X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חיטה מאוקראינה. צעד בדרך להסכם כולל? [צילום: צילום AP / ואדים גרדה]
בשורה למחירי המזון בעולם:
הושג הסכם לחידוש ייצוא התבואה האוקראינית
ההסכם בין הצדדים אמור להיחתם בשבוע הבא באיסטנבול, והוא יכלול הקמה של מנגנון בקרה משותף של בדיקת התבואה באוניות בנמלים ובטורקיה מזכ״ל האו״ם אנטוניו: ״היום הוא צעד חשוב ומהותי, צעד בדרך להסכם כולל. אוקראינה ורוסיה הראו שהן יכולות לדבר"

חדשות טובות מאיסטנבול? עם תום יום הדיונים אמש הודיע שר ההגנה הטורקי חולוסי אקאר כי רוסיה, אוקראינה והאו״ם הגיעו להגיע להסכם שיאפשר את חידוש ייצוא התבואה האוקראינית דרך הים. הוא ציין כי ההסכם בין הצדדים אמור להיחתם בשבוע הבא באיסטנבול, והוא יכלול הקמה של מנגנון בקרה משותף של בדיקת התבואה באוניות בנמלים ובטורקיה (הרוסים חוששים שספינות משא ריקות ישובו לנמלי אוקראינה עם נשק). המנגנון אמור גם לוודא את בטיחות נתיבי הייצוא של התבואה האוקראינית בים השחור. הנשיא זלנסקי עצמו אמר כי המשלחת האוקראינית דיווחה לו על ״התקדמות משמעותית״ במגעים.
זלנסקי הודה לטורקיה ולאו״ם על מאמציהן לסייע להגעה להסכם. מזכ״ל האו״ם אנטוניו גוטרש הגיב אף הוא בחיוב להסכם ואמר בין השאר: ״היום הוא צעד חשוב ומהותי, צעד בדרך להסכם כולל. אוקראינה ורוסיה הראו שהן יכולות לדבר, אבל יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור עד השלום״. חשוב להזכיר - לא מעט מדינות תלויות בייבוא חיטה ותבואה מאוקראינה, שלפני המלחמה ייצאה בחודש 4.5 מיליון טונות של מוצרים חקלאיים דרך נמליה. נתוני 2020 למשל לימדו ש 81% מייבוא החיטה של לבנון לאותה שנה הגיע מאוקראינה, 92% מייבוא החיטה של מולדובה, 64% מייבוא החיטה של קטאר, 49% מייבוא החיטה של טוניסיה ו-48% מייבוא החיטה של פקיסטן. להמשך המצור יש כבר השלכות כלכליות/חברתיות/פוליטיות, שכן המחסור גורם לעלייה במוצרי המזון באופן כללי ולפגיעה בשכבות חלשות ועניות ממילא, שמיתרגמת למחאות וחוסר יציבות.
לגבי ההסכם עצמו באיסטנבול - על פניו אכן חדשות טובות ומעודדות, אבל נמתין כדי לראות האם וכיצד הוא מיושם בשטח, דהיינו במי הים השחור עמוסי המוקשים. אבל בהחלט מעניין לבחון את התפקיד החשוב שלוקחת פה על עצמה טורקיה, שכנתן של רוסיה ואוקראינה לים השחור. ארדואן ממנף היטב את יחסיו הטובים עם מוסקבה ועם קייב לצרכים חשובים, במטרה להקל את משבר המזון שנוצר, וזה לזכותו כמובן.
מעבר להסכם, ביומה ה 141 של הרחבת הפלישה הרוסית לאוקראינה נמשכות ההפצצות וההפגזות של הרוסים. הבוקר דיווח וויטאלי קים, מושל מחוז מיקולאייב בדרום אוקראינה, כי רוסיה שיגרה תשעה טילי נ״מ מדגם S-300 לכיוון העיר, והם פגעו בשני מוסדות חינוך, מתקן תשתיות תחבורה ומלון בעיר. ישנו פצוע.
האם הרוסים אכן משגרים טילי נ״מ כטילי קרקע-קרקע? שאלה ל #פידצבא כמובן. קים הוסיף וציין כי יש ארבעה הרוגים מהפגזה ליליית רוסית על העיירה פרבומאייסק במחוז מיקולאייב, והרוג מהפגזה רוסית על העיירה בשטנקה, צפונית מזרחית למיקולאייב.

תאריך:  14/07/2022   |   עודכן:  14/07/2022
+ישראל החלה בהעברת ציוד לכוחות ההצלה באוקראינה
16:42 14/07/22  |  עידן יוסף

יחידת הממונה על השינוע הבינלאומי במנהל הרכש שבמשרד הביטחון החלה (ה') במבצע להעברת ציוד לכוחות ההצלה האוקראינים ולארגונים אזרחיים מקומיים.
הציוד שרכש מנהל הרכש (מנה"ר) יועבר בטיסה מנתב"ג לאירופה ומשם יועבר לאוקראינה. המשלוח כולל 1,500 קסדות, 1,500 אפודי מגן, מאות חליפות מגן לפינוי מוקשים וכן 1,000 מסיכות אב"ך ועשרות מערכות לסינון וטיהור אב"ך.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הושג הסכם לחידוש ייצוא התבואה האוקראינית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
יאיר נבות
בשיחות, אותן ייארח שר ההגנה הטורקי, יינסו הצדדים להסכים על מנגנון שיאפשר את הייצוא הימי מנמלי אוקראינה. כל זה מתרחש תחת לחץ זמן שהולך וגדל, שכן העומס במחסנים לא יאפשר לחקלאים לאחסן את יבול תבואת הקיץ. לכישלון במו"מ היום באיסטנבול יהיו השלכות לא רק על אוקראינה כמובן, אלא גם על מדינות התלויות בייצוא האוקראיני, וזה יביא להחרפה במשבר המזון בחלק מהן, למשל בקרן אפריקה
איתמר לוין
הנציבות עומדת להציע תוכנית בת ארבעה יסודות: להגדיל את המלאי, לגוון את המקורות, לעודד צמצום בצריכה וקיצוב    הבעיה היא שחלק מן הצעדים דורשים זמן וכולם יחדיו לא יתנו מענה מלא לאמברגו מלא - מנתח אקונומיסט
יאיר נבות
הדברים הללו צריכים לעורר גם את תשומת ליבה של ממשלת ישראל כמובן, שכן אם הם נכונים הרי שמוסקבה וטהרן, שתיהן תחת סנקציות קשות של המערב, הולכות ומתקרבות ומשתפות פעולה באופן הדוק יותר בתחום הביטחוני
איציק וולף
על-פי ההערכה של הממשל האמריקני ביקשה רוסיה מאות כלי טיס לא מאוישים - ייתכן שגם בעלי יכולת התקפית - מאירן    אירן נערכת להדרכת הכוחות הרוסיים עוד החודש
איציק וולף
רוסיה עצרה היום את זרימת הגז הטבעי בצינורות נורדסטרים 1, שבאמצעותם מועבר גז רוסי לגרמניה, לצורך עבודות תחזוקה    באיחוד האירופי חוששים שבשל סיבות פוליטיות לא תחדש רוסיה את ההזרמה גם אחרי 21 ביולי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il