X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המלחמה באוקראינה החריפה את המצב הכלכלי המורכב ממילא [צילום: פרנסיסקו סקו, AP]
הבנק העולמי: חשש מפני סטגפלציה בעשרות מדינות
מזהיר מפני שילוב של האטה בצמיחה ועלייה במחירים - לראשונה מזה 50 שנה חתך את תחזית הצמיחה העולמית השנה ל-2.9% בלבד ומזהיר שתישאר נמוכה גם בשנתיים הבאות

הבנק העולמי חתך את תחזית הצמיחה הגלובלית לשנת 2022 לרמה של 2.9%. זאת, לעומת תחזית לצמיחה של 4.1% שפורסמה בחודש ינואר. בשנת 2021 נרשם שיעור צמיחה גלובלית של 5.7%. הבנק העולמי גם מזהיר (יום ג', 7.6.22) מפני סטגלפציה - שילוב רעיל של האטה בצמיחה ועלייה במחירים - בעשרות מדינות, לראשונה מאז שנות ה-1970.
על-פי הערכות הבנק העולמי, שיעור הצמיחה הגלובלית צפוי להישאר נמוך עד לסוף העשור, בשל רמה נמוכה של השקעות גלובליות. גם בשנה הבאה ובשנת 2024 לא צפוי שיפור ניכר במצב.
הגורם המרכזי שהשתנה בין התחזית שפורסמה בינואר לבין התחזית הקודרת שפורסמה היום הוא הפלישה הרוסית לאוקראינה, בסוף חודש פברואר. גם לפני הפלישה הרוסית התמודדה הכלכלה העולמית עם השלכות היציאה ממשבר הקורונה ומעליות מחירים של חומרי גלם ושל עלויות שינוע, אך המשבר באוקראינה רק גרם למחירים להאמיר עוד יותר.
בבנק העולמי ציינו כי ההאטה שנרשמת השנה צפויה להיות החדה ביותר שנרשמה ב-80 השנים האחרונות, וכי המצב הכלכלי העולמי עוד עלול להתדרדר בשל הפגיעה שצפויה להיגרם לכלכלת העולם מהמשך הלחימה באוקראינה ומהשלכות העיצומים הכלכליים שהוטלו על רוסיה על משק האנרגיה העולמי.
על-פי הערכות הבנק העולמי, כלכלת רוסיה צפויה להתכווץ השנה ב-8.9%. הצמיחה בארצות הברית צפויה לעמוד על 2.5% בלבד והצמיחה בסין תעמוד על 4.3% בלבד לעומת צמיחה של 8.1% בשנת 2021.

תאריך:  07/06/2022   |   עודכן:  07/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבנק העולמי: חשש מפני סטגפלציה בעשרות מדינות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש המטה הכללי הכריע כי צה"ל יתחיל בניסוי להקמת מחלקת לוחמות, שתשמש כמחלקת ניוד באחת מחטיבות החי"ר    הודיע על אפשרות גיוס נשים ל-669 וליחידת יהל"ם    השירות - תוך עמידה בתנאי הסף הפיזיולוגיים ובהליכי המיון    לוחמת ביחידה מיוחדת תצטרך לשקול 78 ק"ג ולהצליח לעשות לפחות 10 עליות מתח
איציק וולף
לעומת 20 אלף הליכי חדלות פרעון שנפתחו בשנת 2020, נפתחו בשנה שעברה רק 400 הליכים    הסיבה - שכר הטרחה הגבוה    ועדת חוקה אישרה תיקון התקנות לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שיאפשר את הפעלת החוק
מירב ארד
משרד החינוך: האחריות של משרד הפנים    השלטון המקומי: לא באחריות הרשות המקומית    המשטרה: לא קיבלנו תלונות ולא עשינו אכיפה יזומה    יו"ר הוועדה ח"כ שרן השכל: "מבקשת לקבל לוועדה תוך 14 יום הכרעה מיהו הגוף שמפקח"
מירב ארד
כך נחשף בוועדת העבודה והרווחה. משרד הרווחה הנפיק עד היום כ-4,000 פוליסות ביטוח רפואי לפליטים מעל גיל 60, ו-7,393 שוברי-מזון בעלות של כ-7 מיליוני שקלים
איתמר לוין
טוען שפרטים מתוך השלמת החקירה של הדס קליין בשלהי 2021 פורסמו בתקשורת - למרות שעד היום אינם מצויים ברשות ההגנה    מצטט מזכר של אחד החוקרים שאמר לקליין: "יש צפי שיהיה פרסום נרחב בכלי התקשורת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il