"ל עומדים כמו שומרים בכניסה למרכול, במקום לבנות גדר עם אמצעי ביטחון ראויים. המחסור הברור במדיניות מביא לאובדן כלי חשוב ולאובדן חיי אדם".

יו"ר הוועדה, ח"כ רם בן-ברק, סיפר: "נכנסתי לתפקידי לפני פחות משנה ומיד התחלתי לדון בנושא קו התפר, כולל מספר רב של סיורים וביקורים. מדינת ישראל הזניחה את הגדר במשך 20 שנה, משני טעמים: האחד של חוסר רצון לסמן גבול ברור, והשני של מדיניות אישורים מחמירה, המאפשרת כניסת 60 אלף איש, מול צורך משקי ב-180 אלף עובדים. כבר הודענו שבתקציב הבא נדרוש לראות סעיף ייעודי לבניית הגדר".
ח"כ אורית סטרוק מתנגדת להקמת גדר: "הגדר היא הפרויקט הכי יקר והכי כושל. בניית גדר תבנה את המדינה הפלשתינית. צריך לחזק את הביטחון ואת זה נעשה רק בפעילות בשטח שלהם, עם מודיעין ומעצרים של שב"כ וצה"ל".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים, תיאר את המצב בשטח: "רק לפני חודש, ליד מעבר מיתר, כנופיות של בדואים מהדרום, הגיעו לגבות דמי חסות משב"חים שעברו בפרצה בגדר, ופלוגת מילואים נשלחה למנוע את גביית הפרוטקשן, ולאפשר את מעבר השב"חים דרך הפירצה באין מפריע. לפני בניית עוד גדר, חייבים לדבר על מדיניות, הבעיה היא המעבר דרך הגדר".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

סא"ל אילון פרץ, ראש זירת מרכז בחטיבת המבצעים בצה"ל, הגיב לטענות: "אנחנו נמצאים בריכוז מאמץ מוגבר בתפר משאר ימות השנה, במאמצי מודיעין הנדסה וטיפול בפרצות. התפר לא סגור ב-100 אחוז, למרות הכוחות שנמצאים בשטח ומאבטחים. המענה המבצעי הוא לא רק מענה אג״מי, ומצריך צעדים משלימים. רוב סר הכוחות של צה״ל נמצא כרגע ביו״ש על-מנת לצמצם את תופעת השב״חים ומעבר הטרור למרחב הבט״פ.
"המאמצים הנוספים הם מאמץ האכיפה, שמובילה להרתעה. אנחנו יכולים לטפל בשב״ח רק אחרי הפעם השלישית שהוא נתפס ולא הראשונה, למרות ההמלצה שלנו. מאמצי האכיפה והמשפט הם משמעותיים, וקיים גם מאמץ אזרחי - לטפל בהגדלת מכסות העובדים בשטח הארץ. כיום רק אדם נשוי ומעל גיל 24 יכול להיכנס לעבוד בארץ, וישנם שב״חים שהם גם לא נשואים ובני פחות מ-24, ומתפ״ש עובדים על זה מול משרד הכלכלה. יש רצון לקדם את המאמץ כמאמץ שלם - מבצעי, משפטי ואזרחי - ללא הסתכלות הוליסטית לא נגיע להישג".

לדברי סא"ל פרץ, מאמץ הסיכול נמשך זה חודשים - חופש הפעולה של צה״ל קיים ונמשך ולא נעצר ללילה אחד. "מתחילת מבצע 'שובר גלים' אנחנו עם מאות עצורים. לצערי היו גם פיגועים, אבל כמות הפיגועים שנעצרו על-ידי משטרת ישראל, שב״כ וצה״ל עולה עשרות מונים על אלה שיצאו לפועל, וזה מאמץ רב-ארגוני.
"אנחנו מכירים את סוגיית הטיולים, ויש תקופות שונות בהן היא מתגברת, כמו בחגים ובחופש הגדול. גם בשנים קודמות היה תגבור בתפר בתקופות האלה. עצרנו אלפי טיולים כאלה בשנה האחרונה, ואנחנו עוסקים גם בסוגיית החילוט. האם התופעה מטופלת? כן. האם עדיין יחדרו שב״חים לתפר? לצערי כן. אבל האם יהיה מצב שבו יהיה טיול כזה שנכיר ולא נטפל בו? התשובה היא לא. המצב המבצעי הנוכחי בתפר יישאר כך בחודשים הקרובים, אלא אם הערכת המצב תדרוש אחרת.
עמיחי סגל, ראש חטיבת מיזמים ביטחוניים במטה לביטחון לאומי, פירט במה כרוך הדבר: "קיימת תפיסה שלמה לגבי מרחב התפר, שצריכה להיות מוצגת ומאושרת, אבל חלק ממנה הם אותם 42 ק"מ של חומה בצפון יו"ש שכבר אושרה לביצוע".

