X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תשומת הלב העולמית ניתנה בעיקר לחיסוני קורונה. החיסונים האחרים נדחקו הצידה [צילום: סת' ונינג/AP]
זינוק של 37% במספר הילדים שלא התחסנו בחיסונים שגרתיים
שיעור הילדים המחוסנים באופן מלא נגד מחלות זיהומיות כדיפתריה, שעלת, חצבת וטטנוס ירד ב-5% ל-81% בלבד שיעור הילדים שכלל לא התחסנו - אפילו במנה אחת - צלל בשיעור חד של 37% בין 2019 ל-2021 הסיבה: העומס על מערכות הבריאות בקורונה והמשבר הכלכלי

כ-25 מיליון ילדים ברחבי העולם פספסו בשנת 2021 את החיסונים השגרתיים שאמורים היו להינתן להם נגד הידבקות במחלות מסכנות חיים. כך הודיעו סוכנות האו"ם לילדים יוניצף וארגון הבריאות העולמי, תוך סימון סיבה מרכזית אחת לפספוס החיסונים: השיבושים שנגרמו למערכות הבריאות בעולם בשל מגפת הקורונה.
בקהילה הרפואית והמדעית בעולם קיוו לראות בשנת 2021 נתונים טובים יותר, בכל הנוגע לחיסוני ילדים, מאשר אלה שנראו בשנת 2020 שבה פרצה מחלת הקורונה ושתאפיינה בעיקר בחוסר ודאות ובכאוס מערכתי בתחום הבריאות ובתחומים רבים נוספים בעולם. אך נתוני 2021 התגלו כמאכזבים.
על-פי נתוני יוניצף וארגון הבריאות העולמי, מדובר בנתון גבוה בכ-2 מיליון ילדים ממספר הילדים שפספסו את החיסונים השגרתיים בשנת 2020, ו-6 מיליון ילדים יותר ממספר הילדים שפספסו את החיסונים בשנת 2019, בעידן שלפני מחלת הקורונה.
ביוניצף תיארו את הירידה בשיעור הילדים המתחסנים כצניחה היציבה המשמעותית ביותר בחיסוני ילדים בדור האחרון, אשר במסגרתה ניתן לראות שיעורי חיסון ילדים שנראו לאחרונה רק בתחילת שנות האלפיים.
שיעור הילדים המחוסנים נגד מחלות כמו דיפתריה, טטנוס ושעלת ירד ב-5% ועמד בשנת 2021 על 81% - הנתון הנמוך ביותר משנת 2008. נתונים אלה כוללים גם ילדים שקיבלו רק חלק מן החיסונים נגד המחלות הללו. שיעור הילדים שלא התחסנו כלל נגד המחלות הזיהומיות המסוכנות הללו עלה בין השנים 2019 ל-2021 בלא פחות מ-37% - מ-13 מיליון ילדים ל-18 מיליון ילדים. רוב הילדים שכלל לא התחסנו הם ממדינות בעלות הכנסה בינונית.
בשנת 2021 לא קיבלו 24.7 מיליון ילדים את מנת החיסון הראשונה נגד חצבת. 14.7 מיליון ילדים נוספים אומנם קיבלו את מנת החיסון הראשונה, אך פספסו את קבלת מנת החיסון השנייה נגד המחלה - מנת חיסון הכרחית לצורך יצירת הגנה חיסונית מספקת.
"אני רוצה להבהיר את מידת הדחיפות - מדובר במשבר בתחום בריאות הילדים", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס ניקלאס דנילסון, מומחה בתחום החיסונים העובד עבור סוכנות יוניצף.
בכל הנוגע למחלות זיהומיות רבות, שיעור חיסון העדר הנדרש לצורך מניעת התפרצות מחודשת של המחלה עומד על 90%. בעולם דווחו מתחילת 2022 מקרים רבים של התפרצות מחלות בחודשים האחרונים, כולל זינוק של 400% במספר מקרי החצבת שהתגלו באפריקה.

תאריך:  15/07/2022   |   עודכן:  15/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זינוק של 37% במספר הילדים שלא התחסנו בחיסונים שגרתיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
השרה להגנת הסביבה הסבירה: "נתתי למסע הזה את המקסימום שלי. עכשיו זה יהיה הוגן לפנות את המקום לאחרות ואחרים שימשיכו אותו"    "מרגישה שהפוליטיקה קצת השתגעה, סליחה שאין לי תשובות טובות יותר נכון לעכשיו"    יאיר גולן על השקר המנבא 6 מושבים למרצ בראשות גלאון: "אולי אביא 10-8 מנדטים"
עידן יוסף
הנשיא האמריקני הגיע למזרח ירושלים והצהיר על סיוע אמריקני נוסף לפלשתינים    "יש לנו היסטוריה ארוכת שנים שאינה שונה במהותה מההיסטוריה של העם הפלשתיני"    ביקורו באזור יגיע לסיומו לאחר ביקור במזרח ירושלים ופגישה עם אבו מאזן ברמאללה ולאחר מכן ימריא לסעודיה
איתמר לוין
חברת ניהול כהלכה, שהקימה 375 דירות לחרדים בבית שמש, מבקשת להעביר מתפקידו את הדיין בבית הדין של הרב קרליץ, הבורר בינה לבין העמותות עבורן הקימה את הפרויקט
איתמר לוין, יצחק דנון
איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il