X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרופ' ירון בכנס עולם התשלומים [צילום: יוסי גמזו לטובה]
נגיד בנק ישראל:
התוצרים של הפינטק ניישן הישראלית לא מוטמעים בישראל
פרופ' ירון: "מדינת ישראל היא סטארט-אפ ופינטק ניישן, אבל חלק גדול מהפיתוחים הטכנולוגיים שחברות ישראליות מיישמות בעולם לא מגיע לשוק הישראלי", הוסיף. "זאת, בין היתר עקב חסמים שקשורים לרגולציה ולמבנה תמריצים"

"מדינת ישראל היא סטארט-אפ ופינטק ניישן, אבל חלק גדול מהפיתוחים הטכנולוגיים שחברות ישראליות מיישמות בעולם לא מגיע לשוק הישראלי", אמר נגיד בנק ישראל פרופק' אמיר ירון בכנס בנק ישראל בנושא עתיד עולם התשלומים.
פרופ' ירון הוסיף: "העיוב - בין היתר עקב חסמים שקשורים לרגולציה ולמבנה תמריצים, ובהם אנחנו יכולים לטפל. הטכנולוגיה הישראלית בעולמות התשלומים לא צריכה להיות מכוונת רק לחו"ל, ובהחלט צריך לעודד את החברות השונות להטמיע אותה גם בישראל. עלינו להניח את התשתית הנדרשת לכך שישראל תהיה מהמובילות בשוק התשלומים, ובכך תאפשר כאן שוק פיננסי מפותח יותר, ובסיס לקידום הכלכלה ויכולת עשיית העסקים, בעיקר של אלה הקטנים יותר, ואף להוזיל את העלויות לצרכן".
הנגיד פירט כמה צעדים שבנק ישראל וגורמים רגולטוריים נוספים ביצעו בשנים האחרונות בנושא, ובמרכזם רפורמת הבנקאות הפתוחה. "אנחנו צפויים להיות אחת המדינה הראשונות בעולם שמחייבת ברגולציה אפשרות להעברת מידע בין הגופים הפיננסיים שהוא מעבר לעו"ש ולאשראי, וכולל גם פיקדונות, חסכונות, הלוואות וניירות ערך של הלקוחות. כל זאת כדי לחזק את השליטה של הלקוחות במידע שלהם. חשוב שתהיה נגישות לכל השחקנים הפיננסיים - לכלל האינפורמציה הנדרשת, כפי שמקובל בעולם", אמר פרופ' ירון.
עוד הוא ציין כי "בשנה האחרונה, השימוש בארנקים דיגיטליים בישראל עלה בצורה משמעותית. חלק גדול מהתפתחות החדשנות בעולם הזה מקורו בצעדים שנקטנו על-מנת לדחוף את מערך כרטיסי החיוב לתקן מתקדם יותר, EMV, מתוך הבנה שכניסה של שחקנים ושירותים חדשים בתחום התשלומים תייצר בהכרח חדשנות נוספת ותגביר את הערך ללקוח".
"חשוב לייצר הבחנה ברורה בין מטבעות יציבים ללא יציבים"
בהתייחס למטבעות הדיגיטליים אמר הנגיד כי "חשוב לייצר הבחנה ברורה בין שני סוגי המטבעות הדיגיטליים: היציבים ושאינם. מטבע יציב הוא כזה שהשער שלו מתיימר להיות צמוד באופן מלא לשער של נכס אחר, כגון הדולר, אגרת חוב ממשלתית או זהב. הסוג השני הוא המטבעות הלא יציבים, כגון הביטקוין. אלה אומנם נראים במבט ראשון דומים למטבעות היציבים - שניהם מטבעות דיגיטליים, מבוססי טכנולוגיית קריפטו ונסחרים בפלטפורמות דומות, אך ההבדל ביניהם מהותי: הביטקוין הוא נכס ספקולטיבי, שמחירו יכול לזנק, ליפול או להישאר קבוע, אבל בניגוד לתחזיות האוטופיות מלפני עשור, הוא לא משמש לאף אחד מתפקידיו היסודיים של הכסף. הוא אינו אמצעי תשלום, לא יחידת מדידה, ולאור התנודתיות הגבוהה שאנחנו רואים במחירו - ממש לא משמר ערך. מטבעות יציבים, לעומת זאת, עשויים להתקרב לעולמות הכסף והבנקאות".
