X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איתן מדמון. עלייה מדאיגה [צילום: תמר מצפי]
ניסיונות הונאת לקוחות ממוצא רוסי עלו ב-200% בשנה האחרונה
איגוד הבנקים משיק קמפיין המשך להעלאת המודעות מפני הונאות ואיומי סייבר, בו הוא קורא לגילוי ערנות בכל הקשור לתופעות אלה

בישראל נופלים מדי יום אלפי קורבנות לנוכלי הונאות פיננסיות וסייבר. מי מאיתנו לא קיבל לאחרונה שיחת טלפון או הודעה לנייד או למייל, בהן מתחזים הפונים לבנק ומנסים לגנוב את פרטינו האישיים? - במערכת הבנקאית ובאיגוד הבנקים, הנלחמים בתופעה ומפרסמים (יום ג', 21.6.22) כי מגמת ניסיונות ההונאה צוברת תאוצה, וכי ניסיונות ההונאה על אוכלוסיית יוצאי חבר העמים גדלה ב-200% בשנה האחרונה.
איגוד הבנקים משיק היום קמפיין המשך להעלאת המודעות מפני הונאות ואיומי סייבר, בו הוא קורא לגילוי ערנות בכל הקשור לתופעות אלה, לרבות התחזות ברשת ובטלפון וגניבת פרטים, במטרה להפחית את חשיפת האוכלוסייה לאירועים אלה. הקמפיין יעלה תחת הסלוגן: ״בנק, זה לא!״.
הפעם יתמקד הקמפיין בהעלאת המודעות להונאות פיננסיות נגד ציבור הלקוחות דוברי הרוסית בפרט והאוכלוסייה המבוגרת בכלל. בבנקים ובמשטרה מזהים בחודשים האחרונים עליה משמעותית בהיקף ההונאות שמבוצעות נגד עולים חדשים. כמו-כן ניכרת מגמה של שכלול אמצעי התקיפה נגד לקוחות אלה, בעיקר המבוגרים שלהם דבר שמחייב העלאת המודעות. בבנקים ובמשטרה מזהים גידול במקרי ההתחזות מצד התוקפים לנציגי בנקים ונציגי משטרה. התקופים פונים לרוב בשפה הרוסית (דבר שאינו מקבול בבנקים) ומעודדים בשיטות מתוחכמות את ציבור למשוך כספים מחשבותיהן ולהעבירם אל חשבונות בחו"ל .
מנכ״ל איגוד הבנקים, איתן מדמון, אומר כי מגמת ההונאה נמצאת במגמת עלייה מדאיגה: ״בתקופה האחרונה אנו עדים למקרי הונאה רבים כנגד לקוחות הבנקים. במקרים רבים הנוכלים פונים ללקוחות רבים באמצעות שיחת טלפון, ומתחזים לעובדי בנק ואף לנציגי משטרה בכדי לגנוב את פרטי ההזדהות לחשבונות הבנק או להעביר כספים לחו"ל. הבנקים מתמודדים עם ניסיונות ההונאה האלה וביחד עם המשטרה משפרים את יכולות ההגנה שלהם. אבל חובתנו היא להעצים את המודעות לניסיונות ההונאה, ובעיקר את המודעות של אוכלוסיות יותר פגיעות בניהן האזרחים הוותיקים הלקוחות דוברי השפה רוסית כדי להפחית ככל הניתן את חשיפתן לאירועים אלה, ואת הנזקים הנוצרים מהם".

תאריך:  21/06/2022   |   עודכן:  21/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איתן מדמון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניסיונות הונאת לקוחות ממוצא רוסי עלו ב-200% בשנה האחרונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
איתמר לוין
שטיין: חיוב המורשע בפיצוי של נפגע העבירה אינו אפשרי כאשר אין נפגע ספציפי; לא זה המקום להחיל את דוקטרינה "המדינה כאפוטרופוס", לפיה המדינה זכאית לקבל פיצוי בשמם של תושביה    דחה ערעורים על עבודות שירות בשל שימוש במידע פנים
איתמר לוין
השופט עידו דרויאן-גמליאל דן במעצרו עד תום ההליכים של נאשם בעבירות מין בבנותיו והגיע למסקנות שליליות על סמך תסקיר שירות המבחן - ולאחר מכן צורף להרכב בתיק העיקרי
מירב ארד
האשים את נתניהו בהליכה לבחירות חמישיות: "הבחירות הן תוצאה של תככים והטרלות של איש אחד ושמו נתניהו"    "הוסיף: "נפעל להצמיד את חוק הנאשם נגד נתניהו לחוק פיזור הכנסת שיעלה מחר"    טוען כי חייבים לשנות את שיטת הבחירות - "חוסר היציבות הפוליטית הוא בעוכרינו. זה פוגע בחברה, בכלכלה ובביטחון"
איציק וולף
קודם לבזק, שימשה קנטור כמשנה למנכ"ל וסמנכ"לית בכירה בחטיבת הלקוחות הפרטיים בחברת AIG, ולפני כן ביצעה שורת תפקידי ניהול בכירים בחטיבת השירות והמכירות בבזק בינלאומי, לרבות תפקיד סמנכ"ל חטיבת השירות והמכירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il