X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נסראללה. "לא נשב בחיבוק ידיים" [צילום: מן הטלוויזיה]
נסראללה דורש ומאיים: להסיג מייד את אסדת כריש
מנהיג חיזבאללה הצהיר כי הארגון לא יישב בחיבוק ידיים מול מה שהגדיר כ"גניבת אוצרות הטבע של לבנון" על-ידי ישראל או על-ידי כל גורם אחר "אנחנו לא רוצים מלחמה, אבל לא חוששים ממנה אם תפרוץ"
אסדת כריש. הוצבה בשדה כריש בסוף השבוע שעבר [צילום: באדיבות אנרג'יאן]

האסדה הצפה של אנרג'יאן הגיעה למאגר כריש והציתה מתיחות באזור
יואב יצחק
שאיבת גז ממאגר כריש המצוי במים הכלכליים של ישראל תגביר עצמאותה האנרגטית של ישראל * לבנון טוענת כי המאגר בצוי בשטח המים הכלכליים שלה * ראש ממשלת המעבר בלבנון נג'יב מיקאת: "פלישה של האויב הישראלי למרחב העושר הימי" * נשיא לבנון: "פרובוקציה ופעילות עוינת * מנכ"ל אנרג'יאן מתיוס ריגס: נספק גז ממאגר כריש ברבעון השלישי של 2022
לרשימה המלאה

מנהיג חיזבאללה, השייח' חסן נסראללה, שידר נאום מיוחד ובו התייחס להצבת האסדה להפקת נפט בשדה כריש שבים התיכון. הצבת האסדה בסוף השבוע שעבר בשדה כריש גרמה למתיחות בין ישראל לבין לבנון, לנוכח הטענה של לבנון כי מדובר במים הכלכליים שלה.
"החברות שיש להן בעלות על האסדה נדרשות להסיג אותה לאלתר. החברות הללו יישאו באחריות לכל מה שיקרה לאסדה - בין אם מדובר בנזקי ממון או בנזקי גוף", הצהיר נסראללה. הוא פנה בפנייה ישירה לישראל ואמר: "הוי האויב, כל פעולה להפקת נפט משדה כריש, עליה להיעצר מייד".
בהקשר זה ציין שכל פעולות ישראל לא יכולות לספק שמירה וביטחון לאסדה הניידת של כריש ולא יוכלו לספק אבטחה לפעולות הפקת הנפט והגז בשדה כריש. "אנחנו לא רוצים מלחמה, אבל לא חוששים ממנה אם תפרוץ. חיזבאללה לא יישב בחיבוק ידיים מול גניבת אוצרות הטבע של לבנון על-ידי ישראל או על-ידי כל גורם אחר", הצהיר.
נסראללה הוסיף כי ארגון חיזבאללה ימשיך לעקוב אחרי סוגיית אסדת כריש, אך לא יהיה צד למשא-ומתן בנושא - ככל שיתקיים משא-ומתן שכזה. "מי שאמור לעמוד בחזית המשא-ומתן הוא נשיא לבנון. זכותנו לעשות כל מה שצריך ולאסוף את כל המידע הרלוונטי לכל אופציה שנבחר", אמר.
נסראללה הדגיש בדבריו את הזווית הכלכלית של העימות סביב אסדת כריש, לנוכח המצב הכלכלי המחריף בלבנון. לדבריו, מצוקת האוכל והמזון שבלבנון מסוכנת יותר ממלחמת אזרחים במדינה.

ליברמן: מציע לנסראללה להמשיך להתחבא בבונקר

שר האוצר, אביגדור ליברמן, הגיב על דבריו של נסראללה והצהיר כי "איש לא יכתיב לנו האם להוציא גז או לא מהמים הכלכליים של מדינת ישראל", כלשונו. "ישראל היא מדינה ריבונית ותמשיך לקבל החלטות אך ורק בהתאם לאינטרסים שלה בלי להתחשב באיומים של טרוריסטים כאלה או אחרים. אני מציע לנסראללה להמשיך להתחבא בבונקר, הסרטונים שלו משם לא עושים רושם על-אף אחד", כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

תאריך:  09/06/2022   |   עודכן:  09/06/2022
+דיווח בסוריה: תקיפה ישראלית בדרום דמשק
08:53 10/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לפי צבא סוריה מערכות ההגנה האווירית הופעלו ויירטו את רוב הטילים  ▪  כתוצאה מהתקיפה אזרח נפצע ונגרמו נזקים  ▪  מדובר בתקיפה שנייה שמיוחסת לישראל השבוע באותו אזור

תקיפה בסוריה [צילום ארכיון: SANA באמצעות AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסראללה דורש ומאיים: להסיג מייד את אסדת כריש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
מירב ארד
שני המנהיגים שוחחו על שורת נושאים אזוריים ודנו גם בנשא האיום האירני    זוהי פגישתם השלישית בחודשים האחרונים    בנט חתם את ביקורו, המתקיים בעיצומו של המשבר הפוליטי, ושב לארץ
מירב ארד
רשת NBC דיווחה כי הבית הלבן פועל להרחיב את ביקורו של הנשיא במזרח התיכון    הנשיא ביידן הודיע כי "ייתכן שאבקר במזרח התיכון ואפגש עם גורמים ישראלים בקרוב, אך אין כרגע שום תוכנית סופית"
איציק וולף
אלפי לוחמי צה"ל תרגלו השבוע פשיטה בעומק שטח האויב מן האוויר ומן הים על אדמת קפריסין    הלוחמים תרגלו תרחישים הכוללים ניתוק מקווי אספקה    "מבצעים פשיטות במרחקים גדולים אחד מהשני ומאתגרים את החיילים לעבוד בנתק. יש כוונה אמיתית לחזק את השרירים ולהכין אופציות לפעול אם נידרש"
איתמר לוין
שר החוץ האמריקני לא אמר האם ביידן מתכנן ביקור בממלכה    מבהיר: רק אוקראינה תחליט כיצד תסתיים המלחמה ונתמוך בכל החלטה שלה    מקווה שארה"ב תוכל לגייס לצידה מול סין מדינות באירופה ואסיה, כך שיחדיו יהוו 50%-60% מהתוצר העולמי
איציק וולף
ההסכם צפוי להגדיל את הסחר בין המדינות במאות מיליוני דולרים, להגדיל את היצוא הישראלי לאיחוד האמירויות ולהעניק פטור ממכס מיד או הדרגתי על 96% מהסחר בין המדינות בתחומי המזון, החקלאות, הקוסמטיקה, הציוד הרפואי, התרופות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il