גם נציג מג"ב נכח בדיון. ניצב משנה אלי גוזלן, קצין אח"מ משמר הגבול: "עד לפני כחודש וחצי, כשסגרנו את קו התפר עם כוחות מג"ב וצבא, היו נכנסים דרך הפרצות בגדר 23-20 אלף פלשתינים ללא היתר, ביום. עד הסגירה היה גם ממוצע של 200-150 טיולים בחודש, של פלשתינים שנכנסו לישראל ללא היתר, באמצעות 24 חברות. בחודש וחצי האחרונים פורסמו מלכתחילה רק 11 טיולים, ורק בודדים מהם יצאו לפעול, וכל מי שהיה בהם נבדק. אבל חשוב לציין כי גם קודם וגם כעת יש טיולים של פלשתינים שנכנסו עם היתרים, גם מסיבות הומניטריות.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

"אין היום גוף אחד שמתכלל את העיסוק בטיולים האלה וייקבע מדיניות וייפתח מומחיות. הטיולים הללו מייצרים רווחים גדולים, ולכן חייבים לדעת לתקוף את האלמנט הכלכלי, גם באכיפה וגם בחילוט. מתחילת השנה חולטו למעלה ממאה אוטובוסים, והוגשו כתבי אישום נגד מעל אלף מעסיקים מלינים ומסיעים, שלצידם הוגשה בקשת חילוט. כאשר נתפס אוטובוס כזה של טיול, שיש בו פלשתיני ללא היתר, ונמצא שיש מודעות של בעל החברה, ודאי שגם כנגדו וכנגד החברה נפתחים הליכים פליליים", דבריו.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ח"כ רות וסרמן לנדה: "למה יש אכיפה נגד שב"ח רק מהפעם השלישית שנתפס? האם יש חסמי אכיפה שאנו כמחוקקים יכולים לסייע בהם?" רפ"ק ירון קנטר, מדור הנחיה וחקיקה בחטיבת תביעות משטרת ישראל, השיב: "תמיד יש מרחב שיקול דעת - אין הגשת כתב אישום אוטומטית בשום מקרה, אבל יש מקרים בהם יוגש כתב אישום כבר בפעם הראשונה שנתפס השב"ח, למשל אם יש מידע על פעילות פח"ע או פלילית. בסוף אנו פועלים מול הרבה משימות ויש משאבים מוגבלים של כוח אדם, זמן עבודה, גם אצל השוטר בשטח, גם בחקירות גם בתביעות וגם בבתי המשפט, ואפילו בתקני הכליאה".
יו"ר הוועדה, ח"כ בן ברק, סיכם: צה"ל לא יוכל להישאר בהיקף כוחות סדירים כאלה בקו התפר לאורך זמן. צריך לראות איך משחררים אותו למשימותיו - לנצח במלחמה הבאה - ומי יחליף אותם שם. אנחנו ממתינים לשמוע את אותה תפיסה שלמה לגבי מרחב התפר עליה דיבר נציג המל"ל. אנחנו צריכים לוודא שמי שנכנס לארץ יהיה רק מי שנבדק מאושר, אבל אנחנו צריכים לאפשר גם לפלשתינים להתפרנס, וגם הכלכלה הישראלית זקוקה לזה. כבר שוחחתי בנושא עם ראש שב"כ.

תאריך:  20/05/2022   |   עודכן:  20/05/2022
+צה"ל עצר מבוקשים ותפס נשק ואמצעי לחימה
08:29 20/05/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בעיר חברון נעצר מבוקש ואותר נשק מסוג M-16 ואמצעי לחימה נוספים  ▪  באזור חטיבת אפרים עצרו הכוחות שבעה מבוקשים

כלי הנשק שנתפס בחברון הלילה [צילום: דובר צה"ל]
+ניסיון לפיגוע המוני: אבנים על מסילת רכבת בנגב סיכנו רכבת נוסעים
17:14 19/05/22  |  עידן יוסף

רכבת נוסעים נאלצה לעצור בעקבות אבנים שהונחו על המסילה סמוך לדבירה בנגב. שוטרים הגיעו למקום החלו בסריקות ונפתחה חקירה. זמן קצר לאחר האירוע נעצר חשוד במעשה תושב דהרייה (16) ששהה בארץ שלא כחוק, ובכליו נמצאו סכין ומסכה. בשבוע שעבר נעצרו שני תושבי רהט שהניחו אבנים על מסילת רכבת בנגב.

סכין ומסכה שנתפסו בתיקו של החשוד [צילום: דוברות המשטרה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אהוד יערי / Ehud Yaari  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איסמעיל הנייה  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Choen  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון לוי / Gideon Levi  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חאלד משעל / Khaled  Mashal  חאלד משעל  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד דף  מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד גרנות  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צבי יחזקאלי  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פירצת הטיולים: אוטובוסי פלשתינים באתרי ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אהרן פאפו
מפקדינו חוששים אם ימיתו במקום הפשע את הרוצחים, יואשמו בעצמם בבית משפט ישראלי    כך הרחמנים כלפי הערבים הופכים אכזרים כלפי היהודים
עמנואל בן-סבו
אל מול הסיפור היהודי, העומד בפני כל רוח מצויה של מכחישי יהדות מבית ומחוץ, התחילו בשנים האחרונות תושבי עזה ויהודה ושומרון וכן תושבי ישראל לספר את הסיפור שלהם
יוני בן-מנחם
גורמים בתנועת פתח אומרים כי בכירי התנועה פועלים להדיח מתפקידו את ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה בגיבויו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס. ההדחה המתוכננת היא במסגרת קרב הירושה בצמרת הרש"פ בנימוק כי מוחמד א-שתייה כשל בהבאת הסיוע הכספי האירופי לרש"פ ובתחומי הבריאות והחינוך
עידן יוסף
הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל נעצרו שבעה קטינים קטינים תושבי ג'דיידה מכר בגליל    בחשד למעורבות בהפרות סדר סמוך לכפר במהלכן הושלכו בקבוקי תבערה לעבר מכוניות נוסעות
יוסף אליעז
יש לספק הגנה של ממש לעם ישראל במולדתו    אין מנוס מהגדלת המעברים והרחבתם תוך גיוס מאבטחים וכ"א נוסף, וכן הצבת מגנומטרים בכל מעבר, כך שהבידוק יהיה מהיר ויהפוך את ההסתננות מבעד לפרצות למסוכן ובעיקר לבלתי כדאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il