X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרעות בעיר לוד [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
הממשלה אישרה: 60 מיליון ש"ח נוספים למיגור האלימות בערים המוערבות
למעלה ממחצית הסכום יוקצה לעיבוי הכוחות בעיר רמלה 20 מיליון ש"ח יוקצו להרחבת המערכים הטכנלוגיים ושיקום החוסן הקהילתי השר בר-לב: "דווקא בשבועות קשים אלו, בהם יש עלייה במספר הרציחות בחברה הערבית, אנחנו לא מרימים ידיים"

הממשלה אישרה בישיבתה (יום א',10.7.22) החלטה שמטרתה לחזק את הביטחון האישי של התושבים בערים המעורבות (רמלה, לוד, עכו), לצמצם את הפשיעה ולהגביר את האמון במערכות הביטחון ואכיפת החוק. ההחלטה תתוקצב ב-60 מיליון שקלים נוספים כאשר 30 מיליון על בסיס כספים שהוקצו כחלק מתוכנית החומש למגזר הערבי, ו-30 מיליון נוספים מגיעים מתקציב המשרד לביטחון פנים. למעלה ממחצית הסכום יוקצה לעיבוי הכוחות בעיר רמלה, 20 מיליון ש"ח יוקצו להרחבת המערכים הטכנלוגיים ושיקום החוסן הקהילתי.
את ההחלטה הביאו לשולחן הממשלה רה"מ יאיר לפיד, השר לביטחון פנים עמר בר-לב - שמשרדו מוביל את הטיפול בכל הקשור לסוגיות הביטחון בערים המעורבות ובשנה החולפת כבר משקיע בהן משאבים, כוחות וטכנולוגיה - והשרה לשוויון חברתי מירב כהן, שאמונה על תוכנית החומש לפיתוח כלכלי-חברתי של החברה הערבית זאת במטרה לחזק את הביטחון האישי, לצמצם את הפשיעה ולהגביר את האמון במערכות הביטחון ואכיפת החוק של תושבי הערים המעורבות רמלה, לוד ועכו.
על-פי החלטת הממשלה יבוצע עיבוי של המענה המבצעי של משטרת ישראל בעיר רמלה, אשר יכלול את הרחבת מערך השיטור בעיר, זאת על-מנת להגביר את הנוכחות והאכיפה בעיר. לצורך כך יוקצו 34 מיליון שקלים, בפריסה שווה על פני שנות התוכנית.
עוד הוחלט לפעול לחיזוק הביטחון האישי באמצעות הרחבת תוכניות הרשות הלאומית לביטחון קהילתי הכפופה למשרד לביטחון הפנים, בתחומי המניעה הטיפול, השיקום והחוסן הקהילתי בערים המעורבות. וכן באמצעות הרחבת המערכים הטכנולוגיים למניעת אלימות בעיר רמלה. לצורך כך יוקצו 21 מיליון שקלים בפריסה שווה על פני שנות התוכנית.
כמו-כן, יגובשו תוכניות ייעודיות עבור תחנות משטרה בערים המעורבות, לצורך חיזוק הביטחון האישי ולהגברת האמון בין משטרת ישראל לבין התושבים, תוך מתן מענה להיבטים קהילתיים ולצרכים הייחודיים בערים אלו. תוכניות אלו יכללו, בין השאר, גיבוש מתווה פעולה לביסוס צעדים בוני אמון בין המשטרה לבין הקהילות בערים המעורבות. לצורך כך יוקצו 5 מיליון שקלים בפריסה שווה על פני שנות התוכנית.
החלטת הממשלה התקבלה על-רקע הנתונים המדאיגים בערים המעורבות בכל הנוגע לפשיעה ואלימות ולתחושת הביטחון האישי. הערים לוד, רמלה ועכו נכללו ברשימת הערים עם שיעור גבוה יותר של עבריינים מממוצע הרשויות הערביות, וכמו-כן, שיעור העבירות כנגד אדם ל-1,000 נפש עומד בלוד על 0.37, בעכו על 0.30 וברמלה על 0.40, זאת לעומת ממוצע הישובים הערבים העומד על 0.19, וממוצע ארצי העומד על 0.05.
ראש הממשלה יאיר לפיד בפתח ישיבת הממשלה: "הממשלה הזו נחושה להביא לרחובות ישראל חוק וסדר. התוכנית הזו היא רק ההתחלה. זו אחת ממשימות-העל ששמנו לעצמנו: משטרה חזקה, שיתוף פעולה עם השב"כ, עם הרשויות המקומיות, לוודא שכל אזרח ישראלי יודע שיש מי ששומר על בטחונו האישי.
"בנושא הביטחון האישי, דרושה יד חזקה. הביטחון האישי נמצא בראש סדר העדיפות שלנו. הוספנו מאות תקנים של שוטרים, אנחנו נאבקים בהתמדה בתופעת האלימות בחברה הערבית וכבר רואים תוצאות. נמשיך לעשות מה שדרוש. אם צריך לשנות חקיקה, להחמיר ענישה, נעשה גם את זה. ברגע שנוכל להעביר תקציב, נוודא שיהיו בו תוספות משמעותיות לחיזוק המשטרה והעלאת שכר השוטרים. כל אזרח בישראל צריך לדעת שהרחובות בטוחים כשהוא יוצא מהבית. אנחנו נוודא שזה יקרה".
השר לביטחון פנים עמר בר-לב: "דווקא בשבועות קשים אלו, בהם יש עלייה במספר הרציחות בחברה הערבית, אנחנו לא מרימים ידיים וממשיכים להפוך כל אבן כדי להיאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית, ובפרט בערים המעורבות. המטרה המרכזית בתיקון החלטת הממשלה היא לחזק את הביטחון האישי של התושבים בעכו, לוד ורמלה, להגביר את האמון בין המשטרה לאזרחים ולהפעיל תוכניות ייעודיות לכל תחנה או נקודת משטרה באותן ערים.

