X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מפת המובלעת בקלינינגרד
חשש להסלמה דרמטית בין רוסיה למערב
הרשויות בליטא הודיעו מוקדם יותר כי בכוונתן לאסור על מעבר סחורות בשטחה הנכללות ברשימת העיצומים של האיחוד האירופי ומיועדות למולבעת הרוסית קלינינגרד למובלעת זו חשיבות צבאית רבה עבור רוסיה

דרמה בשעות האחרונות סביב המובלעת הרוסית בקליניגרד, השוכנת לחוצה כסנדוויץ׳ לחופי הים הבלטי בין חברות נאט״ו והאיחוד האירופי, ליטא ופולין, דרמה שעלולה לטמון בחובה הסלמה דרמטית בין רוסיה למערב.
הרשויות בליטא הודיעו מוקדם יותר כי בכוונתן לאסור על מעבר סחורות בשטחה הנכללות ברשימת העיצומים של האיחוד האירופי ומיועדות למולבעת קלינינגרד. הכוונה היא לרכבות משא המגיעות מרוסיה לקלינינגרד בנתיב הרכבת היחיד ביניהן, העובר בשטחה של ליטא. בין השאר מדובר בסחורות מסוג פחם, מתכות שונות, חומרי בנייה ורכיבי טכנולוגיה, בהם מתקדמים.
מה שחשוב מאוד להבין הוא שלמובלעת קלינינגרד חשיבות צבאית רבה עבור רוסיה - לא רק ששם שוכן מטה הצי הבלטי הרוסי, אלא שיש שם נוכחות צבאית ומודיעינית רוסית מגוונת, כולל יכולות גרעיניות. ההנחה היא שחלק מהרכיבים שאותם מעבירה רוסיה למובלעת נועדו גם לשימושים צבאיים.
שר החוץ הליטאי גבריאליוס לנדסברגיס אמר מוקדם יותר היום: "ליטא איננה עושה דבר. אלו העיצומים האירופיים שנכנסו לתוקף מה-17 ביוני״. במשרד החוץ הרוסי פחות התרשמו מדבריו, זימנו את האחראי על השגרירות במוסקבה (השגריר גורש) לשיחת נזיפה ולאחר מכן פירסמו הצהרה מאיימת: ״אם מעבר המטען בין אזור קלינינגרד לשאר הפדרציה הרוסית דרך ליטא לא חודש במלואו בעתיד הקרוב, אז רוסיה שומרת לעצמה את הזכות לנקוט פעולות כדי להגן על האינטרסים הלאומיים שלה״. ההחלטה של ליטא הוגדרה ע״י משרד החוץ הרוסי כ״צעד עויין גלוי״, ונטען כי היא מהווה הפרה של ההסכם בין רוסיה לאיחוד האירופי מ-2002.
גם דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב התייחס להתפתחויות ואמר בין השאר: ״זו החלטה חסרת תקדים ומנוגדת לכל מה שיש״. הוא גם הצהיר כי יינקטו צעדי תגמול - "המצב הוא יותר מחמור וזה דורש ניתוח מעמיק מאוד לפני גיבוש אמצעים והחלטות כלשהם". בינתיים מאשים סרגיי אקסיונוב, המנהיג הפרו רוסי של חצי האי קרים, כי אוקראינה שיגרה כמה טילים לעבר אסדת קידוח נפט מול חצי האי קרים בלב ים. הוא טען כי שלושה בני אדם נפצעו מפגיעת הטילים וחיפוש נערך אחרי שבעה נוספים. מדובר באסדת הקידוח צ'רנומורנפטגאז, ע״פ אקסיונוב.

תאריך:  20/06/2022   |   עודכן:  20/06/2022
+הרובל הרוסי - ברמתו הגבוהה מזה 7 שנים
19:02 20/06/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

התחזק מול הדולר האמריקני ב-1.2% ועמד על שווי של 55.75 רובל לדולר  ▪  ההתחזקות - לנוכח עצירת ייבוא המוצרים הזרים לרוסיה ולנוכח האיסור שהוטל על אזרחי רוסיה למשוך חסכונות מט"ח

זינוק מעבר לערכו הרצוי של הרובל

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשש להסלמה דרמטית בין רוסיה למערב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מלחמת האנרגיה ארה"ב-רוסיה
חשדנית  |  22/06/22 17:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איציק וולף
התחזק מול הדולר האמריקני ב-1.2% ועמד על שווי של 55.75 רובל לדולר    ההתחזקות - לנוכח עצירת ייבוא המוצרים הזרים לרוסיה ולנוכח האיסור שהוטל על אזרחי רוסיה למשוך חסכונות מט"ח
יאיר נבות
סטולטנברג יוצא מתוך נקודת הנחה שלמרות שאיש לא יודע, הרי שהמלחמה עלולה להימשך זמן רב מאוד: "עלינו להתכונן לכך שזה עלול לקחת שנים. אסור לנו לוותר על התמיכה באוקראינה. גם אם העלויות גבוהות, לא רק של תמיכה צבאית אלא גם בגלל עליית מחירי האנרגיה והמזון"
איציק וולף
ינס סטולטנברג קרא למדינות המערב שלא לצמצם את הסיוע לאוקראינה למרות עליית מחירי האנרגיה והמזון    ראש ממשלת בריטניה פרסם מאמר בסאנדיי טיימס: "הזמן הוא גורם חיוני"
אורי מילשטיין
שיחה בין ד"ר מיכאל ברונשטיין וביני על הלקחים העיקריים של שלושת החודשים של המלחמה באוקראינה: יש לפתח תורת לחימה חדשה; אופי המלחמה החדשה שינה את יחסי הכוחות בעולם; יש לעודד פיתוח אמל"ח "מחוץ לקופסה"
יואב יצחק
ראש ממשלת בריטניה ביקר שוב בקייב    הבטיח שבריטניה תוביל אימונים ל-10,000 חיילים אוקראינים כל 120 ימים    גינה את רוסיה על "מתקפה ברברית נמשכת. עיירות וכפרים הופכים להריסות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il