X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלקין. "לא אוהב לשקר לציבור" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
אלקין בכנס תכנון ובנייה ה-10:
"הרוב המוחלט של החקיקה בתחום הדיור כבר עבר"
אלקין הוסיף: "כן כנסת או לא כנסת, את השינוי הדרמטי אנחנו כבר עושים מעכשיו. כל שאר ההחלטות שעליהן בנויים הצעדים הנוספים, כמעט כולן לא דורשות חקיקה" טוען: "המדינה צריכה להפסיק לספסר בקרקעות שמתייקרות בגלל שאין מספיק היצע"

"הרוב המוחלט של החקיקה שיזמנו בתחום הדיור כבר עבר - בחוק ההסדרים האחרון שעבר. בין אם זה הרפורמה בהתחדשות העירונית, הרפורמה בדיור בהשכרה לטווח ארוך ועוד. כרגע יש את החלופה של שקד שקרובה לסיום ולנו יש את חוק המכר שמתקדם יחסית מהר בוועדה אבל גם איתו לא חיכינו והעברנו בשבוע האחרון החלטה של מועצת רמ"י שמחילה את התנאים של חוק המכר על כל המכרזים של המדינה מעתה והלאה". כך אמר (יום ג', 14.6.22) שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין בכנס תכנון ובנייה ה-10 של משרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'.
"לכן", הוסיף אלקין: "כן כנסת או לא כנסת, את השינוי הדרמטי אנחנו כבר עושים מעכשיו. כל שאר ההחלטות שעליהן בנויים הצעדים הנוספים, כמעט כולן לא דורשות חקיקה. נשארה לנו עוד החלטה אחת שאני מקווה שנאשר אותה בקבינט הדיור - הגדלת הסבסוד לקבלנים בפריפריה כדי לדאוג שמכרזים לא יפלו בפריפריה. אני מאמין שעם הכנסת או בלעדיה, חוק המכר בסוף יחוקק בצורה כזו או אחרת - גם אם הכנסת תחליט לצאת לבחירות".
באשר לאפשרות של העלאת מחירי הדיור על-ידי הקבלנים בעקבות ביטול ההצמדה למדד תשומות הבנייה: "כשאני מדבר על זוגות צעירים, ואלה שנכנסים לדירות בהנחה, הנושא של עליית מחיר בגלל מדד התשומות - זה לא מעניין כי שם הוא קבוע. אני כמדינה מוותר על ההכנסות מהקרקע כי ברור שהקבלן הוא לא פראייר אם הוא מקבל פחות בגלל ביטול ההצמדה, הוא ישלם למדינה פחות על הקרקע ואז הרוכש משלם פחות על הדירה. זה בדיוק מה שאני רוצה כי הגישה שלי מהרגע הראשון הייתה שהמדינה צריכה להפסיק לספסר בקרקעות שמתייקרות בגלל שאין מספיק היצע. היה פה שיתוק של שנתיים, לא קיבלו מספיק שיווקים, ולכן המדינה פה צריכה לקחת על זה אחריות ובמקום להרוויח על זה להחזיר את הכסף לזוגות הצעירים."
לגבי השוק החופשי, אמר אלקין: "בסוף, לא ראיתי יזם או קבלן אחד שמכר בפחות ממה שהם מוכנים לקנות ממנו. גם אם הוא יקבל ממני קרקע חינם, אם בתנאי השוק כשיש פער בין היצע לביקוש, ויקנו ממנו ביוקר, הוא ימכור ביוקר. אם הוא יכול להעלות את המחירים בלי שום קשר לחוק המכר, הוא יעשה זאת".
עוד הוסיף: "אני לא אומר לזוגות צעירים לא לקנות דירות, כי המחירים ירדו. אם יש זוג צעיר שרוצה לקנות דירה ויש לו כסף, אני מציע לו להירשם להגרלות. 30 אלף זוגות יזכו השנה ובשנה הבאה יזכו עוד זוגות. אם יפנו לפריפריה יגדילו את הסיכויים".
עוד נשאל אלקין על יציאת המשקיעים מהשוק שהיו פעם שליש מהשוק וכיום מהווים רק 15%, ושהדבר מביא לעלייה בשוק השכירות. על כל הגיב שהדברים אינם ניכרים בנתוני הלמ"ס וכי הוא נוטה לסמוך על הנתונים. עוד הוסיף: "מה שחשוב לי זה איך לאפשר לזוגות צעירים שאין להם דירה וכסף לקנות דירה ראשונה. זוג צעיר שקונה דירה במקום משקיע היה שוכר אם לא היה קונה אותה".
באשר לדברים שאמר בתחילת כהונתו על כך שמחירי הדיור יעלו הסביר כי: "לא השלנו את עצמנו ולא התחייבנו שמחירי הדירות ירדו, ואני לא אוהב לשקר לציבור. לכן אמרתי שהם יוסיפו לעלות. והגעתי למסקנה הזו אחרי שראיתי שני דברים: הראשון, שהייתה ירידה דרמטית בשיווקי הקרקעות ע"י רמ"י ב-2020, כשגם ב-2019 השיווקים היו נמוכים והבנתי שאלה תהליכים שייקח זמן עד שיתחילו להשפיע על השוק; עניין אחר שראיתי היה המחירים שהיזמים שילמו על קרקעות".

