X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר החוץ הטורקי מבלוט צ'אבושולו, יאיר לפיד [צילום: יוסי אפרתי/לע"מ]
שר החוץ הטורקי בהצהרה עם לפיד: "מתכוונים להזניק מחדש את היחסים"
לאחר 15 שנה מבקר שר החוץ של טורקיה בישראל ונפגש עם שר החוץ לפיד השר לפיד: "לא נעמיד פנים שהיחסים בינינו לא ידעו עליות ומורדות. עם זאת תמיד ידענו לחזור לדבר, לחזור לשתף פעולה"

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושולו הגיע (יום ד', 25.5.22) לפגישה במשרד החוץ בירושלים עם מקבילו הישראלי יאיר לפיד. זהו ביקור ראשון של שר חוץ טורקי בישראל מזה 15 שנה, והוא נעשה על-רקע ההתקרבות מחודשת בין המדינות. עם נחיתתו אתמול בישראל, נסע השר הטורקי לביקור ברמאללה, שם נפגש עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן ועם שר החוץ הפלשתיני אל-מאלכי.
שר החוץ לפיד אמר בפתח דבריו: "זהו הביקור הראשון מזה 15 שנה של שר חוץ טורקי בארץ ומטרתנו ליצור גם קשרים כלכליים הדוקים בין המדינות שלנו. אפילו במהלך המגפה ובזמן של מתחים פוליטיים, שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות שלנו היה במגמת עלייה והגיע בשנה החולפת לשיא".
לפיד הוסיף: ""אנחנו לא נעמיד פנים שהיחסים בינינו לא ידעו עליות ומורדות. עם זאת תמיד ידענו לחזור לדבר, לחזור לשתף פעולה", אמר לפיד. "עמים עם היסטוריה ארוכה יודעים תמיד לסגור פרק ולפתוח פרק חדש, וזה מה שאנחנו עושים היום. בעקבות הסכמי אברהם נוצר במזרח התיכון ציר של כוח למול הטרור, למול הנסיונות לערער על היציבות".
"לא נכחיש שהיו עליות ומורדות ביחסים בינינו, אבל אנו זוכרים שטורקיה הייתה מהראשונות להכיר בישראל. אומות עם היסטוריה ארוכה יודעות כיצד לפתוח פרקים חדשים וזה מה שאנו עושים היום".
שר החוץ הטורקי צ'בושולו: "הסכמנו שלמרות חילוקי הדעות שלנו, זה יהיה מועיל לשמור על דיאלוג בין המדינות. זה יועיל לא רק לטורקיה ולישראל אלא גם לשלום באזור".
"הדיאלוג שייסדנו ברמת ראשי המדינות מסייע לשמור על הרגיעה. הסכמנו גם על יצירת מנגנוני קשר בין משרדי החוץ שלנו. כפי שאמר השר לפיד אנו מתכוונים להזניק מחדש את היחסים בינינו ולחדש את השיחות בנושא התעופה האזרחית. נשמח לראות את אל על וחברות אחרות טסות ליעדים רבים בטורקיה".
"אנחנו נחושים להגדיל עוד יותר את היקף הסחר ושיתוף הפעולה הכלכלי. הזכרת עד כמה ישראלים אוהבים את טורקיה ואכן שמעתי את זה מכל ישראלי שפגשתי פה. המספרים מדברים בעד עצמם - איסטנבול וטורקיה מדורגות במקום הראשון בתיירות יוצאת מישראל. הישראלים גם מבקרים בעיר הולדתי, אנטליה. יש לנו הזדמנויות רבות בתחומי החקלאות, התיירות ועוד".
בהמשך ייפגש שר החוץ הטורקי לארוחה עם שר התיירות יואל רזבוזוב, ומשם ימשיך לביקור פרטי בעיר העתיקה בירושלים ובהר-הבית. צ'בושולו יבקר במסגד אל-אקצה ללא נוכחות ישראלית, ולאחר מכן יקיים אירוע כלכלי בתל אביב.

תאריך:  25/05/2022   |   עודכן:  25/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר לפיד / Yair  Lapid
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר החוץ הטורקי בהצהרה עם לפיד: "מתכוונים להזניק מחדש את היחסים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר ישראל-טורקיה
יוני בן-מנחם
הפלשתינים מודאגים מכך שהנשיא ארדואן אירח בארמונו בטורקיה את הנשיא הרצוג ומכוונתו להתקרב מחדש לישראל, עם זאת לנשיא הטורקי אין שום כוונה להפסיק את פעילות חמאס באיסטנבול. ארדואן רואה בביקור הרצוג בארצו הזדמנות לחזק את האינטרסים הכלכליים של טורקיה ולשפר את מעמדו הפוליטי והאזורי,אין שום ערבות שהניסיון לשפר את היחסים בין ישראל לטורקיה אכן יצליח
רון בריימן
ברגע שהרודן ארדואן, אשר דרדר את יחסי ישראל-טורקיה לשפל כה חמור, התחיל להשמיע זמירות אחרות - זמניות וחולפות? - רץ נשיאנו להעניק לו כתב מחילה על עוינותו    מדוע? מה בוער? ללא תמורה? ובלי שטורקיה סגרה את משרדי החמאס בתוכה? ותוך כדי סיכון יחסינו הטובים עם יוון וקפריסין?
איציק וולף
מחווה משמעותית מאוד מצד הטורקים למדינת ישראל: טורקיה הסכימה להעביר לידי מדינת ישראל את כתובת השילוח שנמצאה בירושלים בשנת 1890 ואשר מתעדת את מפעל חציבת נקבת השילוח בימי חזקיהו מלך יהודה בשנת 702 לפני הספירה
עידן יוסף
לראשונה זה 14 שנים: נשיא מדינת ישראל מקיים היום ביקור ממלכתי בטורקיה    לאחר שהתקבל בטקס בארמון הנשיאות באנקרה, הרצוג נפגש עם ארדואן בארבע עיניים, ולאחר הפגישה אמר: "לא על הכל נוכל להסכים, זה טבעם של יחסים עם עבר עשיר כשלנו. אבל את המחלוקות נשאף לפתור בכבוד הדדי ובגילוי לב"
פרופ' אפרים ענבר
טורקיה מצויה בבידוד בינלאומי ובמשבר כלכלי, והיא מקווה להיעזר בישראל כדי להתמודד עם בעיות אלו    ההתקרבות חשובה גם לישראל, אך זו אינה צריכה לתת אותה בלא לקבל את התמורה הראויה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il