תאריך:  10/07/2022   |   עודכן:  10/07/2022
+הממשלה אישרה: משרד הרווחה והמשרד לשוויון חברתי יפעלו לקידום אוכלוסיית הלהט"ב
12:43 10/07/22  |  מירב ארד

ממשלת ישראל העבירה היום החלטת ממשלה אשר מסמיכה לראשונה את המשרד לשוויון חברתי ומשרד הרווחה לפעול לקידום הלהט"ב.. רה"מ לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "לראשונה בתולדות המדינה - אישרנו היום בממשלה החלטה של השרים
מאיר כהן ומירב כהן שמטרתה להקצות תקציבים לארגונים שפועלים למען הקהילה הגאה ע״פ חוק ולשפר את המענים לצרכים הייחודיים של קהילת הלהט״ב. אנחנו נמשיך לפעול למען קהילת הלהט״ב, כי הקהילה היא המשפחה שלנו".

+שקד תוקפת את נתניהו: "תוקע את הפטור מוויזות"
12:27 10/07/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

תהתה מה יגיד ראש האופוזיציה לנשיא ביידן בנושא כשייפגש עימו  ▪  הסוסיפה: "אני מקווה שהליכוד יתעשת"  ▪  בשבוע שעבר נחתם הסכם שיתוף מידע עם ארה"ב

שקד ונתניהו. סיכול ממוקד? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה אישרה: 60 מיליון ש"ח נוספים למיגור האלימות בערים המוערבות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
מירב ארד
תהתה מה יגיד ראש האופוזיציה לנשיא ביידן בנושא כשייפגש עימו    הסוסיפה: "אני מקווה שהליכוד יתעשת"    בשבוע שעבר נחתם הסכם שיתוף מידע עם ארה"ב
עידן יוסף
ראש הממשלה החליפי התערב בתהליך בעקבות בקשת השרים שקד וסער שדרשו התחייבות כי השר לשעבר, איש העבודה ומרצ, לא יפגע באתרים הלאומיים בירושלים וביהודה ושומרון    יו"ר מרצ הורוביץ: "פסילה מחפירה"
עידן יוסף
חוות דעת משפטית של יועמ"ש המשרד להגנת הסביבה קובעת כי החשש מפני זיקה פוליטית בין השרה ליוסי ביילין הוסר בהחלטת ועדת המינויים לאשר את מינויו    לנוכח העובדה שהמינוי הוגש קודם להתפזרות הכנסת והחשיבות באיוש המשרה - אין מניעה משפטית    שר התקשורת, יועז הנדל, הודיע כי יתנגד בממשלה למינוי יוסי ביילין לרט״ג
עידן יוסף
בעקבות פסיקת בית משפט שקבע כי יש לפרש את סמכות ההרחקה של הממונה מטעם הקרן למורשת הכותל באופן מצומצם הכולל הרחקה פיזית ומידית בלבד מתבקשות כעת תקנות שיאפשרו הרחקה ממושכת
מירב ארד
מרצ קיימה כ-55% בלבד    לעומתן, "ימינה" קיימה כ-61% מהתחייבויותיה ו"תקווה חדשה" מובילה עם 63% מההתחייבויות    הממשלה הנוכחית יישמה 211 התחייבויות המהוות כ-65% מכלל ההתחייבויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il