X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אורבך וליברמן בימים אחרים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ליברמן בפנייה לאורבך: "בסוף הוא ישקר וירמה אותך"
שר האוצר במכתב גלוי לאורבך שפרש מהקואליציה: תלמד לקח מכל ההבטחות שניתנו לשר החינוך הרב רפי פרץ, לשר האוצר ניר ברקת ולשר הכלכלי הבכיר משה פייגלין" הוסיף: "העובדות לא משקרות, יש מי שפועל למען הציבור ויש מי שפועל למען עצמו"

בעקבות הודעתו של חבר הכנסת ניר אורבך על פרישה מהקואליציה, והעלאת שאלת המשך הישרדותה של הממשלה, פנה (יום ג', 14.6.22) שר האוצר אביגדור ליברמן לאורבך במכתב גלוי. בפוסט שכתב בחשבון הטוויטר שלו כותב ליברמן לאורבך: "ניר זה לא משנה מה יובטח לך, על מה תחתום ואיזה ערבויות יהיו, בסוף הוא ישקר וירמה אותך".
וכך כותב ליברמן לאורבך:
"לאור עמדתך בימים האחרונים ולהזכיר את מסכת העובדות הקשורות להתנהלות נתניהו במישור הלאומי לפני שתקבל החלטה סופית.
במאי 1995, נתניהו שהיה אז ראש האופוזיציה החליט להצטרף להצעת אי-אמון שהובילו המפלגות הערביות האנטי ציוניות חד"ש ומד"ע, כנגד ממשלת רבין שהובילה מהלך של הפקעת קרקעות של כ-535 דונם בירושלים בירתנו, באזור בית חנינא בצפון ירושלים לצורך הרחבת שכונת רמות ובית צפאפא בדרום ירושלים לטובת בניית שכונת גבעת המטוס.
הטענה של המפלגות הערביות להגשת אי-האמון הייתה בין היתר שהפקעת הקרקעות עבור היהודים תהרוס את התהליך המדיני ותביא לקריסת הסכם אוסלו.
כיהנתי אז כמנכ"ל הליכוד. כששמעתי על החלטת נתניהו להצטרף לאי אמון של חד״ש ומד״ע, ירדתי במהירות ממשרדי בקומה ה-13 במצודת זאב למשרדו של ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד נתניהו בקומה ה-12 והזהרתי אותו שמהלך כזה הינו שגיאה חמורה ושהליכוד ישלם מחיר יקר על ההחלטה הזאת. נתניהו הפסיק את דבריי וענה: "איווט, כשיש הזדמנות להפיל את היריב הפוליטי מהשלטון, לא חושבים פעמיים".
התוצאה הסופית של מהלך זה הייתה שממשלת רבין גם לא נפלה וגם ויתרה על הפקעת הקרקעות בירושלים, והמפלגות חד״ש ומד"ע רשמו לעצמן ניצחון גדול.
בינואר 1997, למרות כל הלחץ של המתיישבים נתניהו, מחליט להעביר את עיר האבות, חברון, לשליטתו של ערפאת.
באוקטובר 1998, במסגרת מפגש עם קלינטון וערפאת ב׳ואי פליינטשיין׳, נתניהו מעביר חלק משטחי יהודה ושומרון לשליטה פלשתינית.
בפברואר 2005, נתניהו מצביע בכנסת בעד ההינתקות וגירוש היהודים מגוש-קטיף.
עם הגעתו לישראל של השליח המיוחד של הנשיא אובמה למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, נפגשתי איתו במשרד החוץ וניהלנו שיחה קשה ביותר על זכותו של עם ישראל להמשיך במפעל ההתיישבות.
לתדהמתי זמן קצר לאחר מכן, בנובמבר 2009 מעביר נתניהו בקבינט החלטה על הקפאת הבנייה בהתיישבות.
בשנת 2011, נתניהו שיחרר מהכלא את מנהיג חמאס, המחבל יחיא סינוואר ועוד מעל אלף מחבלים עם דם על הידיים.
בארבעת מערכות הבחירות האחרונות האיש יצא עם הצהרות על החלת ריבונות ישראלית על בקעת הירדן ובהמשך על כל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון.
בשני המקרים הודענו מראש, אנחנו בישראל ביתנו, למרות שאנו באופזיציה נתמוך בהחלת ריבונות יהודית על בקעת הירדן ויהודה ושומרון. כך שהיה למהלך חשוב זה רוב מוחלט בכנסת. דרשנו מנתניהו להביא את הנושא להכרעת הכנסת, אך כמו תמיד הוא בסוף התחמק וברח.
לפני קצת יותר משנה, יום לפני מצעד הדגלים, נתניהו שוב נכנע לטרור ולאחר אולטימטום של הג'יהאד האיסלאמי והחמאס והחליט לשנות את תוואי המסלול של מצעד הדגלים.
למרות הכניעה המבישה לארגוני הטרור, מדינת ישראל ספגה רקטות על ירושלים בירתנו, וכך החל מבצע שומר חומות שבמהלכו פרצו מהומות בתוך ישראל, בעיקר בערים מעורבות.
במהלך המבצע נורו לעבר ישראל כ-4,360 רקטות, נפצעו מאות ונהרגו 18 בני אדם.
המהומות כללו מקרי לינץ' מזעזעים בעכו, ביפו, בלוד ובמקומות נוספים.
חשוב לציין, כי תוך כדי מבצע שומר חומות, נתניהו נפגש ארבע פעמים עם מנסור עבאס בבלפור והבטיח לו את חצי המלכות.
כל זה קרה במשמרת שלו.
ניר זה לא משנה מה יובטח לך, על מה תחתום ואיזה ערבויות יהיו, בסוף הוא ישקר וירמה אותך.
זה לא במקרה שנתניהו לא גינה את דבריה המבישים של מירי רגב: "אין כאבי בטן על מקרי אונס, נשים מוכות וחיילים". המטרה היחידה שלו היא חזרה לשלטון ולמען זה מותר הכל. אין לו שום קווים אדומים או מגבלות.
ניר,
אני רוצה להזכיר לך דברים שאמרת עם הקמת הממשלה: "אפשר לעשות שינוי, אנחנו רוצים שינוי, וממשלת שינוי, עם כל הקשיים והסכנות והאתגרים והמורכבויות, יכולה להיות דבר טוב לעם ישראל בעת הזאת. כדי שלא נגיע להתפרקות- אנחנו לוקחים אחריות. כדי שלא תמשיך ההתפוררות אנחנו נוהגים בממלכתיות. אלו הערכים שעליהם גדלתי".
אני מצפה שיחד נמשיך לקדם את הדברים שאמרת בזמנו. העובדות לא משקרות, יש מי שפועל למען הציבור ויש מי שפועל למען עצמו."

