X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אלבשן. "לא מרים דגל לבן" [צילום: איציק וולף]
אלבשן: שמעתי על ההחלטה מהתקשורת, אין מניעה משפטית למינוי
פרופ' יובל אלבשן הגיב על החלטת ועדת גילאור שלא אישרה את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל הביטוח הלאומי בטענה כי התנהל נגד המינוי מסע סיכול על-ידי בעלי אינטרסים רבי עוצמה ועל-ידי נציגיהם בתקשורת
נפסלה מועמדות יובל אלבשן למנכ"ל הביטוח הלאומי
מירב ארד
הוועדה קבעה כי המועמד אינו עומד בתנאי הכשירות הנדרשים לכהונה כמנכ"ל המוסד לביטוח לאומי
לרשימה המלאה

פרופ' יובל אלבשן הגיב על החלטת ועדת גילאור שלא אישרה את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל הביטוח הלאומי וטען כי בניגוד למה שפורסם, לא הייתה שום מניעה משפטית למינוי. עוד ציין כי נודע לו על ההחלטה מהודעה לתקשורת ולא בהחלטה מנומקת שנמסרה לו כמי שההחלטה עוסקת בו.
"לפני כשעה נודע לי (מהודעה לתקשורת ולא מהחלטה מנומקת....) שוועדת גילאור לא אישרה את מועמדותי לניהול הביטוח הלאומי... נימוקיה טרם פורסמו ואני ממתין להם בשקיקה שכן לא הייתה שום מניעה משפטית למינוי, למרות מה שנאמר במסגרת מסע הסיכול שנוהל נגד מינויי על-ידי בעלי אינטרסים רבי עוצמה ונציגיהם בתקשורת שכתבו דברים שהקשר בינם לבין המציאות הוא בערך כמו הקשר ביני לבין כדורסל. כך שזה עוד לא נגמר", כתב בפוסט שפרסם (יום א', 3.7.22) בדף הפייסבוק שלו.
אלבשן הוסיף וסיפר על חווית ילדות קשה שהייתה לו עם הביטוח הלאומי: "בפעם הראשונה שנכנסתי לסניף הביטוח הלאומי הייתי בן 12. זה היה כמה חודשים אחרי שאבי נפטר בחטף והוא בקושי בן 44. ליוויתי את אמי שנאלצה לעבוד אז כמורה בשתי משרות (בתיכון בוקר ובלימודי מבוגרים בערב) שביקשה לברר מדוע לא מתקבלת קצבת השארים. בגלל שתי המשרות זו הייתה שעת קבלת הקהל היחידה שהיא יכולה הייתה להגיע אליה. היינו שם יותר משעה והתור לא התקדם. כשאמי, העדינה בנשים שהייתה בכלל בהלם באותם ימים קשים, העזה לשאול את הפקידים בשקט האם כדאי לה להמתין, אחד מהם פתח עליה את הפה ובייש אותה לפני כולם. יצאנו גם בלי תשובה לגבי הקצבה וגם מבויישים עד לקצות אצבעותינו. לעולם לא אשכח את פרצופה הכואב של אמי באותם ימים נוראים של 1982, לפני ארבעים שנה", כתב והוסיף כי עבד ב-30 השנים האחרונות בתחום והעמיד את עצמו כמועמד למנכ"ל המוסד לביטוח לאורמי כדי שלא יהיו עוד פנים כואבות כמו אלו של אמו.
"הצגתי תוכנית מפורטת לשינויים במוסד, שינויים אמיתיים (מעבר להכנסת מחלה כזו אחרת לספר הליקויים ולשינוי טכני במבחן כזה או אחר כפי שנעשה עד כה מהסוג שלא פוגע בשיטה אלא מעט משייף את מגרעותיה) שהיו הופכים את הביטוח הלאומי למה שהוא אמור היה להיות: ביטוח ולא מס. מוסד שמוביל מדיניות חברתית כוללת ולא פלטפורמה של קומבינות לפרנסת מקורבים בחברות סיעוד או חברות קדישא ובוועדות רפואיות כיוצ"ב. לשמחתי שר הרווחה מאיר כהן וראש הממשלה יאיר לפיד התלהבו מהתוכנית ובחרו לתמוך בה ובי למרות שאיני איש מפלגתם ומעולם לא הייתי", כתב.
עוד הוסיף כי אין לו שום כוונה או יכולת להרים דגל לבן. "מדי יום נכנסים לסניפי הביטוח הלאומי מאות זכאים שיוצאים שלא בצדק כואבים ורמוסים משם בדומה לאופן בו יצאנו אמי ואני אז בימים הנוראים של 1982. וגם בגללם אין לי את הזכות להתייאש", כתב.

תאריך:  03/07/2022   |   עודכן:  03/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלבשן: שמעתי על ההחלטה מהתקשורת, אין מניעה משפטית למינוי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סוף כל סוף דיסקט חדש. חשיבה חב
ארי123  |  3/07/22 20:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הודיע על רצונו לסיים את כהונתו לאחר 12 שנות ניהול של פעילות שדה התעופה המרכזי של ישראל    יסיים את תפקידו רק בסוף שנת 2022
איציק וולף
שר הההגנה הרוסי, סרגיי שויו הודיע לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי מחוז לוהנסק "שוחרר"    "כוחות רוסיה ובעלי בריתם השיגו שליטה מלאה על העיר ליסיצ'נסק"
איציק וולף
אייזיק מחזיק ב-9.88% מחברת יונט קרדיט וביקש למשוך את ההמחאות שמסר במסגרת הסכם בטענה להפרות יסודיות מצד יונט קרדיט    "החברה דוחה את הטענות ובוחנת חלופה של הכנסת משקיע"
מגזין סגולה
חוזה הציונות מת בווינה כהוא בן 44 בלבד
עידן יוסף
שוב מחלוקת בצה"ל על-רקע דתי: ברקע סערת הכנסת הבישול החלבי בצבא מזהיר ראש ישיבת אלון מורה כי המהלך יביא לקריסת מערך הכשרות וביקש מתלמידיו לא לאכול מזון מבושל    סתירה בין קצין הלוגיסטיקה הראשי לרבנות הצבאית בשאלת הבישול במטבחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il