X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפסדים כבדים בשל הקורונה [צילום: אברהם שטרן]
קווים תובעת ממשרד התחבורה 63 מיליון שקל
חברת התחבורה הציבורית טוענת, כי יש להחזיר לה חלק יחסי מדמי הזיכיון לאשכול אונו-אלעד אותו הפסיקה להפעיל בהתאם לזכותה על-פי ההסכם

חברת התחבורה הציבורית קווים תובעת ממשרד התחבורה להשיב לה
63 מיליון שקל מתוך התמלוגים בסך 125 מיליון שקל ששילמה לו לפני שבע שנים, תמורת 12 שנות ההפעלה של קווי אשכול בקעת אונו-אלעד. התביעה הוגשה (19.5.22) לבית המשפט המחוזי בירושלים.
לדברי קווים, המדינה מעניקה במכרז זכיונות להפעלת קווי שירות באוטובוסים לתקופת הפעלה בת 12 שנים, המחולקת לשתי תקופות בנות שש שנים. הזכיין רשאי להודיע בתום שש השנים הראשונות, כי אינו מעוניין שהממשלה תממש את האופציה שבידיה לתקופה נוספת.
לטענת קווים, בשל נסיבות שאינן קשורות בה - חלקן הגדול קשורות לממשלה ולצידן משבר הקורונה והשפעתו הקשה על ענף התחבורה הציבורית - ברור היה לממשלה ולחברה, כי המשך הפעלת אשכול אונו-אלעד יסב לקווים הפסדים של עשרות מיליוני שקלים. על יסוד תקדימי עבר ומדיניות משרד התחבורה, ביקשה קווים מהממשלה לתקן את הסכם ההפעלה באופן שיאפשר לה הפעלה מאוזנת ולא גירעונית, ואולם הבקשה נדחתה.
קווים המשיכה להפעיל את אשכול אונו-אלעד במצב הפסדי עד תום תקופת ההפעלה הראשונה. לאחר מכן הודיעה שאינה מעוניינת להמשיך בהפעלתו וביקשה להחזיר לה את החלק היחסי מדמי הזיכיון ששילמה מראש לכל 12 השנים. אולם, משרד התחבורה מסרב ומבסס את עמדתו - לטענת קווים - על פרשנות משפטית טכנוקרטית ושגויה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד עמית גור, אביטל רון ומעיין חדש, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  26/05/2022   |   עודכן:  26/05/2022
+לילה לבן בירושלים: הרכבת הקלה תפעל כל הלילה
19:56 26/05/22  |  עידן יוסף

לרגל חגיגות יום שחרור ירושלים, ״לילה לבן", שיתקיימו הלילה (בין חמישי לשישי), ״כפיר - הרכבת הקלה״ תאריך את שעות הפעילות לטובת ציבור הנוסעים ותפעל לאורך כל שעות הלילה. שירות הרכבות יחזור למתכונתו הרגילה מחר (ו') בשעות הבוקר.

+מבוי סתום במו"מ בין נהגי האוטובוס למשרד התחבורה
17:40 26/05/22  |  עידן יוסף

ארגון נהגי האוטובוסים וההסתדרות הלאומית קיימו ישיבת משא-ומתן בהשתתפות משרד התחבורה, בניסיון להסדיר את תנאי השכר של נהגי התחבורה הציבורית, לפני שיוחלט האם לקיים שביתה בענף.
לבקשת משרד התחבורה, הועברו לנציגיו הדרישות בכתב, תוך הבהרה שאם עד ליום ב' לא תקבל תשובה סופית להעלאת השכר ושיפור דרמטי של תנאי עבודתם, ישובו לבית הדין לעבודה.
בתום הפגישה הודיעה ההסתדרות הלאומית כי "לפי התנהלות המשא-ומתן נראה שמשרד התחבורה מנסה למשוך זמן ולא באמת מנסה להביא פתרון למען אלפי הנהגים. אנחנו מאוכזבים מהתנהלות הזו שלא משאירה לנו ברירה אלא לחזור לבית הדין ולבקש לצאת לשביתה ענקית שתרעיד את המדינה".

