X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מתכוונים לחתום על חוזה? כדאי להמתין שבוע אחד [צילום: גילי יערי, פלאש 90]
בשורה לרוכשי דירות: רק 40% ממחיר הדירה יוצמד למדד תשומות הבנייה
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שצפויה להוזיל דירות חדשות ב-100 עד 150 אלף שקל תשלום ראשון לקבלן, של לפחות 20% יהיה פטור מהצמדה למדד שאר התשלומים יוצמדו ב-50% בלבד ועד למועד מסירת הדירה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת תיקון חוק המכר אשר משנה את תמהיל הצמדת מחיריהן של דירות חדשות הנרכשות מקבלנים למדד תשומות הבנייה. מדובר בהצעת חוק ממשלתית שמוזגה עם הצעות חוק של חבר הכנסת אלכס קושניר וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' וקבוצת חברי כנסת. 41 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים. החוק ייכנס לתוקף בתוך שבוע.
על-פי החוק החדש, לכל היותר יוצמדו 40 אחוזים ממחיר הדירה למדד בעסקת רכישת דירה מקבלן. כל תשלום ראשון שיינתן לקבלן ולא יפחת מ-20 אחוזים - לא יחויב במדד, כאשר שאר התשלומים שישולמו בהמשך, יוצמדו ב-50 אחוזים בלבד למדד תשומות הבנייה. עוד נקבע כי ההצמדה תהיה עד למועד מסירת הדירה בלבד.
עוד הוצע לקבוע כי מוכר יהיה פטור מתשלום פיצוי בשל איחור במסירת הדירה, רק במקרה שהאיחור נגרם כתוצאה ממעשה או ממחדל של הרוכש, או במקרה שהאיחור הוא תוצאה של סיכול החוזה כמשמעותו בחוק החוזים. בתוך כך, מוצע שינוי בתמהיל הפיצוי: מחודש האיחור השני ישלמו הקבלנים 100% שכר דירה לרוכשים, מהחודש החמישי ישלמו 125% והחל מהחודש ה-11 150%.
"חוק המכר הוא חוק צרכני שנועד לתת הגנה לרוכשי דירות חדשות במסגרת עסקות אלה. בבסיס חקיקה זו ניצבת ההנחה שהמערכת החוזית בעסקות אלה של רכישת דירה מיזם אינה שוויונית, וכי ישנם פערי כוחות ניכרים בין הרוכש למוכר, לטובת המוכר", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.
עוד נכתב כי אחת ממטרות הדינים הצרכניים היא צמצום פערי הכוחות בין הצרכן לספק, כאשר ההנחה היא כי בדרך כלל לצרכן אין יכולת מיקוח והשפעה על הספק, קיימים פערי מידע בין הצדדים, כוחו הכלכלי של הצרכן קטן יותר, וכך גם יכולתו להתמודד עם מורכבות העסקה. "דברים אלה מקבלים משנה תוקף בעסקה כה חשובה לרוכש דירה", ציינו מנסחי החוק.
שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, הביע שמחה על העברת החוק למרות הקושי של התקופה הזו. "הבאנו פה פתרון להרבה מאוד זוגות צעירים, שיחסכו בעקבות החוק בין 100 ל-150 אלף שקלים. החוק הזה מביא לשינוי דרמטי, היה פה עוול לציבור שתוקן. הוכחנו שאפשר לשנות ולפעול גם מול כוחות מאוד חזקים במשק", אמר.

תאריך:  30/06/2022   |   עודכן:  30/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשורה לרוכשי דירות: רק 40% ממחיר הדירה יוצמד למדד תשומות הבנייה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ציטיאט-לוין, שמכהנת כמנכ"לית בססח - החברה הישראלית לביטוח אשראי בע"מ, תיכנס לתפקידה החדש ב-1.11.2022& תחליף את טל קדם, שהודיע לאחרונה על רצונו לסיים את תפקידו לאחר 5.5 שנים.
איתמר לוין
רון קובי יפצה את חבר מועצת העיר, דוד אוחנה, ב-40,000 שקל בשל עשרות פרסומים בפייסבוק בהם ייחס לו עבירות פליליות ושחיתות
איתמר לוין
אחיו של אריה דרעי ירצה תשעה חודשי עבודות שירות וישלם קנס של 280,000 שקל בשל עבירות מס שביצע בשלוש פרשות, שנועדו לסייע ליו"ר ש"ס
איציק וולף
בשל לוח הזמנים הצפוף לקראת הבחירות הצפויות ב-1 בנובמבר ובשל המחסור העולמי במוצרים אישרו חברי הכנסת לעצמם גמישות בדיני המכרזים ושילשו את רף סכום ההתקשרות הפטור ממכרז    הקלות ברישום מפלגות חדשות כדי לאפשר למפלגות חדשות להתמודד
איתמר לוין
רוני קאשי הכפיש בצורה גסה במיוחד את השופטים שמואל בר-יוסף וליאור ברינגר, שדנו בעניינו בבית המשפט למשפחה בתל אביב, ובפרסום החלטות ואף הקלטה של דיון מאותה ערכאה - המתנהלת בדלתיים סגורות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il