X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ירידה ברכישת דירות באזורי הביקוש [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]
האוצר: מחירי הדירות דוחפים לרכישות בפריפריה
מכירות המשקיעים עלו ב-6% ורכישות המשקיעים צללו ב-23% מלאי הדירות שבידי משקיעים ירד ב-2,500 דירות - הירידה הרבעונית החדה ביותר מתחילת העשור הקודם זינוק של 22% ברכישת דירה ראשונה בשוק החופשי

ברבעון הראשון של השנה נרכשו 31 אלף דירות בשוק החופשי, ללא שינוי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בכך נבלם הגידול המהיר בסך העסקות אשר נמשך מאז הרבעון האחרון של 2020. כך דיווח (יום ג', 7.6.22) משרד האוצר. בהשוואה לרמה הגבוהה שנרשמה ברבעון האחרון אשתקד ירד סך העסקות בשוק החופשי בשיעור חד של 23%.
ממשרד האוצר נמסר כי היציבות במספר העסקות בשוק החופשי בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד הושגה על-רקע גידול במספר העסקות בפריפריה לעומת ירידה ברכישות באזורי הביקוש במרכז הארץ.
רכישות המשקיעים ברבעון הראשון השנה הסתכמו בחמשת אלפי דירות, ירידה חדה של 23% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וירידה חדה עוד יותר, של 60% בהשוואה לרמה הגבוהה שנרשמה ברבעון האחרון אשתקד. עוצמת ירידות אלו דומה לזו שנרשמה ברבעון הראשון שלאחר העלאת המס הקודמת על המשקיעים ביוני 2015.
סך חיובי מס רכישה על דירות להשקעה הסתכמו ברבעון הראשון השנה ב-736 מיליון שקל, ללא שינוי נומינלי (ירידה ריאלית של 3%) בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שבו שיעור המס עמד עדיין על 5%. העלאת שיעור המס לא הביאה להגדלת הגביה מדירות להשקעה, ובמשרד האוצר ציינו כי זו גם לא הייתה מטרתה.
מכירות המשקיעים ברבעון הראשון השנה עמדו על 7.4 אלף דירות, גידול של 6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. "מלאי" הדירות בידי משקיעים ירד במהלך הרבעון ב-2,500 דירות, הירידה הרבעונית הגבוהה ביותר לפחות מאז תחילת העשור הקודם.
בסקירת משרד האוצר נמסר עוד כי רכישות דירה ראשונה בשוק החופשי הסתכמו ב-13.9 אלף דירות, רמת שיא ברכישות אלו, המהווה גידול של 22% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וגידול של 5% בהשוואה לשיא הקודם שנרשם ברבעון האחרון אשתקד. בולט במיוחד זינוק ברכישות אלו בפריפריה. רכישות משפרי הדיור הסתכמו ברבעון הראשון ב-12.3 אלף דירות, ירידה של 4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
באוצר הוסיפו כי מתאם גבוה שנמצא בין קצב השינוי במחירי הדירות למשקל הפריפריה ברכישות דירה ראשונה ומשפרי דיור בלבד עשוי לרמז כי האצה בקצב עליית מחירי הדירות "מאיצה" באוכלוסיות אלו לרכוש דירה באזורים בהם יכולתם הכספית מאפשרת זאת.
מכירת דירות חדשות בשוק החופשי ברבעון הראשון השנה הסתכמה ב-8.9 אלף דירות, ירידה של 3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. רכישת דירות יד שנייה הסתכמהב-22 אלף דירות, גידול של 2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

תאריך:  07/06/2022   |   עודכן:  07/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר: מחירי הדירות דוחפים לרכישות בפריפריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יוקר המחיה
עידן יוסף
מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.8% באפריל 2022, והשלים עלייה של 4% בשנה החולפת    המחיר הממוצע הכלל ארצי של שכר דירה עמד ברבעון הראשון של שנת 2022 על 4153.6 שקל. ברבעון הקודם עמד המחיר הממוצע על 4112.6 שקל
איציק וולף
נשיא ארצות הברית קרא לקונגרס לנסח חוק לפיקוח על מחיריהן של תרופות מצילות חיים באופן שירסן את חברות הפארמה    הציג את הפער שבין עלות ייצור אינסולין - 10 דולר - לעלות החודשית הממוצעת של נזקקים לו - 683 דולר
איתמר לוין
מסביר שהחברות יצטרכו לכסות את העלויות הגדלות בגלל האינפלציה ומחירי הדלק, וגם להחזיר לעצמן חלק מהפסדי העתק של הקורונה; "הלקוחות האמריקנים מבינים את זה ומוכנים לשלם"
יונתן אורון
יש בשוק הנדל"ן בישראל מאות אלפי דירות שמחכות לצאת לשוק אבל נמצאות בידיים של משקיעים    תופעת המשקיעים יוצרת בועה מעוותת בשוק הנדל"ן בישראל    בועה שמתוחזקת על-ידי הפוליטיקאים, הקבלנים והבנקים, אמרנו כבר "הון שלטון"?
עומר מואב
למה אני טוען שהתוכנית גרועה ומצוינת? בהשוואה לחלופה הנכונה היא תוכנית גרועה, לא מאוד גרועה, כי בכל זאת גם הורידו מכסים, אבל די גרועה    בהשוואה לחלופה היותר פופוליסטית, חלופות מהסוג של נתניהו, כחלון וכץ, התוכנית מצוינת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il