תאריך:  15/06/2022   |   עודכן:  15/06/2022
+בחירות - בבקשה
13:11 15/06/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ח"כ ביבי ושופרותיו אינם חדלים מהדבקת הדימוי של "תומכי טרור" לערבים, והציבור הרחב הולך שבי אחרי החלילן מהמלין-קיסריה

נתניהו. מחלק מיליארדים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+דרושה אמנציפציה של ערביי ישראל
09:56 15/06/22  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה

המפלגות הפוליטיות היהודיות בישראל כשלו  ▪  המפלגות הערביות ומנהיגיהם כשלו יותר - למעט מנסור עבאס, מנהיג משכמו ומעלה שלא ראינו כדוגמתו בישראל במאה ה-21

שינוי דרמטי [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הרוב המוחלט של החקיקה בתחום הדיור כבר עבר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
צבי גיל
המפלגות הפוליטיות היהודיות בישראל כשלו    המפלגות הערביות ומנהיגיהם כשלו יותר - למעט מנסור עבאס, מנהיג משכמו ומעלה שלא ראינו כדוגמתו בישראל במאה ה-21
מירב ארד
שר האוצר במכתב גלוי לאורבך שפרש מהקואליציה: תלמד לקח מכל ההבטחות שניתנו לשר החינוך הרב רפי פרץ, לשר האוצר ניר ברקת ולשר הכלכלי הבכיר משה פייגלין"    הוסיף: "העובדות לא משקרות, יש מי שפועל למען הציבור ויש מי שפועל למען עצמו"
עמנואל בן-סבו
די להעיף מבט שטחי על התקשורת לסוגיה כדי לגלות כי הייתה זו שנת התרדמת של התקשורת לגווניה    שנת אין תחקירים, שנת אין אימות עובדות, שנת אין מאמרי דעה נוקבים
איציק וולף
ראש הממשלה טען בדיון 40 חתימות כי יש בקואליציה חברים שלא הפנימו את גודל השעה    "יש לנו שבוע-שבועיים לפתור את זה"    נתניהו: חבורת הטרמפיסטים מנסה לקחת את הקרדיט להישגים שלנו, הן הביטחוניים, הן הכלכליים וגם המדיניים
עידן יוסף
מאזן גנאים לא מסכים להתפטר ללא תקציבי תשתיות ותחבורה לסח'נין    האוצר מתנגד ליוזמת מיכאלי להעביר את הכסף ישירות לרשויות    עבאס: אנחנו בשלב הקריטי מבחינתנו וזה משתלב עם הקיטוב הפוליטי וזה שלב קטיפת הפירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il