הפסדי רשת קסטרו הסתכמו ברבעון הראשון של שנת 2022 בכ-26.1 מיליון שקלים. זאת, לעומת רווח של כ-15.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון לשנת 2022 צמחו בכ-15% לכ-302 מיליון שקל לעומת הכנסות של כ-263 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מפתיחת חנויות חדשות והן מהעובדה שבתקפה המקבילה היו סגורות חנויות החברה במהלך מרבית הרבעון, כ-51 ימים. ההכנסות הושפעו מהתפשטות זן האומיקרון והמגבלות שהוחלו בעקבותיו, שהביאו לירידה משמעותית בכמות המבקרים במרכזי הקניות ומהתארכות עונת החורף אשר עיכבה את מעבר העונה ואת הגדלת המכירות של עונת הקיץ.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון לשנת 2022 צמח בכ-6.6% לכ-160.3 מיליון שקל (53.1% מהמחזור) לעומת רווח גולמי של כ-150.3 מיליון שקל (57.2% מהמחזור) ברבעון המקביל בשנת 2021. הקיטון בשיעור הרווחיות הגולמית נובע בעיקר מהתייקרות עלויות השילוח והשפעת תנודתיות מזג אויר חריג אשר עיכב את מכירות עונת הקיץ ברבעון הראשון של שנת 2022 לעומת הרבעון הראשון של 2021.
ההפסד התפעולי ברבעון הראשון לשנת 2022 הסתכם בכ-26.9 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-25.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המעבר להפסד תפעולי נובע מירידה במכירות של החנויות הזהות, בשיעור הרווח הגולמי וכן מהשפעת הסגר ברבעון המקביל אשתקד, במהלכו חנויות הקבוצה היו סגורות במהלך מרבית הרבעון ובשל כך לא התהוו חלק מההוצאות, כגון: שכר עבודה ישיר, הוצאות שכירות, עמלות זכיינים וכדומה.
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס אמר כי תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2022 הושפעו באופן מהותי מגל האומיקרון בחודשים ינואר ופברואר, ומגל הקור בחודש מרס שהאריך את תקופת החורף במקביל להשקת קולקציות הקיץ בחודש זה. "אלה השפיעו באופן ישיר בעיקר על תחום אופנת ההלבשה. בתקופה זו, כלל השוק הושפע גם מהמגבלות השונות שהביאו לירידה משמעותית בכמות המבקרים במרכזי הקניות", אמר. "חרף האמור לעיל, עיתוי חג הפסח בחודש אפריל בשנת 2022, בדומה לשנת 2019 ובשונה משנת 2021 שבה הוא חל בחודש מרס, הביא לגידול משמעותי במכירות. בחודש אפריל בלבד, גדלו המכירות בחנויות הזהות לעומת אפריל 2021 במגזר אופנת ההלבשה, מגזר אביזרי האופנה ומגזר טיפוח וקוסמטיקה בכ-25%, 11% ו-17%, בהתאמה. הגידול במכירות בחודש אפריל 2022 תרם לרווח תפעולי ורווח נקי משמעותיים", טען.
רשת חנויות קבוצת קסטרו-הודיס מונה כיום 358 חנויות ודוכנים בישראל, כמו גם 9 חנויות ודוכנים בחו"ל. מועדון הלקוחות של הקבוצה נכון להיום מונה למעלה מ-900 אלף חברים. יתרות המזומנים ושווי המזומנים של הקבוצה על סך של כ-248 מיליון שקל.