אולם, ציין, "כשהם לא מפוקחים כנדרש, המטבעות היציבים הם לא בהכרח יציבים". פרופ' ירון ציין בהקשר זה את קריסתו לפני כמה ימים של מטבע הטרה USD, שנחשב ליציב ושלפני הקריסה היה בין המטבעות הגדולים מבחינת היקף שווי השוק שלו. "בהינתן שזה קרה, טוב שזה קרה בשלב די מוקדם של התפתחות העולם הזה, בעודו שווה מיליארדים ולא טריליארדים של דולרים, מה שעלול היה להשפיע על המערכת המוניטרית כולה", אמר. "לכן, עלינו, כבנק מרכזי, להיות אמונים על הפיקוח והאסדרה של המטבעות היציבים, ככל שנעריך שהדבר נדרש לשמירה על היציבות הכלכלית. זאת, בניגוד למטבעות שאינם יציבים, שהפיקוח עליהם צריך להתמקד בהיבטים צרכניים כמו שקיפות וניהול תקין".
אם בנק ישראל ינפיק שקל דיגיטלי - זה יהיה שינוי עצום"
הנגיד התייחס גם לשקל הדיגיטלי, שבנק ישראל בוחן כבר מזה שנה וחצי האם להנפיק אותו, ואמר כי "מוקדם להגיד אם בסופו של דבר נחליט להוציא את התוכנית הזו לפועל או לא, אבל אני יודע שני דברים: אם בנק ישראל יחליט להנפיק שקל דיגיטלי, זה יהיה שינוי עצום, ומן הראוי שנהיה ערוכים אליו. ואם נחליט שלא, כל הידע שאנחנו צוברים בפרויקט השקל הדיגיטלי ישרת אותנו גם בחשיבה על רפורמות אחרות בעולם התשלומים".
לסיום הבטיח פרופ' ירון כי "נמשיך לעבוד, לצד השותפים שלנו במגזר הציבורי, במגזר הפרטי, בבנקים מרכזיים ובארגונים בינלאומיים, כדי לעצב את המערכת הפיננסית העתידית באופן שירתום טכנולוגיות לשירות כל הציבור. עולם התשלומים הוא כבר מזמן לא רק מערכת 'אינסטלציה', אלא חלק אינטגרלי של העולם הפיננסי".

תאריך:  20/06/2022   |   עודכן:  20/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 העולם הזה / Haolam Haze
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התוצרים של הפינטק ניישן הישראלית לא מוטמעים בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בין היתר יוכלו הפקחים לאכוף עבירות אי-חבישת קסדה, רכיבה מתחת לגיל 16 או ללא הכשרה, איסור הרכבה, איסור רכיבה בניגוד לסימון בשביל אופנים באופן שיכול לסכן את המשתמשים ואי ציות לתמרור אין כניסה לאופניים
מירב ארד
ציין: "גם לנו יש מגוון אפשרויות פעולה, במגוון יעדים - ופגיעה באזרחים ישראלים תביא אותנו להפעלה שלהן"    הוסיף: החזון - Middle East Air Defense, מול ניסיונות אירן לפגוע במדינות האזור כבר הביא לסיכול נסיונות לאתגר את ישראל ומדינות נוספות"
מירב ארד
מצבם של 168 חולים מוגדר קשה, מהם 32 מונשמים    מקדם ההדבקה עומד כעת על 1.32    משרד הבריאות פנה לבתי החולים וביקש מהם להיערך לעלייה בתחלואת הקורונה
איציק וולף
בית משפט השלום בפתח תקוה הרשיע את חברת "שדות א.ו.ר. פתרונות הדברה" בהדברה בניגוד לחוק לאחר שהמדביר שעבד מטעמה השאיר קופסה של תחליף חלב אם מלאה בחומר הדברה בפינת משחקים בגן ילדים    הילדים הספיקו להוציא את הרעל מהקופסה וברגע האחרון הבחינה בכך הגננת
מירב ארד
חוק חדש יעניק הכרה, מעמד והטבות לאחים - כחלק מהמשפחה השכולה    יו"ר הוועדה אפרת רייטן-מרום: לראשונה, מכירה המדינה במעמדם, בתרומתם ובחשיבותם של האחים השכולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il