X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
1,500 עובדים
ביה"ד הארצי: תן ביס פגעה בהתארגנות עובדיה
הותיר על-כנו את הפיצוי שנקבע בבית הדין האיזורי - 80,000 שקל ביטל את מעמדה של ההסתדרות כארגון הייצוגי בחברה, בשל שורה של פגמים בהצטרפות הטלפונית של העובדים
71 עמודים של פסק דין
71 עמודים אוחז פסק דינו של בית הדין הארצי לעבודה בעניין תן ביס. בית המשפט העליון פוסק בתיי רצח, להבדיל, במחצית ואף בפחות ממספר העמודים הזה. בית הדין הארצי חייב להפנים: תפקידו לתת שירות לציבור, ולעשות זאת ביעילות ובצורה שתהיה מובנת לכל. פסקי דין באורך של עבודות מוסמך עומדים בניגוד לחובה זו.

הנהלת חברת שליחויות המזון תן ביס פגעה בהתארגנות 1,500 עובדיה; ההסתדרות איננה הארגון היציג בחברה בשל פגמים בהליך צירוף העובדים לשורותיה. כך קובע (19.6.22) סגן נשיא בית הדין הארצי לעבודה, אילן איטח, אשר קיבל חלקית את ערעורה של חברת סקובר - בעלת המותג תן ביס - על פסק דינו של בית הדין האיזורי בתל אביב (הנשיאה הדס יהלום).
ההסתדרות צירפה את עובדי תן ביס בשאלון טלפוני, ואיטח קובע שברמה העקרונית הדבר אפשרי על-פי חוקת ההסתדרות - אך רק אם מתמלאים כל התנאים הדרושים, כפי שכבר נקבעו בפסיקת בית הדין הארצי, מה שלא אירע במקרה זה. הפרטים הדרושים אומנם הופיעו בטפסים שמולאו טלפונית, אך לא כולם הוקראו לעובדים. במצב שכזה, קובע איטח במישור העקרוני, קרוב לוודאי שייקבע שהעובד לא הצטרף לאותו ארגון.
העובדים לא ראו את הטופס במהלך השיחה אלא רק לאחר שהצטרפו כחברים להסתדרות וקיבלו את הטופס בדוא"ל; לא בכל השיחות הקריאו נציגי ההסתדרות את כל הפרטים שבטופס; בחלק מן השיחות לא הוזכרו ההתחייבויות שמקבלים על עצמם העובדים המצטרפים להסתדרות; לא התבקשה הסכמת העובדים לצירופם לרשימות דיוור ישיר; לא הובא לידיעתם האיסור על חברות בארגון עובדים אחר; הם לא נשאלו וממילא לא התבקשו לבטל את חברותם בארגון אחר; והם לא התבקשו וממילא לא הסכימו לקבל על עצמם את חוקת ההסתדרות.
איטח מוסיף: "על ארגון עובדים הבוחר לצרף לשורותיו עובדים בשיטה הטלפונית לפעול מתוך מודעות עמוקה לקשיים הכרוכים בה, כשיטה שבה פעולות ההצטרפות נעשות באמצעות אחר, ולנפקותם. מכך נגזרות חובות שונות ובהן (מבלי למצות): א. החובה לתווך לעובד את טופס ההצטרפות; ב. החובה לאמת את זהות העובד; ג. החובה לקבל את הסכמת העובד להצהרות שבטופס; ד. החובה לרשום בטופס רק אותם הפרטים שמסר העובד כפי שמסרם ולמלא רק אותן הצהרות כפי שהצהיר עליהן".
איטח דחה את חיובה של תן ביס בתשלום של 80,000 שקל להסתדרות בשל פגיעה בהתארגנות, אם כי מנימוקים אחרים מאלו של יהלום. בעוד באיזורי נקבע שהפיצוי יינתן בשל ארבעה אירועים, איטח אומר שהעיקרי שבהם הוא נסיונו של זיו פיינטוך, מנהל תן ביס בהרצליה, לפגוע בהתארגנות. אירוע זה מצדיק פיצוי של 200,000 שקל, שכן נראה שהוא לא פעל על דעת עצמו, אך מאחר שהיה זנ אירוע נקודתי - החליט להסתפק בסכום שקבעה יהלום.
השופטות לאה גליקסמן וחני אופק-גנדלר ונציגי הציבור רחל בנזימן ודורון קמפלר הסכימו עם איטח. את סקובר ייצגו עוה"ד דפנה שמואלביץ, אסתי נדל, דנה כהן וטל הולדשטיין, ואת ההסתדרות - עוה"ד ענת גוטמן, עדי גולן, אלעד מורג, מוריה גליק ורעות רינצקי.
תאריך:  19/06/2022   |   עודכן:  19/06/2022
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
רשות הטבע והגנים דרשה לאטום מקטע של 1.4 קילומטרים בתעלת הזנה של תחנת שאיבה בים המלח, בשל זרימה לא צפויה של מי תמלחת על פני הקרקע    השלמת הפרויקט צפויה בעוד מספר חודשים, אם לא יהיו עיכובים    " עיכוב בקבלת האישורים וההיתרים הנדרשים, עשוי לפגוע בהפעלה הרציפה של תחנת השאיבה, דבר העשוי גם להוביל לירידה משמעותית במפלס בריכה 5 המשמשת כחוף רחצה לאזור התיירות"
איתמר לוין
המשטרה ורשות המיסים טוענות: עשרות עובדים קיבלו במרמה את הפנסיה, על בסיס מסמכים מזויפים לפיהם פוטרו    ארבעה חשודים מרכזיים נעצרו, ובהם שני אחים שאחד מהם עבד בעירייה    ההיקף המשוער של ההונאה: לפחות מיליוני שקלים
איציק וולף
מינוי הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר אושר על-ידי הממשלה והוא ייכנס לתפקידו החדש ב-1 ביולי    אושר גם מינוי עו"ד ד"ר גיל-עד נועם לתפקיד המשנה ליועמ"ש
מירב ארד
על שיגור הרקטה מרהצועה אמר: "לא מחפשים תירוצים עבור המחבלים, חמאס הוא הכתובת"    הוסיף: אנחנו מתעקשים על שקט מוחלט לתושבי אשקלון, שדרות ועוטף עזה. לראשונה, יש דור צעיר בדרום שחווה מה זה שקט"
איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il