X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
ג'ונסון היום בצאתו מ"מספר 10" [צילום: פרנק אגוסטין, AP]
ג'ונסון למרות לחצי המקורבים: אני לא מתפטר
שרי הפנים והשיכון, פריטי פאטל ומייקל גוב, הצטרפו לדורשים את התפטרות ראש הממשלה נאדים זהאווי, שהחליף אמש את רישי סונאק במשרד האוצר, סבור גם הוא שעל ג'ונסון ללכת בצהריים הכריז ג'ונסון בפרלמנט שאין בכוונתו להתפטר

סיכוייו של בוריס ג'ונסון לשרוד בתפקידו כראש ממשלת בריטניה הולכים ומתמעטים מדי שעה, כאשר מספר השרים הדורשים ממנו להתפטר גדל במהירות. הערב (יום ד', 6.7.22) הצטרפו אליהם שניים מן המקורבים ביותר אליו - שרת הפנים, פריטי פאטל, ושר השיכון, מייקל גוב. אולם, ג'ונסון אמר הערב לכל הפונים אליו, כי אין בכוונתו להתפטר.
מאז התפטרותם אמש של שרי האוצר והבריאות, רישי סאנוק וסאג'יד ג'ייוויד, התפטרו 32 מחברי הממשלה המורחבת (דהיינו, סגן שרים ובעלי משרות זוטרות אחרות ברשות המבצעת; להבדיל מן הקבינט המונה פחות מ-30 שרים). גם שר האוצר הנכנס, נאדים זהאווי, אשר מונה לתפקידו רק אמש, נמנה על קבוצת הבכירים שהגיעו למסקנה שג'ונסון חייב להתפטר. את הקבוצה מוביל המצליף הראשי של הסיעה השמרנית בפרלמנט, כריס היטון-האריס.
שורה של שרים ובכירים אחרים מגיעים בשעות האחרונות לדאונינג סטריט 10, רובם כדי לומר לג'ונסון שעליו להתפטר. אחד החשובים שבהם הוא סר גרהאם בריידי, העומד בראש "ועדת 1922" - הנהגת יושבי הספסלים האחוריים (חברי הסיעה שאינם בעלי משרות ממשלתיות). בעבר, ביקורים שכאלה של ראש הוועדה במעון ראש הממשלה היו איתות ברור לכך שימיו של הדייר הנוכחי במעון הם ספורים.
ועדת 1922 היא שיכולה להוביל הצבעת אי-אמון בעומד בראש המפלגה השמרנית. לפי הכללים הנוכחיים, ג'ונסון חסין מפני הצבעה שכזאת עד מאי 2023 - שנה לאחר ההצבעה הקודמת, בה שרד עם 58% בלבד מן הקולות. אולם, הוועדה יכולה לשנות את הכללים והיא עשויה לעשות זאת כבר בשבוע הבא. בלונדון דיווחו היום, כי הוועדה הוצפה היום במכתבי אי-אמון בג'ונסון, במה שתואר כ"דלת מסתובבת בה מדי חמש דקות נכנס עוד חבר פרלמנט והגיש את המכתב". פנייתו של בריידי הערב לג'ונסון נובעת ממצב זה.
נכון להערב, ג'ונסון נחוש בדעתו שלא להתפטר. הוא התייצב בצהריים בפרלמנט לשעת השאלות השבועית של ראש הממשלה ואמר: "אם הייתי מרגיש שהממשלה לא יכולה להמשיך לתפקד - הייתי מתפטר. העבודה שלי היא להמשיך". ג'ונסון טוען, כי במצב הנוכחי - המלחמה באוקראינה והאינפלציה הגואה בבריטניה - יהיה זה חוסר אחריות מצידו להתפטר. הערב נוספה לכאבי הראש שלו הודעתה של אירן על מעצר סגן השגריר הבריטי, ג'יילס וויטקר, בחשד לריגול - אם כי לא ברור האם הוא עדיין עצור.
גל ההתפטרויות נובע מן הפרשה האחרונה שבה נתפס ג'ונסון באי-אמירת אמת. בשבוע שעבר התפטר כריס צ'ינטר מתפקיד סגן המצליף, לאחר טענות על הטרדה מינית כלפי גברים. בסוף השבוע התברר, כי ג'ונסון מינה אותו למרות שכבר ב-2019 ידע על תלונות נגדו. ג'ונסון הכחיש לפני כן שקיבל תלונות כאלה, ודוברו טען לאחר מכן ששכח אותן.
מעמדו של ג'ונסון מעורער מזה חודשים, בעיקר בשל האירועים והמסיבות הרבים שנערכו במעונו/משרדו בשיאה של הקורונה, כאשר ממשלתו הטילה מגבלות קשות במיוחד על מפגשים והתכנסויות. גם בפרשה זו ("פארטיגייט") נתפס ג'ונסון באי אמירת אמת, לאחר שהכחיש בפרלמנט שהיו אירועים כאלה ושהוא השתתף בהם. ג'ונסון אף נקנס בידי משטרת הבירה - ראש הממשלה הבריטי הראשון הסופג ענישה פלילית בעת כהונתו. בשנת 2019 הוא מסר למלכה אליזבת מידע כוזב כאשר ביקש את אישורה הפורמלי להפסקת מושב הפרלמנט מוקדם מן המתוכנן, בעת התוהו ובוהו סביב הברקזיט.

תאריך:  06/07/2022   |   עודכן:  06/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ג'ונסון למרות לחצי המקורבים: אני לא מתפטר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חיות פסלה את השופטת רויטל באום, אשר הבהירה שהיא מאמינה לנכדים אשר טענו לתקיפת אביהם בידי סבם - ואמרה שאינה צריכה לצפות בסרטוני האירוע שהגישו לה
איתמר לוין
עמית: עופר ניב לא פעל רק משום שסבר שנגרם לו עוול בנושא שווי המניה בחברה, אלא רצה לפגוע ביו"ר רפאלי ובאחרים    "הסיווג של חזק מול חלש ברשתות החברתיות אינו מקדם בהכרח את זיהוי התביעה כתביעת השתקה"
איציק וולף
מזכר הכוונות עתיד לחזק את שיתוף הפעולה בין רשות התחרות לבין נציבות התחרות היוונית, בין היתר באמצעות עידכונים הדדיים בנוגע להתפתחויות חקיקה, החלטות והליכי אכיפה, כמו גם שיתוף ידע ויישום פרויקטים משותפים
איתמר לוין
שרה נתניהו דרשה טבעת בגודל ובצורה מסוימים מחנות בתל אביב וכעסה כאשר הרכישה התעכבה    מעידה: מילצ'ן התקשר עשרות פעמים לנתניהו בנוגע לוויזה לארה"ב ונתניהו הבטיח לעזור    פנה לנתניהו גם בנוגע להארכת מעמדו כתושב חוזר לצורכי מס
מירב ארד
אנגלמן: "בביקורת שלנו על הבחירות הקרובות ניתן דגש על פעילות כלל הגופים הפעילים, שהם בדרך כלל עמותות, בהתאם למה שמוגדר בחוק, על-מנת לוודא שאכן פעילותם נרשמת ומשתקפת לציבור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il