X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מעניקה הלוואות עד 1,000 ליש"ט [צילום: כריס רטקליף, AP]
תביעה ב-83 מיליון שקל על השקעה בחברה בריטית
חברת ווליו בייס תובעת את בעלי השליטה בחברת קווידי המעניקה הלוואות בסיכון אשראי גבוה - מוריסו טייב, יובל בנרף וגיא צדוק - בטענה שהפרו הסכם להקצות לה 75% ממניותיה

חברת ווליו בייס, שהשקיעה בחברת האשראי הבריטית קווידי (Quidie), תובעת 83.4 מיליון שקל ממנה ומשלושת בעלי השליטה בה - מוריסו טייב (שהוא היו"ר והמנכ"ל), יובל בנרף וגיא צדיק. ווליו בייס מייצגת משקיעים בחברה וטוענת להפרת ההסכם לפיו תרכוש 75% מחברת קווידי. התביעה הוגשה (23.6.22) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
בתביעה נאמר כי קווידי עוסק בהענקת הלוואות של עד 1,000 ליש"ט - ובממוצע 250-200 ליש"ט - לאנגלים בעלי דירוג אשראי נמוך, המתקשים לקבל אשראי בנקאי. קווידי נתונה לפיקוחו של הרגולטור הבריטי Financial Conduct Authority, הרשאי להורות לחברות כמו קווידי - אם מתברר שההלוואות ניתנו בצורה בלתי ראויה - להחזיר ללקוחות את הריבית ששילמו. עובדה זו מגבירה את הסיכון בפעילותם של חברות אלו, שהוא משמעותי ממילא בשל אופיים של לקוחותיהן.
לדברי ווליו בייס, בשנת 2017 הייתה קווידי זקוקה לכספים לתפעולה השוטף, שכן היא היה עליה להחזיק תזרים מזומנים בהיקף מסוים כדי להעניק את ההלוואות. מייסדיה - טייב, בנרף וצדיק - חתמו עימה על הסכם, במסגרתו היא העמידה לרשות החברה קו אשראי בסך 5 מיליון ליש"ט בריבית שנתית של 5%-14%. בתמורה התחייבה קווידי להקצות לה איגרות חוב הניתנות להמרה בכל עת ל-50% ממניותיה. ווליו בייס גם קיבלה את הזכות למנות מחצית מן הדירקטורים של קווידי, ונקבעו הסדרים להכרעה במקרה של שוויון בין הקבוצות בהצבעות.
בתביעה נאמר כי קווידי לא עמדה באבני הדרך שנקבעו בהסכם ולפיכך הוא תוקן, אך ווליו בייס המשיכה להזרים לה את המימון מתוך אמון בהבטחות מנהליה לגבי יכולתה לעבור לרווח. בנוסף לכך, פעולות בלתי תקינות של החברה גרמו לכך שה-FAC הטיןל עליה קנס בסך 2.1 מיליון ליש"ט. בתחילת 2021 התברר לתובעת, לדבריה, כי קווידי מצויה בגרעון משמעותי בהון החוזר, דבר שעלול היה להוביל להערת עסק חי ולשלילת רשיונה בידי ה-FAC. קווידי לא יכלה לעמוד בפרעון ההלוואה, אך ווליו בייס נאותה לדחות לאמצע 2023 את מימוש האג"ח - תמורת העלאת אחזקתה הצפויה ל-75%. אולם, בנרף וצדיק סירבו לפעול לפי הסכמות אלו והפכו את קווידי לבת ערובה במאבקם נגד ווליו בייס - טוענת האחרונה.
ווליו בייס טוענת שמהלכים אלו היוו הפרה של ההסכם, ולכן הודיעה בפברואר השנה על רצונה לממש את האג"ח ולהשתלט על קווידי. הנתבעים סירבו לאפשר לה לעשות זאת, ולטענת התובעת - אף מבצעים במכוון פעולות שיובילו לשלילת רשיונה, מה שיוביל לחיסולה של קווידי ויגרום להם נזקים ניכרים. אם החברה אכן סבורה שאין תוקף להסכם מן השנה שעברה, מוסיפה ווליו בייס, הרי שלמעשה היא מודה שדוחותיה הכספיים ודיווחיה ל-FAC על אותו הסכם היו כוזבים. לפיכך, היא תובעת פיצוי בגובה הנזק שלטענתה נגרם לה בשל אי-הקצאת המניות. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד אלי כהן ואורן מאירי, וטרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  23/06/2022   |   עודכן:  23/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה ב-83 מיליון שקל על השקעה בחברה בריטית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ההקפאה - בעקבות בקשת שרת החינוך והפגישה עם הממונה על השכר במשרד האוצר    לא נשלל חידוש השביתה בשבוע הבא
עידן יוסף
שר החוץ לעמיתו הטורקי: "מצטער על כך שהנסיבות לא מאפשרות לי להשאר קצת יותר"    ״מטרתנו המיידית היא להביא לרגיעה, שתאפשר לנו לשנות את אזהרת המסע לטורקיה. עונת התיירות מתקרבת לשיאה, וטורקיה היא היעד מס' 1 של התיירות הישראלית"
איציק וולף
אניטה אלוורז האמריקנית איבדה את הכרתה בסוף תרגיל הסולו שלה באליפות העולם בשחייה אומנותית בבודפשט    המאמנת שלה זינקה אל המים והצילה את חייה    "קפצתי לתוך המים כי ראיתי שאף אחד אחר לא עושה את זה"
עידן יוסף
בנוסף לעיוורים - קיימים כלבי התרעה רפואי למתמודדי סוכרת, אפילפסיה והתקפי עילפון, הלם קרב ומתמודדי-נפש    יוזמת החוק, יו"ר ועדת העבודה והרווחה, אפרת רייטן-מרום: החוק בא לתקן מצב-קיים, בו אנשים רבים משתמשים בכלבי-עזר וזוכים לחיות ממש את חייהם
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה: "עמדתם של היועצים המשפטיים תישמע בכבוד רב ובהרחבה בדיוני הוועדה. ובמקום שבו תוצג מניעה משפטית, דעתם תכובד"    "האחרונים שילמדו אותי מהי דמוקרטיה ומהו כבוד כלפי יועצים משפטיים - הם חברי הכנסת יריב לוין, יואב קיש, דודי 'מרסק העצמות' אמסלם, וחבריהם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il