[צילום: ארגון נהגי האוטובוסים, הסתדרות לאומית]
+קו חדש ביבנה יופעל באמצעות מידיבוסים חשמליים
15:54 26/05/22  |  עידן יוסף

מיום ראשון הקרוב (29.5.22) תחל חברת אלקטרה אפיקים בהפעלת קו שירות עירוני חדש. הקו, שמספרו 8 ו-8א', ישמש כקו אורך ויקשר בין שכונות העיר למרכזי הפנאי, התעסוקה והרפואה, ולתחנות הרכבת יבנה-מזרח ויבנה-מערב. מדובר בקו שהיה מתוכנן להיפתח כבר באוקטובר 2021, אך פתיחתו התעכבה.
הקו יופעל באמצעות מידיבוסים חשמליים שקטים, שהותקנה עבורם עמדת טעינה בתחנה המרכזית של יבנה. הוא יפעל בימים א'-ה' בשעות 23:00-07:30 ובימי שישי עד 15:30 בצהריים, בתדירות של 30 דקות.

[צילום: יח"צ]
+פרסום ראשון: יצא מכרז להפעלת אשכול האוטובוסים בשרון
12:38 26/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

האשכול להפעלת קווי התחבורה הציבורית בערים כפר סבא, הרצליה, רעננה, הוד השרון ורמת השרון, שמפעילה כיום חברת מטרופולין, אך לא יכלול את ערי המשולש  ▪  קווים חדשים ייפתחו ואחרים יבוטלו  ▪  עלות ההפעלה השנתית 333.6 מיליון שקל

קווי אוטובוס של חברת מטרופולין [צילום: יח"צ מטרופולין]
+מתרחבת מחאת נהגי האוטובוס נגד מיכאלי: הכניסה לראשל"צ נחסמה
11:07 26/05/22  |  עידן יוסף

מחאת נהגי התחבורה הציבורית נגד שרת התחבורה מתרחבת. נהגי אוטובוס חסמו הבוקר (ה') את צומת הכניסה לראשון לציון בסמיכות לבאר יעקב. בשלטי המחאה נגד מיכאלי נכתב: "מרב, אנחנו לא הנהג הפרטי שלך- נכשלת!"
ראובן לוי, נהג אוטובוס וחבר ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית שהשתתף בתליית השלטים בראשון לציון מסר: "הגיעה העת ששרת התחבורה תפסיק לעשות סיבובי יחסי ציבור ותתחיל לעבוד למען התחבורה הציבורית. תחבורה ציבורית היא לא מותרות, וכנראה שמי שנוסעת עם נהג פרטי לא מבינה זאת. אנו מרחיבים את המחאה גם לצמתים נוספים בכל רחבי הארץ לקראת השבתה כוללת של הענף. קוראים למרב מיכאלי לרדת אל העם, לצאת מהטיקטוק כי התחבורה הציבורית קורסת".

[צילום: ארגון נהגי האוטובוסים, הסתדרות לאומית]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קווים תובעת ממשרד התחבורה 63 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה נעל את ישיבת הוועדה בנושא רפורמת תערפי התחבורה הציבורית והודיע: "משרדי התחבורה והחקלאות לא סופרים את הכנסת. מהיום כל דיוני ועדת הכלכלה וועדות המשנה מבוטלים ואני לא אצביע עם הקואליציה, למעט בהצבעות אי-אמון"
עידן יוסף
משרד התחבורה מסרב להיות צד במו"מ בין המפעילים לנהגים, אך בית הדין חייב אותו להיות נוכח מפגישת המו"מ השנייה    המפעילים הבהירו שהעלאת השכר כמבוקש תביא לקריסתם הכלכלית בגלל שיטת המכרזים של משרד התחבורה    העובדים טענו שהם נופלים בין הכסאות בין המדינה למפעילים
עידן יוסף
בסקר שלמעשה ממחזר שאלות מסקרים קודמים שערך משרד התחבורה ומשרד מבקר המדינה הוכנסו במובלע שלוש שאלות על תחבורה ציבורית בכל ימות השבוע    התנועה למדינה יהודית: זה סקר-סרק פוליטי ומנוגד לחוק, ונדרוש מהיועמ"ש לבטלו
עידן יוסף
לאחר 12 דיונים ושני סיורים בשטח, אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה להפקדה את תוכנית תחנות הרכבת בגליל    העלות, שטרם תוקצבה - כ-12 מיליארד שקלים    אורך המסילה יהיה 54 ק"מ, שמתוכם כ-20 ק"מ ייבנו כמנהרות בטופוגרפיה הררית מורכבת
עידן יוסף
קו 905 אמור לתת חלופה לרכבות הלילה מהצפון שאינן פעילות    הקו ישרת גם את המתגוררים בחדרה, בנתניה ובהרצליה, אך לתושבי נהריה ועכו לא תהיה חלופת תחבורה ציבורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il