תאריך:  14/06/2022   |   עודכן:  14/06/2022
+קריאה אחרונה בהחלט
08:24 14/06/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

די להעיף מבט שטחי על התקשורת לסוגיה כדי לגלות כי הייתה זו שנת התרדמת של התקשורת לגווניה  ▪  שנת אין תחקירים, שנת אין אימות עובדות, שנת אין מאמרי דעה נוקבים

כבוד רמוס [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אביר קארה / Abir  kara  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  בני גנץ / Benny  Gantz  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  הסכם אוסלו  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה זלמן פייגלין  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  ניר ברקת / Nir  Barkat  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רפי פרץ / Rafi  Peretz  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליברמן בפנייה לאורבך: "בסוף הוא ישקר וירמה אותך"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עמנואל בן-סבו
די להעיף מבט שטחי על התקשורת לסוגיה כדי לגלות כי הייתה זו שנת התרדמת של התקשורת לגווניה    שנת אין תחקירים, שנת אין אימות עובדות, שנת אין מאמרי דעה נוקבים
איציק וולף
ראש הממשלה טען בדיון 40 חתימות כי יש בקואליציה חברים שלא הפנימו את גודל השעה    "יש לנו שבוע-שבועיים לפתור את זה"    נתניהו: חבורת הטרמפיסטים מנסה לקחת את הקרדיט להישגים שלנו, הן הביטחוניים, הן הכלכליים וגם המדיניים
עידן יוסף
מאזן גנאים לא מסכים להתפטר ללא תקציבי תשתיות ותחבורה לסח'נין    האוצר מתנגד ליוזמת מיכאלי להעביר את הכסף ישירות לרשויות    עבאס: אנחנו בשלב הקריטי מבחינתנו וזה משתלב עם הקיטוב הפוליטי וזה שלב קטיפת הפירות
דן מרגלית
כניסתו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט לפוליטיקה ברוכה    תכונותיו האישיות המרוסנות מצביעות עליו כעל בן-אנוש מעולה, אבל גם כעל פוליטיקאי עם חולשות
מירב ארד
יעדי התוכנית לארבע השנים הקרובות כוללים: 280,000 התחלות בנייה; תכנון 500,000 אלף יחידות דיור חדשות במוסדות התכנון; פרסום 300,000 מכרזים ליחידות דיור בקרקעות מדינה; הצלחת מכרזים בקרקעות מדינה (עסקות) להקמת 180,000 יחידות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il