X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
בית מעריב שנהרס [צילום: אלי אלון]
ביהמ"ש העליון פסק סופית: מגדל נמרודי - 42 קומות
הכשרת היישוב ביקשה להקים 60 קומות על מתחם בית מעריב, אך רשות התעופה האזרחית התירה 42 קומות בלבד בשל בטיחות הטיסה גרוסקופף: לא יתקיים דיון נוסף בבקשה
התוכנית המקורית של מגדל נמרודי [משה צור אדריכלים]

מגדל יעקב נמרודי, שמקימה חברת הכשרת היישוב במתחם בית מעריב בתל אביב, יהיה בן 42 קומות ולא בן 60 קומות כפי שביקשה הקבוצה. כך קובע סופית (יום ג', 5.7.22) שופט בית המשפט העליון, עופר גרוסקופף.
הכשרת היישוב הייתה הבעלים של העיתון מעריב ונותרה הבעלים של בניינו ההיסטורי והמגרש שסביבו גם לאחר מכירת העיתון (לאלי עזור). הבניין נהרס ובמקומו ביקשה הקבוצה להקים מגדל הנושא את שמו של בעל השליטה ומי שהיה המנכ"ל שלה (אביו של עפר נמרודי, המנכ"ל הנוכחי). בשל הגובה הרב והקרבה לנמל התעופה בן-גוריון ולנתיבי הטיסה, היה עליה לקבל את אישור רשות התעופה האזרחית (רת"א) - וזו הגבילה את הגובה ל-42 קומות בלבד. המגדל המבוקש היה בגובה 256 מטר, בעוד מגבלות הבטיחות קובעות גובה מירבי של 180 מטר (מהן ניתן לחרוג בתנאים מסוימים), ולכן קבעה רת"א שיש לעמוד בהן.
הוועדה המקומית תל אביב המליצה לאשר 55 קומות, כפי שביקשה הכשרת היישוב בתוכניתה המתוקנת, אך הוועדה המחוזית אימצה את עמדת רת"א וקבעה: 42 קומות בלבד. ועדת משנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, הוועדה למתחמי רעש מטוסים (מר"מ), אימצה את החלטת הוועדה המחוזית.
בית המשפט המחוזי בתל אביב (השופטת לימור ביבי) דחתה את עתירתה של הכשרת היישוב, אם כי הורתה למר"מ לקבל את חוות דעתה של רת"א לגבי האפשרות של עמידה ביעדי הבטיחות אם המגדל יוקטן. גרוסקופף דחה את ערעורה של הכשרת היישוב, וקיבל את ערעורם של מוסדות התכנון על החלק השני בפסק דינה של ביבי, כך שמר"מ לא תדון שוב בתוכנית.
לא להפוף את ההחרגה לכלל
גרוסקופף דוחה את טענתה של הכשרת היישוב, כאילו מנהל האגף לתשתיות תעופתיות ברת"א, מוטי שמואלי, היה מצוי בניגוד עניינים בהיותו נציג משרד התחבורה במר"מ. לרשות אין עניין ישיר בתוכנית, מדגיש גרוסקופף, אלא תפקידה לשמור על בטיחות הטיסה; ובוודאי שלא נפל כל פגם בהתחשב בעובדה ששמואלי רק הביע את עמדתה ולא השתתף בהצבעה (על-פי דרישתה של הכשרת היישוב).
עוד דחה גרוסקופף את הטענה לפיה מר"מ התפרקה משיקול דעתה והעבירה אותו לרת"א. העמידה בתנאי הבטיחות היא דרישה סטטוטורית לאישור תוכניות בנייה רלוונטיות, מר"מ מחויבת להיוועץ ברת"א - אך ההחלטה הסופית מצויה בידיה. גם אין מקום לאשר כעת את החריגה ולאפשר בהמשך למנוע אותה בשלב היתר הבנייה, כפי שהציעה הכשרת היישוב; העובדה שקיימת דרך פעולה חילופית אינה מחייבת את מוסדות התכנון לצעוד בה.
בקבלו את ערעור מוסדות התכנון אומר גרוסקופף, כי בחלק זה של פסק הדין במחוזי קיימים שלושה קשיים. רת"א עמדה בחובת ההנמקה בצורה נרחבת ומפורטת, הנהירה גם להדיוטות. אין מקור בדין לחייב את הרשות לומר לא רק מה לא ניתן לבנות, אלא גם מה כן ניתן. וחיובה של הרשות לספק פרה-רולינג בדבר החריגה אותה תתיר, הופך את ההחרגה לכלל ועלול לפגוע במעמדה הבינלאומי של ישראל.
הכשרת היישוב חויבה בתשלום הוצאות בסך 100,000 שקל. השופטים ניל הנדל ונעם סולברג הסכימו עם גרוסקופף. את הכשרת היישוב ייצגו עוה"ד ענת בירן, אפרת לרנר, רון נבון ונרי ירקוני; את מוסדות התכנון ייצגה עו"ד תהילה רוט; ואת עיריית תל אביב - עו"ד רויטל אטיאס.

תאריך:  05/07/2022   |   עודכן:  05/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש העליון פסק סופית: מגדל נמרודי - 42 קומות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
במסגרת פיתוח המרחב העירוני במחלף השלום יהיו הרחבת מדרכות, סימון נתיבי תחבורה ציבורית, סלילת שבילי אופניים והצללה
איתמר לוין
קובע שהחוק המעניק את הפטור עומד בכללי המשפט הבינלאומי - וחקיקה ראשית של הכנסת ממילא יכולה לגבור על כללים אלו    ההגנה החוקתית על תושבי שטח אויב היא מצומצמת; הפגיעה בזכויות תושבי הרצועה היא מידתית ולתכלית ראויה
יצחק דנון
יוניבו תעשיות פרמצבטיות ו-UNV מדיסין תובעות חברות שילוח ואחסון וחברות ביטוח, בטענה שהקנביס הגיע ללא אמצעי ההגנה המתחייבים
איציק וולף
המשנה למנכ"ל בחברת ג'י סיטי - גזית גלוב לשעבר - פורש מתפקידו לאחר כשנתיים שבהן שימש כמשנה למנכ"ל וכסמנכ"ל התפעול של החברה    המנכ"ל, חיים כצמן, החליט על מינוי קרן כליפה למנכ"ל חטיבת הנדל"ן של הקבוצה
איתמר לוין
העוזרת האישית של מילצ'ן ופאקר מעידה בתיק 1000 על הסיגרים לנתניהו ועל השמפניות לרעייתו    לדבריה מילצ'ן אמר שאין ברירה אלא להיענות    אומרת שהיא עלולה לאבד את עבודתה בעקבות העדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il